Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen gevraagd voor Europa route - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ervaringen gevraagd voor Europa route

hallo henk
Fietsen met tieners is zeker te doen. Mijn eigen kinderen fietsten toen ze 11/12 jaar waren zonder problemen 100km per dag in Nederland. Zuid limburg iets minder.
Standaard was 3 dagen fietsen 1 dag rust. Mijn kinidre zijn waarschijnlijk de uitzondering. Beide ADHD en geen auto en wonen op een dorp dus werd er dagelijks gefietst.
Met mijn zoon(toen 14) heb ik ring 1 gefietst,vanaf Vlissingen tot Trier Wij hebben dat ervaren als een leuke afwisselende route. Met soms wat klimmen.
Waar ik niets over lees is wat voor soort fiets je hebt. En misschien weet je wat ik nu ga schrijven al.
Toen ik begon met de fietsen rond Arnhem en Zuid Limburg hadden we nog fietsen met trommelremmen. Foutje bergaf remmen ging niet remmen lopen warm en mijn dochter belande in de struiken. De volgende fietsen hadden toch echt velg remmen, met extra goede remblokjes.
Ik ben op mijn reizen meerdere malen mensen tegen gekomen die niet snapte waarom hun fiets zo slecht remde bergaf.

Hesta
Wij hebben nu twee keer een dikke week gefietst in Frankrijk met pubers (in 2011 11 en 15 jaar, deze zomer 12 en 16 jaar met vriend van eveneens 16). We fietsten gemiddeld 65 km per dag met 1 rustdag. Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen 8 dagen fietsen en 6 weken.
Hoewel wij relatief vlak hebben gefietst (Canal du Midi en Tour de Bourgogne a velo) , zaten er ook vernijnige klimmetjes tussen. Onze ervaring met klimmen is steeds dat de kinderen betere klimmers zijn dan wij, ook met bagage. Regelmatig werd er gesprint om de bolletjestrui, dat was vermoeiend maar maakte het ook uitdagend.
Ik zou zeggen: gewoon doen die tocht! Veel plezier