Additionally, paste this code immediately after the opening tag: x - Forum Wereldfietser

x

x

x
Goeie winkel uitzoeken en zelf op gaan fietsen is denk ik het beste advies dat je kunt krijgen.

Succes...

Groeten....Willem :wink:
Gewoon proberen inderdaad. Geometrie zal ongetwijfeld verschillen. Bovendien zijn er twee soorten Santos Travelmasters: een model van aluminium en een model van staal. Die zijn qua geometrie ook niet precies gelijk. In ongeveer dezelfde prijs/kwaliteit klasse kun je ook nog fietsen van bijvoorbeeld Snel en/of Avaghon proberen. Het belangrijkst is of de framegeometrie en het stuurgedrag je bevallen. Tandwielen e.d. zijn slijtage-onderdelen die je toch na verloop van tijd vervangt. Een goede/aardige fietsenmaker zal bij zo'n aankoop ook flexibel omgaan met dat soort details.
liz schreef:Gewoon proberen inderdaad. Geometrie zal ongetwijfeld verschillen. Bovendien zijn er twee soorten Santos Travelmasters: een model van aluminium en een model van staal..
Helaas de stalen Travelmaster wordt niet meer gemaakt. Verder inderdaad gewoon gaan proefrijden en je niet vooraf beperken tot 2 fietsen.

x

x
Als verschillen in afmontage je niks zeggen, is het denk ik wel tijd om je een béétje in te lezen. Pas dan kun je de adviezen van de mensen hier op het forum op hun waarde schatten en zelf beoordelen of je er iets aan hebt.

Maar vooruit: jouw wensen zijn dezelfde als de mijne een aantal maandjes geleden waren. Ik wist daarbij ook welk budget ik had en ik heb inmiddels wel wat verstand van afmontage. Ik kwam dus uit bij een Santos TM 2.6 alu Special. Een prima fiets met eenvoudige afmontage, geen "fratsen" als hydraulische remmen, naafdynamo, en überhaupt geen verlichting. Wél superdegelijke wielen met 36 spaken, degelijke spatborden, Tubusdragers en details als doorgetrokken buitenkabels, platformpedalen, vierkante trapas, "ouderwetse" verstelbare stuurpen (geen Ahead) en een bewezen mix van Deore en LX. Mocht ik die luxe onderdelen in de toekomst gaan missen, kan het er altijd nog worden opgezet.

Vanochtend ben ik er nog 18 km mee naar werk gefietst. Ja, natuurlijk is een Santos dan overkill. Maar het kán wel, met gewone LED-batterijverlichting die ik tijdens het MTB-en ook gebruik.

En Santos hanteert bij de Special-kleur ook het Fordisme: you can have any colour you like... as long as it's black.

En het bevalt me opperbest.

Overigens is het wachten op twee testverslagen van Michel (St. Christopohorus): hij testte onlangs de TM 2.6 Special en de Koga WT 29, als ik me niet vergis.
berger schreef:
liz schreef:Gewoon proberen inderdaad. Geometrie zal ongetwijfeld verschillen. Bovendien zijn er twee soorten Santos Travelmasters: een model van aluminium en een model van staal..
Helaas de stalen Travelmaster wordt niet meer gemaakt. Verder inderdaad gewoon gaan proefrijden en je niet vooraf beperken tot 2 fietsen.
Kleine correctie: de 2.6 CrMo wordt niet meer gemaakt... op de site van Santos kun je nog wel kiezen voor een stalen 2.8.
Overigens staat de nieuwste collecte van Koga voor het jaar 2013 sinds vandaag op hun site: http://www.koga.com
Travelmaster schreef:
Kleine correctie: de 2.6 CrMo wordt niet meer gemaakt... op de site van Santos kun je nog wel kiezen voor een stalen 2.8.
"
Ik denk dat als je ze belt en vraagt of ze er nog een in maat x hebben je nog wel eens geluk kan hebben. (moet je wel zeker weten dat het je maat is)

Peter
bert sitters schreef:Overigens staat de nieuwste collecte van Koga voor het jaar 2013 sinds vandaag op hun site: http://www.koga.com
De nieuwste collecTE:). Over het algemeen geef je ze pas geld als je er een fiets voor terug krijgt... nieuwe strategie van Koga, collecteren:)?

Ik weet het, flauw... iets te lang achter de PC vandaag...
Ik denk dat 26 of 28 inch veel van je lengte af hangt. In het verleden had ik een Koga Traveller, maar ben nu verslaafd geworden aan 26 inch. :oops:

x

x
Zorg wel voor het lichtst mogelijke verzet, anders kom je niet omhoog.
Wim

x

x
Er zijn nu ook cassettes met 36 tandjes. Dat zou ik in jouw geval maar doen.
Wim

x

x