Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisfiets en racefiets stallen in Utrecht - Forum Wereldfietser

Reisfiets en racefiets stallen in Utrecht

Beste mensen,

Ik verhuis binnenkort naar Utrecht. Jammer genoeg verbiedt mijn huurovereenkomst het inpandig stallen van fietsen. Het is ook geen optie om de regel te overtreden want de beheerder woont op de hoek. Daarenboven is mijn woonruimte zo klein dat het niet wenselijk is.

Ik ben op de hoogte van de diverse stallingsmogelijkheden aangeboden door NS en U-stal. Ik vraag mij vooral af of de onbewaakte U-stal mogelijkheden een optie kunnen zijn voor het stallen van mijn reisfiets en racefiets. Ik moet bekennen dat ik er nog niet ben gaan kijken. Zoals jullie wel kunnen begrijpen ben ik vooral huiverig voor het buitenhuis stallen van mijn kwetsbare racefiets.

Welke opties behoren volgens jullie tot de beste mogelijkheden om mijn fietsen op een veilige manier te stallen in Utrecht? Wellicht zie ik bepaalde mogelijkheden over het hoofd.

Hartelijk dank voor het delen van jullie ideeën en ervaringen!

Groet,

Cyclingrecycled

x

x
Hoi,

Het buiten stallen van je fiets kan ik je afraden als het mooie en nieuwe fietsen zijn. De vraag is ook waar kom je in Utrecht te wonen? In flink wat buurten heb je van die overdekte stallien in de straat. Bedoel je die met de onbewaakte U-stal?
In het centrum heb je div mogelijkheden, maar die zullen niet gratis zijn. Onder het stadhuis zit een gratis stalling, maar ik denk dat je daar ook moet betalen wanneer je langer dan een dag wil stallen.
Ga anders mee met het volgende rondje Utrecht en dan kun je in Utrecht wat stallings mogelijkheden onderzoeken.
Veel plezier in Utrecht!

Groet,

x

x
cyclingrecycled schreef:Jammergenoeg verbiedt mijn huurovereenkomst het inpandig stallen van fietsen.
Dat zou best wel eens een nietig regel kunnen zijn. Niet dat je daar veel aan hebt denk ik. Ik neemaan dat het een particulier gehuurd onderkomen betreft?
Leon
Is inderdaad particulier. Ik ben akkoord gegaan met de voorwaarde, en in dit geval geen gronden voor nietigheid. Maar hoe dan ook, ik wil niet steeds over mijn fietsen struikelen.

Bedankt voor alle informatie tot dusverre. Die U-stal zijn inderdaad die overdekte onbewaakte buurtstallingen. Moet er maar eens een keer gaan kijken.

Ik hoor graag of er andere suggesties zijn!
cyclingrecycled schreef:Is inderdaad particulier. Ik ben akkoord gegaan met de voorwaarde, en in dit geval geen gronden voor nietigheid. Maar hoe dan ook, ik wil niet steeds over mijn fietsen struikelen.

Bedankt voor alle informatie tot dusverre. Die U-stal zijn inderdaad die overdekte onbewaakte buurtstallingen. Moet er maar eens een keer gaan kijken.

Ik hoor graag of er andere suggesties zijn!

Er zijn ook handige ophangsystemen voor fietsen. Hoef je niet over je karretje te stuikelen.
Dat Allsafe lijkt inderdaad een interessante optie. In Zuilen heb je ook nog Citybox, die iets vergelijkbaars bieden (http://www.citybox.nl/home/opslag-parti ... e-klanten/)
onderschat niet het belang van 'dicht bij huis'.
zou gewoon in de buurt rondlopen, er zitten vast wel fietsen/motor stallingen.
als je iedere keer honderden meters (of nog verder) moet lopen om je fiets even te pakken gebruik je 'm stukken minder.