Ik ben me ervan bewust dat mijn topic veel overeenkomsten heeft met die van TimenEva, maar omdat ik toch nog wel wat specifieke vragen heb (en dat topic redelijk dood lijkt), open ik toch nog even een nieuw topic.
In februari en maart willen ik en mijn vriendin 2 maanden gaan fietsen. We hebben beiden een goede conditie en ervaring met fietsvakanties in Noorwegen en Maleisie. Nu willen we in februari en maart 2 maanden gaan fietsen in een gebied met de volgende mogelijkheden:
- Een paar toeristische attracties (vooral natuur(parken), cultuur, bergen, historie of misschien zelfs duikspots) dicht bij elkaar, dus steeds 3 a 4 dagen fietsen
- Goed fiets weer, dus vooral droog
- Relatief veilig
Ons oog is gevallen op Peru (van Lima naar Cusco en dan via de kust terug) of Zuid-oost Azie (Myanmar, Vietnam, Laos, maar niet Thailand).
Ik heb voor Peru en Myanmar de volgende voors en tegens, mocht ik het mis hebben, dan hoor ik graag jullie ervaringen!:
Peru:
+Leuke bergen om in te fietsen
+Inca trail
+Nasca lines
+beide nog nooit in Zuid Amerika geweest
---In februari/maart veel regen in de Andes
-verder weinig highlights/attracties
-relatief onveilig
Myanmar:
+Mooi land
+Veel natuur
+mooi weer
+Veilig
-Ik ben al in Thailand, Laos en Cambodja geweest, veel hetzelfde?
-weinig highlights/attracties
Maar ik zou graag nog wat andere landen in mijn mogelijkheden lijstje willen meenemen. Welke landen zijn nog leuke tips?
In februari en maart willen ik en mijn vriendin 2 maanden gaan fietsen. We hebben beiden een goede conditie en ervaring met fietsvakanties in Noorwegen en Maleisie. Nu willen we in februari en maart 2 maanden gaan fietsen in een gebied met de volgende mogelijkheden:
- Een paar toeristische attracties (vooral natuur(parken), cultuur, bergen, historie of misschien zelfs duikspots) dicht bij elkaar, dus steeds 3 a 4 dagen fietsen
- Goed fiets weer, dus vooral droog
- Relatief veilig
Ons oog is gevallen op Peru (van Lima naar Cusco en dan via de kust terug) of Zuid-oost Azie (Myanmar, Vietnam, Laos, maar niet Thailand).
Ik heb voor Peru en Myanmar de volgende voors en tegens, mocht ik het mis hebben, dan hoor ik graag jullie ervaringen!:
Peru:
+Leuke bergen om in te fietsen
+Inca trail
+Nasca lines
+beide nog nooit in Zuid Amerika geweest
---In februari/maart veel regen in de Andes
-verder weinig highlights/attracties
-relatief onveilig
Myanmar:
+Mooi land
+Veel natuur
+mooi weer
+Veilig
-Ik ben al in Thailand, Laos en Cambodja geweest, veel hetzelfde?
-weinig highlights/attracties
Maar ik zou graag nog wat andere landen in mijn mogelijkheden lijstje willen meenemen. Welke landen zijn nog leuke tips?