Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga signaturen worldtraveller - Forum Wereldfietser

Koga signaturen worldtraveller

Hallo,

Ik kan een nieuwe koga worldtraveller signaturen kopen modeljaar 2011 voor 950 euro. Volgens mij is dit niet duur voor een nieuwe fiets. Nu zit ik alleen met 1 vraag en dat is de framemaat.
Ik heb een binnenbeenlengte van 77 cm dus zal ik een framemaat moeten hebben van 52 cm. De koga die ik kan kopen heeft een framemaat van 54 cm.
Ik heb op de fiets gefiets en zit er goed op is het dan aanteraden om toch voor deze fiets te gaan of zeggen jullie toch niet doen.
Alvast bedankt.

Grt Bas
Bestaat er wel een worldtraveller 52 cm ?
Volgens de koga-site alleen 50 en 54 cm.

Het advies van koga is om vanaf 81 cm binnenbeenlengte voor een 54 cm te gaan. ( 75 t/m 80 binnenbeenlengte .....50 cm frame )
Let op , dit is een advies. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren voor een kleiner of groter frame.
De fiets heb je toch al geprobeerd en goed bevallen ?

Als je nog de keus hebt ( dus niet ), zou ik bij een twijfelmaat altijd de kleinere kiezen. Stijf frame en toch nog de ruimte voor een cane creek thudbuster.
De hoogte van het frame is niet erg belangrijk (en al helemaal niet in deze tijd van sloping bovenbuizen). De belangrijkste maat is de lengte (want die kun je nauwelijks veranderen).
Wim
Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik deze fiets ook ga aanschaffen de prijs is volgens mij ook zeer goed.
De fiets ga ik voornamelijk gebruiken voor woon werk verkeer 20 km enkelen reis.
De toch was voor mij erg ontspannen en zeker omdat ik mijn twee oude koga's verkocht had door de sportieve zit houding die ik op deze fietsen had (hier ging het om een roadchamp en een sport hybride.) maar waar ik voornamelijk benieuwd naar was of er echt een vuistregel was die zegt dat dit nooit een geschikte fiets kan zijn.

Grt bas