Additionally, paste this code immediately after the opening tag: snelbinders op je Tubus - Forum Wereldfietser

snelbinders op je Tubus

Ik was te lui om naar de winkel te gaan en wilde toch graag snelbinders op mijn tubus.
Ik vind dat handig om snel wat mee te nemen.
Gelukkig had ik nog dit in de schuur liggen:
Afbeelding
je kan dat erg gemakkelijk monteren via deze methode:
Afbeelding

Snelbinders zijn goedkoop en makkelijk te verwijderen door kwartslag te draaien.
Het werkt zelfs inc. met mijn lidl tassen :)
Op mijn oude Tubus Cargo, en op mijn Fly ook, zitten er nog extra stangetjes om snelbinders mat haken te bevestigen, dan hoef je helemaal niets te schroeven. Ik heb dit weinig gebruikt omdat het grote gat bovenop meestal datgene opslokte wat ik onder de snelbinder wilde doen. Zeker twee kledingstukken hebben zo een gat opgelopen door de schurende band.
Leon
Ik gebruik Tubus snelbinders. Die kun je aan alle buizen van de drager vasthaken. Krat bier op de achterdrager is mogelijk.
Als snelbinder gebruik ik een fietsband :D
Kan je zeer strak spannen en blijft zeer lang goed. Mijn ervaring met andere rekkers is dat ze gaan rafelen. Heb er al eens een aquarium mee vast gelegd op m'n achterdrager. Hang hem rond m'n zadelbuis, steek hem achteraan door de drager, en terug rond de zadelbuis. Vind ik persoonlijk de beste oplossing :)
Roeland
Gebruik al enkele jaren spanbanden ipv elastiek. Heb er altijd een paar bij me en iets langer dan gebruikelijk voor fietsers.. Aanrader :idea:

Afbeelding