Additionally, paste this code immediately after the opening tag: E-books over fietsen - Forum Wereldfietser

E-books over fietsen

Beste

Na Osmand en enkele diverse apps geinstalleerd te hebben op mijn motorola defy plus (waarvoor dank hier op het forum), ben ik nu een keertje aan het kijken of ik hierop een e-book kan lezen. Dit met de bedoeling als ik ergens moet wachten, toch een nuttige tijdsbesteding te hebben. Ik ben niet de meest literaire duizendpoot en dacht bij mezelf: zijn er geen ebooks in verband met fietsreizen (verslagen, voorbereidingen,... ) beschikbaar als epub op het wereldwijde web? Na veel zoeken heb ik enkel wat boeken van Mart Smeets en dergelijke gevonden maar ik zoek een mooi boek dat enkel en alleen over trekkingfietsen gaat. Op de fietsvakantiewinkel kan je enkel naturaboeken :-) aankopen.

Bij deze: Wie weet er nog leuke, aangename trekkinfietsboeken in ebook-formaat?

Dank je !

Evert
Ja natuurlijk het fantastische handboek, Bike Touring Survival Guide Book van Friedel Grant voor maar 5 euro!

Momenteel wordt er gewerkt aan een update voor begin 2013. En er gaan geruchten dat er naast de tips over je fiets, het kamperen, het reizen en je overige uitrusting er nu ook hoofdstuk over het filmen van je fietsreis in komt. 8)

http://travellingtwo.com/shop/ebooks/biketouringguide
Via Kobo is een groot aantal fietsboeken te koop. Via deze link kom je bij Riding with reindeervan Robert Goldstein. Een vermakelijk verhaal met rake observaties van een Amerikaan op een vouwfiets in Finland.
Ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van bestaat.

Onder dit boek staan nog aan aantal andere boeken over fietsen. Ook in het Engels.

Een andere mogelijkheid is googelen op: 'auteursnaam' kobo of 'titel' kobo

Zo levert Frank van Rijn kobo Pilgrims and Peppers a journey through Asia op. Ook Engels dus.

Ik heb een aantal pogingen gedaan, maar kom steeds bij Engelstalige boeken uit.

Kobo (doet ook in E-readers) heeft veel, maar hun zoekmachine is volstrekt waardeloos.

Succes,

Peter
Misschien bestaan er boeken van Frank van Rijn als e-book?

Ik lees zelf nu het papieren "The man who cycled the world" (uit 2011, dus vast gedigitaliseerd) van Michael nogwat. Als je van Engelstalig houdt, is dat wel een kandidaat. Het is niet het aller- allerbest geschreven boek, het zit op het niveau van veel blogs. Toch leuk om te lezen, omdat er veel herkenbaars in staat. Een die jonge hond een race tegen zichzelf om de wereld doet en gemiddeld dagen van zo'n 200 km doet. Petje af.

Om je heen staren tijdens het wachten kan anders ook leuk zijn. Dan heb je eerder spontane ontmoetingen dan wanneer je in een boek verzonken bent.
Ja er circuleert een digitale Frank van Rijn, maar hier is hij zelf niet blij mee :evil: Frank leeft namelijk van de opbrengsten van zijn boeken.
Reinder schreef:Ja er sirculeert een digitale Frank van Rijn, maar hier is hij zelf niet blij mee :evil:
Peter M schreef:Zo levert Frank van Rijn kobo Pilgrims and Peppers a journey through Asia op.
De opmerking van Reinder suggereert een illegale versie. Mijn link levert echt een legale versie.

Peter
http://www.bol.com/nl/p/ebookstick-vaka ... 010224439/

De Vakantiestick bevat de volgende ebooks:
Zeezeiler Henk de Velde - Een ijskoude doorbraak (uitgeverij Elmar)
Wereldfietser Frank van Rijn - De zuilen van Axum (uitgeverij Elmar)
Cathy Lewin - Water bij de ouzo (uitgeverij Totemboek)
May Peters - Musica, maestra! (uitgeverij Totemboek)
Madelon Schoemaker - Spanje Voorgoed (De Boekenmakers)

En 3 bonus ebooks
Peter de Ruiter - Daily India (PixelPerfect Publications)
Jaap Dekker - Luciana (uitgeverij Elmar)
eBook Vakantiekrant (PixelPerfect Publications)
Janneke V schreef:Om je heen staren tijdens het wachten kan anders ook leuk zijn. Dan heb je eerder spontane ontmoetingen dan wanneer je in een boek verzonken bent.
+1 :wink: