Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Stad met goed mobiliteitsbeleid. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gezocht: Stad met goed mobiliteitsbeleid.

Wimmert schreef:Ik zeg toegepast veldonderzoek plegen!
Ik zeg : doen!

Je kunt bij ons logeren. (dat aanbod geldt ook voor wereldfietsers trouwens)

Walter
Wimmert schreef:Ik zeg toegepast veldonderzoek plegen!
Ik zeg, geen tijd en geld :wink: Het is overigens ook maar een relatief kleine opdracht (geen eindwerk, thesis, ...)

Renaat
EnriceV schreef:Ik ben er nog nooit geweest, dus "don't shoot the messenger". Het kan natuurlijk dat het heel fietsvriendelijk is voor bewoners, maar totaal onoverzichtelijk voor niet-bewoners. (geraakt je gps er dan niet aanuit?)
Assen is op google earth in topresolutie beschikbaar en google streetview is er ook super, dus je hoeft er niet naar toe om alles uitstekend te zien.
Een blik op de satellietbeelden maakt me duidelijk wat het probleem is: massa's en massa's fietsvoorzieningen maar geen enkele logica. Dat gecombineerd met bloemkoolwijken en het nagenoeg ontbreken van een oude binnenstad maakt het helemaal af. (Marten klopt deze conclusie?)
Leon
P.s. Portland is ook erg goed te zien op G.E. Ik kom meteen maar met een vraag: is daar ook maar één brug waar je zonder doodsangsten uit te stand overheen kunt fietsen?
[/quote]
P.s. Portland is ook erg goed te zien op G.E. Ik kom meteen maar met een vraag: is daar ook maar één brug waar je zonder doodsangsten uit te stand overheen kunt fietsen?[/quote]

Mmmm ja  dr is er maar 1 met echt gescheiden stroken; 'hawthorne bridge'.  Deze strook deel je wel met voetgangers. Links fiets; rechts voetganger.
de andere brug met gescheiden stroken moet je met je fiets lopen (omdat er iets teveel voetgangers overhoop gefietst werden)

de rest van de bruggen is of multi-modaal (gedeeld met auto/ tram) of verboden zoals de Interstate 5 en 205. 
Behalve fietsen op de verboden bruggen is het fietsen op de multi-modale bruggen niet veel gevaarlijker dan een VOP oversteken in amsterdam centrum :D