Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarom fietste Eric met een single-speed Rohloff? - Forum Wereldfietser

Waarom fietste Eric met een single-speed Rohloff?

Dat kun je hier lezen: http://carlaeneric.nl/onze-reizen/noordwest-india/

Oftewel een verslag over onze tocht door Noordwest India.

Afbeelding
Leuk man!
Veel plezier.
Zo te horen heb je een echte nieuwe uitdaging nodig ipv het fietsen.
Wimmert schreef:Leuk man!
Veel plezier.
Zo te horen heb je een echte nieuwe uitdaging nodig ipv het fietsen.
Masochist ben je. :shock:
Mooi plan! Staat al een tijdje op mijn lijstje "things to do". Veel plezier.
Ik heb als eens een weekje gefietst met mijn vorige-vorige-vorige fiets met verzet 42-26 ipv 22-34, dwz een 2,5 x zwaarder lichtste verzet. Dat vond ik mooi genoeg. Sommige dingen aan de vooruitgang zijn voor mij echt een vooruitgang.
Leon
De volgende stap is een volledig fixie... ook zonder rem. En daarna met nog maar één wiel.

Maar: je hebt er die zeggen dat ze het gaan doen, en er zijn er die het doen. En da's mooi! :D
Misschien mis ik iets, maar wat moet ik me voorstellen bij een "single-speed Rohloff"? Als je maar 1 versnelling gebruikt, wat is dan het voordeel van die naaf van 900 euro?
gijsvs schreef:Misschien mis ik iets, maar wat moet ik me voorstellen bij een "single-speed Rohloff"? Als je maar 1 versnelling gebruikt, wat is dan het voordeel van die naaf van 900 euro?
Je mist wat: Eric heeft dat bewust zo gefabriceerd om te trainen voor deze reis...
EDIT: a-ha! Ik snap hem, misschien moet ik eerst lezen dan posten ;). De naaf dus was alleen in NL losgeschakeld. En hier zat ik met het idee dat je met die nieuwe Rohloff-fiets daadwerkelijk door India gefietst was. 900 euro is dan wel prijzig voor een dood gewicht à 2 kilo :D
Jee, jullie zijn alweer terug. Leuk, die verhalen. De Hero SS gol oogt wat oncomfortabel op de foto's :). De paleizen ogen idioot mooi.
Janneke, ze zijn pas 3 weken op pad. In december komen ze weer terug.
Wat een uitdaging, en wat een vetcoole achtertassen heeft Eric. Binnenkort ergens te koop? 8)
martie schreef:Wat een vetcoole achtertassen heeft Eric. Binnenkort ergens te koop? 8)
Ja! Nu al in diverse niet nader te definiëren shops in India.
@Loes:
Ah, nu vind ik het veel logischer. Dank.
Ik ben wel jaloers op zijn remmen. :lol:
Je kan die koffers in Amritsar op de markt kopen voor 200 roepie per stuk. Dat is 3 euro per stuk! De draagbeugel op de achterdrager die ik heb laten maken koste wat meer; maar liefst 6 euro.

We hebben hiervan weer leuke filmpjes gemaakt. Voor de eerste keer te zien tijdens onze lezing in de winkel en misschien ook op de Fiets- en Wandelbeurs.
Eric Schuijt schreef:Je kan die koffers in Amritsar op de markt kopen voor 200 roepie per stuk. Dat is 3 euro per stuk!
Dat zijn niet echt Velocase prijzen ! ;)

Afbeelding
http://www.velocase.de/_Deutsch/Homepage/homepage.html
Maarten & Line schreef:
martie schreef:Wat een vetcoole achtertassen heeft Eric. Binnenkort ergens te koop? 8)
Ja! Nu al in diverse niet nader te definiëren shops in India.
+ Nu al in diverse niet nader te definiëren shops in Afrika