Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kreta wildkamperen - Forum Wereldfietser

Kreta wildkamperen

Heeft iemand ervaring met wildkamperen op Kreta. Er zijn wel aardig wat campings, maar onvoldoende voor fietsers om het hele eiland te ronden. Hotelletjes genoeg, dus daarmee kan je het kamperen heel goed afwisselen, maar ik vroeg me af of je hier en daar ook niet gemakkelijk kan wildkamperen, bijvoorbeeld op het strand.
Officieel is het geloof ik niet toegestaan, maar ik heb het zelf wel gedaan en zeker aan de zuidkust zijn er plekken genoeg waar mensen gewoon hun tentje op het strand opzetten, zij het enkel op de rustigere, meer afgelegen strandjes.
Maar de Grieken hebben het al zo moeilijk, voor weinig geld kan je overal een kamertje huren, steun je lokale bevolking ook nog een beetje. Veel campings zijn buiten het seizoen ook gesloten, maar vaak kan je er toch nog wel kamperen, al werken de douches dan waarschijnlijk niet. Prachtig eiland, zolang je wegblijft uit de ergste toeristenplaatsjes in het noorden.
P.s. mocht je Zaros aandoen, in het zuid-midden, dan kan ik je het Keramos hotel van harte aanbevelen, het ontbijt is legendarisch (ca. 16 huisgemaakte mini-gerechtjes, doggy-bag wordt meegeleverd) :D
Hoi Jim,

Tien jaar geleden een rondje Kreta gefietst. Campings bevonden zich voornamelijk aan de kust, verwacht niet dat dat nu anders is. Wildkamperen was niet gebruikelijk behalve op een plaats: Sousia (o.i.d.). Echt wild was het niet, je stond met meerdere tenten in een cirkel van stenen onder een boom. We wilden ergens anders gaan staan maar dat werd afgeraden, de schaduw was echt om het een beetje dragelijk te houden in september en de stenen muurtjes om het zand een heel klein beetje tegen te houden.
Vanaf Sousia kon je met de bus naar het beginpunt van de wandeling door de Samariakloof. Vanaf het noorden kun je daar ook naar toe maar dan zit je veel langer in de bus.
Ha die Jim,

Wanneer wil je naar Kreta? Tot Pasen is iedereen massaal van het eiland af en overal zijn de rolluiken dicht. Het is een vrij droog eiland met een ruwe ondergrond. Weinig echte kampeerplekjes dus. Mijn ervaring was dat als uk tegen het einde van de middag een dorp binnen fietste de weduwvroutjes in het zwart op mij afkwamen met een kamer in de aanbieding.

Groetjes,

Ber
Abacus schreef:P.s. mocht je Zaros aandoen, in het zuid-midden, dan kan ik je het Keramos hotel van harte aanbevelen, het ontbijt is legendarisch (ca. 16 huisgemaakte mini-gerechtjes, doggy-bag wordt meegeleverd) :D
Afbeelding

:P :P

En 's niet vergeten avonds aan de overkant te eten bij Vegara!