Opmerkelijk verschil tussen de Rijn en de Lahn is dat dit deel van de Duitse Rijn een "Rijk Roomsch Leven" kent met o.a. een uitbundig carnaval, terwijl de Lahn oerdegelijk protestant is (met uitzondering van het stadje Limburg, waar de oude brug opmerkelijk opgesierd is met heiligenbeelden).wwwillem schreef:Zelf ben ik ooit vanuit voeren recht door de Eiffel( soms niet echt aan te raden) tot bij de Ahrtal route gefietst, deze gevolgd tot bij de Rijn. Even voorbij Koblenz op de Rijn ben ik de Lahntal route(oostwaarts) beginnen volgen.
De lahntal route bevatte soms leuke klimmetjes/klimmen, maar ook passages door mooie oorden dacht ik. Uiteindelijk houdt de Lahntal route een keer op natuurlijk. Na,ik geloof een km of 300.Ik ben toen verder naar het oosten gefietst door een heel mooi stukje Duitsland tot bij Meiningen op de route fietsen naar Praag. Dit is al Oostduitsland. Toen ben ik terug westwaarts(fietsen nr Praag) gefietst tot in Warburg was het zeker de moeite. Verder westwaarts ook, maar in Hamm ben ik gestopt en op de trein gesprongen.
Maar de Lahntal was zeker ook een aanrader, een rivier voor kayakkers, en ook vaak campings naast de rivier voor kayakkers. Ik neem aan dat er nog wel ergens fietsaansluitingen(noord/noordwest) zijn op de Lahntal route.
Willem
Diverse kastelen langs de Lahn hebben een nauwe relatie met ons koningshuis. De Lahn maakt van de monding in de Rijn tot Wetzlar dan ook onderdeel uit van de Oranjeroute. Zie:
http://www.germany.travel/nl/ms/oranjer ... route.html