Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatjes gezocht door rustige beginner - Forum Wereldfietser

Fietsmaatjes gezocht door rustige beginner

Hoi allemaal,

Zijn er hier ook fietsmaatjes te vinden die het wat rustiger aan doen? Ik hou enorm van fietsen (weg, mtb, trekking) en wil graag andere fietsers leren kennen voor weekendjes of vakanties. Maar ik ben meer van de 60-75km per dag met bepakking en kamperen, dan van de 80+. En ik bouw graag hier en daar een rustdag in, voor een mooie wandeling bijvoorbeeld. Zo heb ik meer het gevoel dat ik het land waar ik ben ook écht ervaar, dan als ik er als een razende doorheen sjees :D (als mijn conditie dat al aan zou kunnen :P ).

Ik ben zelf 37 jaar en woon in Utrecht. En ik heb een voorliefde voor de Noord Atlantische natuur. Dus namen die hoog op mijn lijstje staan zijn Canada, Noorwegen en Zweden. Maar ook Groot-Britannië, Duitsland, Bretagne, Normandië en de Alpen-landen. Ik ben tenslotte nog maar een beginner, dus er is nog meer dan genoeg moois te ontdekken :D !

Zijn er fietsers die dit herkennen?

Groetjes,
Leonie
Ben je nu al aan het fietsen of wil je echt cold turkey op vakantie?
Ik ga eind april richting zuiden via Noordzee route en als ik zin heb evt langs kust naar Santiago of evt via Bordeaux canal du midi naar Barcelona.
Anders weer terug als ik het niet leuk vind :)
Ow en ik ben onervaren maar fiets in NL als het redelijk weer is en Berlijn staat ook nog op de agenda.
Hoi Wimmert,

Ik heb op dit moment geen fietsvakantieplannen. Maar ik wil in 2013 wel graag, gewoon 1 of 2 weken of zo. Bij de Rallarvegen in Noorwegen slaat mijn fantasie op hol, dus wie weet :-).
Op dit moment ben ik aan het opbouwen na een blessure, maar normaal spin ik twee keer per week en fiets ik met enige regelmaat tochtjes. Soms met de racefiets, soms de trekkingfiets en soms de mtb. Verder heb ik in de afgelopen jaren twee mtb-vakanties gedaan in Italië en in Zwitserland, en twee trekkingvakanties in Ierland en Nederland. Dat is het tot nu toe.

Veel plezier met de Noordzeeroute. Ook heel mooi! Maar gezien mijn Noord Atlantische voorkeur, zou ik dus liever richting noorden gaan, dan zuiden :-)

Groetjes,
Leonie
Noord is mij te koud ;)
Dit al gezien?
Na de rondjes amsterdam, rotterdam en groningen is er sinds de zomer ook een 'rondje Utrecht'.
Elke eerste zondag van de maand. De volgende is op 4 november.
Misschien tref je er wel een fietsmaatje.
Hoi Elstar,

Ja, ik had het gezien. Wil ik zeker wel een keertje aan meedoen! Maar voor komende keer had ik al een andere afspraak in mijn agenda...

Speaking of which... Ik ben geloof ik een beetje te enthousiast geweest met mijn berichtje op WF... Op dit moment heb ik eigenlijk gewoon geen tijd om iets in te plannen om nieuwe fietsmaatjes te leren kennen naast mijn andere sporten, werk en cursussen :-(. Het fietsen is dus afhankelijk van laatste moment vrijgekomen gaatjes in die agenda. In de lente maar weer eens proberen op WF :)

Groetjes en nog veel fietsplezier allemaal deze winter,

Leonie