Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hongarije, welk deel is mooi voor ong. een week? - Forum Wereldfietser

hongarije, welk deel is mooi voor ong. een week?

23 juli gaan wij (alex en anouk) drie weken fietsen in Slovenie en Hongarije. Ongeveer een week verwachten wij in Hongarije te fietsen.
We zijn er echter nog niet uit welke kant we op gaan in Hongarije. We willen in elk geval niet langs het Balaton meer, aangezien het daar superdruk schijnt te zijn.
Wie heeft er tips betreft het gebied dat mooi is om te fietsen en aan slovenie vast ligt.

mvg
Anouk

Anouk.

Ik ben benieuwd wat het is geworden in Hongarije. Wij zijn ons ook wat aan het ori?nteren en horen graag wat ervaringen van anderen.

Groeten,
Sandra

Sandra en overige belangstellenden,

Wij hebben uiteindelijk maar een klein stukje in Hongarije gefietst. 5 dagen. Van de sloveense grens naar Boedapest en via het balatonmeer weer terug naar Slovenie. Slovenie is trouwens een prachtig land om op de fiets te verkennen.
We hebben gebruik gemaakt van de kaarten uit het boek Cycling around Hungary, hierin staan fietsroutes in Hongarije.
Wij vonden Hongarije een beetje saai, maar zoals ik al zij hebben we maar een klein stukje gezien.
De routes gingen over grote wegen, behalve bij het balaton meer, daar heb je een fietsroute. Dit hield in dat er een fietsroute langs de grote weg liep, en dat de fietsroutes langs de vele campings liepen die aan het meer lagen. Het meer zelf hebben we echter amper gezien.
De mensen waren heel vriendelijk en de campings waren niet goedkoop, maar zeer veilig (elke camping werd bewaakt). De campings die wij hebben gehad waren wel hele grote campings met afgebakende plekken. Niet echt gezellig.
Het landschap vonden we niet erg indrukwekkend. De bevolking daarintegen vonden we heel vriendelijk.
De wegen waren goed bewegwijzerd.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Hoi Anouk,

Bedankt voor je reactie! Heb je misschien een reisverslag dat we zouden mogen lezen? Of wil je op dit forum wat ervaringen over Slovenie (Hongarije heb je hier al gedaan) willen schrijven? Informatie over fietsen in deze landen, verslagen etc. zijn maar beperkt voor handen, dus ik ben wel erg benieuwd!

Sandra