Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rusland.... - Forum Wereldfietser

Rusland....

Verkeersdeelnemers in Rusland hebben goede auto's, een uitstekende rijvaardigheid en ze drinken nooit. Je maakt in Rusland ook nooit iets raars mee.... :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=AXz4P6EpX3s
Leon schreef:Verkeersdeelnemers in Rusland hebben goede auto's, een uitstekende rijvaardigheid en ze drinken nooit. Je maakt in Rusland ook nooit iets raars mee.... :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=AXz4P6EpX3s
:shock: Geen wonder dat je er in 13 minuten opnamemateriaal slechts 1 fietser ziet... De paar wandelaars eindigen ook steevast op een motorkap.

Carl
Jeeezes, maar alle gekheid op een stokje (dat zal een serieuze brochette zijn), zou je een fietser die in februari/maart in helsinki wil geraken, adviseren om de scandinavische route te nemen ipv de baltische? Wegens verkeersellende met mogelijk de dood tot gevolg...
Jazeker ik ben dit van plan, en ik neep hem al een beetje zelfs voor ik deze video zag

Ik weet wel, dit filmpje is nogal suggestief, maar de suggestie is hier eventjes goed doorgekomen

Lars
Net zo serieus dan: ik vind dit soort filmpjes interessant om mezelf weer even wakker te schudden w.b. verkeersveiligheid, ook beroeps-/studiematig. Daarom heb ik al enige compilaties gezien van m.n. Rusland. Dat impliceert een toch wel bedenkelijke verkeersveiligheid aldaar.

MAAR: we hebben binnen het bestuur ook een lid die al jaren iedere zomer in Rusland fietst: Hans Metz. Waarom neem je geen contact met hem op? Dan weet je het uit eerste hand van iemand die zelf 'regelmatig' in Rusland fietst. Mocht je dat willen, dan stuur ik wel contactgegevens per PB.
Maar paarden zijn daar blijkbaar goed afgericht. Die nemen netjes het zebrapad :)
lamaes schreef: zou je een fietser die in februari/maart in helsinki wil geraken, adviseren om de scandinavische route te nemen ipv de baltische? Wegens verkeersellende met mogelijk de dood tot gevolg...
Oeps!
Om het heel voorzichtig uit te drukken:
De inwoners van de Baltische staten zullen deze opmerking niet echt kunnen waarderen.
Al sinds het begin van de jaren 90 zijn deze 3 landen zelfstandig, na een bezetting van Rusland sinds 1945.

In de afgelopen 2 jaar heb ik alle 3 landen gefietst. Een paar kleine waarnemingen:
- Ik heb me nooit onveilig gevoeld in het verkeer;
- Er zijn dagen bij dat je soms wel 4 auto's in een uur ziet;
- De grote steden zijn druk, maar welke grote stad is dat niet.

Het enig nadeel is dat je met dit monster moet oversteken van Tallinn naar Helsinki.

Afbeelding

Peter
In mijn werk als weginspecteur bij Rijkswaterstaat maak ik bijna dagelijks gekke dingen mee op de snelweg, dat is mijn werk. :wink:
Maar ik heb genoeg van dit soort dingen als ik op de fiets zit, dit jaar in Turkije, Georgië, Bulgarije etc. was ik er klaar mee om mijn leven telkens maar weer zeker te stellen door roekeloos of idioot rijgedrag.

Henk

kunst en fietswerk
Peter M schreef:Oeps!
Om het heel voorzichtig uit te drukken:
De inwoners van de Baltische staten zullen deze opmerking niet echt kunnen waarderen.
Al sinds het begin van de jaren 90 zijn deze 3 landen zelfstandig, na een bezetting van Rusland sinds 1945.

In de afgelopen 2 jaar heb ik alle 3 landen gefietst. Een paar kleine waarnemingen:
- Ik heb me nooit onveilig gevoeld in het verkeer;
- Er zijn dagen bij dat je soms wel 4 auto's in een uur ziet;
- De grote steden zijn druk, maar welke grote stad is dat niet.
dankje peter voor het geruststellende antwoord, heb je ook in polen of kaliningrad gefietst? Ik moet wel degelijk een ietsiepietsie door Rusland. Dat is maar een fractie van de gehele reisweg dus heb ik deze route voor het gemak de 'baltische' route genoemd. Zo wek ik de indruk dat ik alle Baltezen en Russianen op één hoop gooi, dit was nooit mijn bedoeling
Robertjan schreef:...Hans Metz. Waarom neem je geen contact met hem op? Dan weet je het uit eerste hand van iemand die zelf 'regelmatig' in Rusland fietst. Mocht je dat willen, dan stuur ik wel contactgegevens per PB.
Ja super doe maar aub