Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route fietsen tegen de routebeschrijving in - Forum Wereldfietser

Route fietsen tegen de routebeschrijving in

Ik ben van plan om volgend jaar vanaf Sevilla terug naar Nederland te fietsen aan de hand van de boekjes van Paul Benjaminse, dit betekent dat ik tegen de routebeschrijving in moet fietsen. Wie heeft hier ervaring mee, is het fietsen op de kaartjes voldoende? Ik heb wel ervaring met routes van Benjamense maar dan volgens de beschrijving.

Alvast bedankt,

Wubbe

Het is redelijk goed te doen, met name in landen met een minder fijnmazig wegennet zoals Spanje.
Je moet wel een goede kaart er bij hebben.
Soms is het wel zoeken naar een klein wegje om in te rijden. En in steden kan het vrij lastig zijn. Maar ook daar kom je er meteen stadsplattegrond wel uit (letterlijk).
En, hopelijk kom je iemand tegen die andersom rijdt en kan je ev. naar wat te verwachten knelpunten vragen!
succe, Wouter Bazen

Hoi Wubbe,

Waarom fiets je "terug" eigenlijk? Als het niet anders kan oke, maar is wegfietsen niet veel leuker? Tenminste dat vinden wij hoor, zegt natuurlijk niets!

In ieder geval veel plezier!

Groetjes,
El & El

Ben gaan fietsen van Pau naar Sevilla, de route van Kees Wisse. Die route heet eigenlijk, "fietsen van Seviila naar Pau". IK tekende deze route uit op een Michelin kaart schaal 1 op 4, is voor Spanje goed genoeg, en dan maakt het niet uit welke kant je op fiets, als je maar zorgt dat je zoveel mogelijk die ingetekende lijn blijft volgen. Als je dan als nog de weg kwijt bent moet je die even vragen. Het probleen is alleen dat de mensen in het binnen land alleen maar Spaans spreken. IK spreek redelijk Spaans, dus kon mijn route wel eens vragen. Zorg in ieder geval voor een goede actuele kaart, want in Spanje wordt veel gebouwd.

Zo denk ik erover om de Limes-fietsroute voor een deel omgekeerd te doen. Vanaf Budapest naar Nederland of zo.
Voor mij is de reden dat je niet met een geboekte terugreis rekening hoeft te houden.
Iemand hier ervaring mee?

Johan Wellens schreef:Zo denk ik erover om de Limes-fietsroute voor een deel omgekeerd te doen. Vanaf Budapest naar Nederland of zo.
Voor mij is de reden dat je niet met een geboekte terugreis rekening hoeft te houden.
Iemand hier ervaring mee?
"Op vakantie naar huis". :lol:

Schorpioen :mrgreen:

Wubbe, met terug naar huis fietsen is niks mis hoor. Tenminste, als je je prettig voel in je eigen huis. Maar mijn gevoel was van, eindelijk weer thuis. Want als je weken op de fiets zit, dan vind ik het toch ook wel weer prettig om in mijn eigen bed te slapen.

Grappig is als je van het buitenland uit terug rijdt Nederland in, je ziet dan weer overal fietspaden en je kan weer Nederlands praten in de winkel en op de camping. Maar heb je het gevoel van, nog 2 dagen en mijn fietsvakantie is geslaagd, je rij dan uiteindelijk met een geslaagd gevoel je eigen dorp weer in. En ik kan je vertellen, dat is een lekker gevoel.