Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voortassen noodzakelijk? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Voortassen noodzakelijk?

Leon schreef:
peter de rijk schreef:....En winkels zijn er in Europa overal, dus meezeulen van proviand is in het geheel niet nodig...
Ben jij de laatste 10 jaar wel eens in mindertoeristische landelijke gebieden van Frankrijk en Spanje geweest? Hoe doe jij dat daar? Van grote stad naar grote stad?
Vrijwel elk Spaans dorp heeft een caf? en daar kun je ook eten.
Benzinestations verkopen ook vaak eten.
Ik zie echt het probleem niet.
Nou vooruit, neem voor de zekerheid een noodmaaltijd mee, dan zit je altijd goed in geval van nood.
Mijn ervaring is: het kan allebei.
In Zuid-Amerika fietste ik met het hele arsenaal.
Op mijn tochtje met mijn pa naar Heerhugowaard (jaja, de grote beurt n? mijn Zuid-Amerikatrip) fietste ik met alleen achtertassen, formaat voortassen. Dat was ook genoeg (met stuurtas, altijd...).
Het kan dus allebei. Het is maar net wat je fijner vindt. Ik heb ook steil bergaf met wind tegen moeten bijtrappen. Moeten liften in de woestijn tussen Piura en Chiclayo. En "geracet" door de duinen van Bloemendaal in 1 dag naar Bergen op Zoom (150km, wat toch ook flink deurtrappen was alszijnde windvanger met die wind tegen en een vader van in de 60 erachter :wink: , al bevestigen ze dat zelf natuurlijk nooit voor de rest van de familie...).

Meer bagage = langzamer = meer genieten overdag.
Minder bagage = sneller = minder comfort 's avonds/'s nachts.

Als je voor het kleinste en lichtste van alle spullen hebt gekozen bij het uitzoeken van de uitrusting, dan gaat deze regel minder op.

Succes met de keuze!

Tot nu toe heb ik altijd met voortassen gefietst, behalve dit jaar.
en dat heb ik geweten! zodra ik een bord met een stijgingspercentage van 15 procent of hoger zag, wist ik dat mijn voorwiel weer zou optrekken. Omdat het gewicht minder verdeeld is, heb je minder gewicht vooraan, en trek je met klimmen je wiel omhoog. Zeer irritant!! Ik had ze thuisgelaten omdat mijn achtertassen niet eens vol zaten, dus vond ik voortassen meenemen niet nodig, maar volgend jaar gaan ze wel weer mee. Met afdalen en klimen is het gewoon een stuk stabieler.

Wat `n tassenpraat, ik ga al jaren `n maand lang door europa zonder tassen heerlijk a?rodynamisch.
als een scheermes tegen de wind in met m`n bobkar.
www.megalos.nl
Groet van groot41

Hey

Ik ben net terug van een m'n eerste reisje door Frankrijk (Lokeren-Marseille) en we hebben dit gedaan met 2x2 achtertassen. Dit was goed te doen, maar als je proviand moest inslaan voor een 3-tal dagen (zodat je niet elke dag naar een grootwarenhuis moet, als die er dan al zijn) was het toch telkens puzzelen om alles te kunnen opbergen. Ok?, toegeven, we hadden wat spullen mee die overbodig waren (niet zo veel), maar het lijkt me toch wel handig om iets meer ruimte te hebben. Gewoon al zodat je niet alles hoeft uit te laden om bijvoorbeeld een schuursponsje of dergelijke te vinden. Met 4 tassen kan je alles wat "soort bij soort" steken.

Groetjes

Nick

Hoe zwaarder de fiets hoe makkelijker je fietst op het vlakke.
Je fiets heeft als een zwaar projectiel een groter kinetiche waarde, iets wat moeilijker door (rij)wind valt te stoppen.
Over bergop zullen wij het maar niet hebben :lol: