Eind februari 2013 vertrek ik met de fiets naar Ankara, daar wil ik maximaal 6,5 week over doen. Gemiddeld fiets ik dan 100 km per dag, er kunnen ook dagen bij zitten waar ik ruim 140 of zelfs 170 km fiets. Dit is vooral in de vlakke etappes, in de berg etappes kan het eventueel iets minder kilometers gereden worden. 21-04-2013 Begint de rondreis oost Turkije van Djoser die ik heb geboekt, dit is geheel georganiseerd zonder de fiets. Mijn fiets laat ik dan in Ankara achter bij een hotel, erna fiets ik in ongeveer een week terug nar Istanbul. Dit is waarschijnlijk ruim 500 km, nog even Istanbul bekijken. 22-05-2013 heb ik 's avonds een vlucht van Istanbul naar Eindhoven met transavia. Ik volg de limes route tot aan Boedapest, erna kan ik de limes route verder volgen of eventueel de Donau route. De laatste is wat vlakker. Als er mensen zijn die mee willen fietsen of een gedeelte zou dat mooi zijn, ik overnacht in mijn tentje of in een eenvoudig hotel of jeugdherberg. Goedkope overnachting, of eventueel wild kamperen.
Neem je sneeuwkettingen mee?
Wij zijn eens begin april vertrokken voor een reis naar Rome (en verder) en hadden in de Ardennen nog sneeuw. Dat herhaalde zich in de Alpen en Apennijnen. Ik wil maar zeggen dat je het heel koud kan krijgen, en met sneeuw is het lastig kilometers maken.