Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsendrager advies - Forum Wereldfietser

Fietsendrager advies

Wat is jullie mening over een fietsendrager op internet te bestellen?
Ik ben al wat op zoek geweest naar informatie over welke fietsendrager het beste past bij de auto en fietsen die wij hebben maar ik kom niet zo heel ver op het internet. Daarbij hoop ik hier wat meer informatie te krijgen over waar ik wel terecht kan.
Of je een fietsendrager op het internet moet bestellen, of via een retail winkel is iets wat je eigenlijk helemaal zelf moet weten. Geloof niet dat er erg veel gestunt word met kortingen op die dingen en moet eerlijk bekennen dat ik niet direct een webwinkel voor fietsendragers weet.

Qua fietsendrager zul je moeten kijken wat in jouw situatie het beste bruikbaar is. Als ik puur kijk naar gebruiksgemak en degelijke bevestiging, zou ik altijd voor fietsendrager achter op de trekhaak gaan met een frame bevestiging voor de fietsen. Een spinder/hawk met frame bevestiging hangt al een jaar of 15 hier aan de muur, en voldoet nog altijd tot volle tevredenheid. Alleen de tandem en mijn velomobiel kunnen er niet op, maarja kan niet alles hebben.

Maar als je ook een aanhanger/caravan aan je trekhaak wilt kunnen knopen dan kan het zijn dat je beter af bent met een degelijk dak fietsendrager systeem. Dit ondanks dat je de fietsen "hoog" moet tillen om ze in de drager vast te zetten.

Dus om een bekend ict forum maar te citeren: "Need more data, need more specs."
Als je ook een aanhanger wilt gebruiken, en je dissel is lang genoeg, dan kan je een balkj met kogel op de dissel plaatsen, waar de fietsendrager dan weer op kan. Dan heb je aan een fietsendrager op de kogel voldoende. Let wel op de kogeldruk.
Zou er geen moeite mee hebben om op internet te bestellen. Op sites zoals die van futurumshop kun je ook vragen stellen over of het past of niet. Een Thule of Uebler zijn echt heel makkelijk in gebruik, mijn voorkeur heeft ook frame-, of nog liever, zadelpenbevestiging (handig voor m'n fully-MTB). Ik heb een Spinder Hawk, ook een ouwe, waarbij dat kan. Is inmiddels een beetje een rammelbak, maar hij doet het wel. Punt is wel dat deze enórm zwaar is. Een moderne alu drager is een stuk lichter.
Ik heb mijn fietsendrager (spinder hawk) via internet gekocht, want zo'n fietsendrager neem je niet mee achter op je fiets :D En met de auto de stad in vind ik echt een crime. Van te voren gewoon veel recensies gelezen ( het blad op pad had toen een uitgebreide test gedaan) en op basis daarvan een keuze gemaakt. Overigens gekocht bij futurumshop.
Ten eerste allemaal bedankt voor jullie advies!
Ik heb wat op het internet gezocht en gebeld, en heb nu de ideale fietsendrager besteld! misschien is het ook handig voor jullie? [website verwijderd vanwege reclame] heb ik hem besteld.
Heb mijn informatie daar namelijk ook weg, kreeg een aardige vrouw aan de telefoon die mij alles helemaal duidelijk heeft gemaakt!
Nu lekker genieten van mijn weekendje weg met de fietsen mee! :)
Heel mooi dat je tot een keuze bent gekomen. Nu inderdaad gewoon lekker gaan genieten van de fietsendrager en de (nu wel) bereikbare gebieden om in te fietsen.

Sorry als mijn eerste reactie op jouw bericht wat hatelijk overkwam, maar fietsendragers zijn er in zoveel verschillende vormen. Dat het eigenlijk niet te doen is om een goed advies te geven zonder te weten, wat voor fietsen ermee gebruikt gaan worden, in combinatie met welke auto en of er eventueel een aanhanger/caravan achter komt te hangen, en wat het doel van de fietsendrager is.

Nogmaals ik ben heel blij dat je een keuze hebt kunnen maken en geniet ervan, want een fietsendrager kan een ontzettend prettig hulp/verlengstuk voor zowel de fiets als auto zijn.
Je hebt de ideale fietsendrager gevonden, en noemt dan wel de winkel, maar niet de drager en de eisen waaraan die moet voldoen, met de redenen van de gemaakte keuze.
Kan je dat alsnog aangeven? Misschien dat het mensen kan helpen bij het maken van een keuze.
Gewoon, ordinaire:
Afbeelding
Wimmert schreef:Kuch

Spam!
Goed gevonden, wel geraffineerd bedacht :wink:
Michael W schreef:
Wimmert schreef:Kuch

Spam!
Goed gevonden, wel geraffineerd bedacht :wink:
Die automatten-club, die op deze wijze autoaccessoires probeert te slijten was al eerder actief op het forum: een medewerker die uitte zoveel met fietsen te hebben, maar bij vragen over service géén thuis gaf: "Wij zijn een internet-winkel".
Inderdaad, deze site heeft het al vaker geprobeerd en toen heb ik hem niet toegelaten. Nu zijn ze op slinkse wijze erdoorheen gegaan.

Ik heb de link naar de website verwijderd en dat zal ik blijven doen.
HansvanderVeeke schreef:Inderdaad, deze site heeft het al vaker geprobeerd en toen heb ik hem niet toegelaten. Nu zijn ze op slinkse wijze erdoorheen gegaan.

Ik heb de link naar de website verwijderd en dat zal ik blijven doen.
Ongelooflijk, en ik een beetje serieus reageren. Je kunt ook geen spam meer vertrouwen tegenwoordig:)!
En ik...