Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huttentocht 2012 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Huttentocht 2012

Ook ik ga met droog weer of niet al te nat graag mee.
Met de tent.
Voor mij één van de laatste nog niet ontdekte stukjes Nederland!!!
Hoi Loes en John,

Leuk dat jullie meegaan. Breng de zon mee, dan gaat het helemaal goed. We zitten nu op een 30 personen (helft tenters)...maar ik weet dat het vooruitzicht op weeronline een grote invloed kan hebben....dus de laatste week wordt het spannend.

En John, Grolloo is ook beroemd vanwege Egbert Streuer. Die werd samen met Bernard Snieders 3 x wereldkampioen zijspanracen in 1984, 85 en 86. En Egbert won 2 x de TT!!!!

Regelmatig testen ze de zijspanmotor rond Grolloo. In de schuur bij Egbert in Grolloo staat nog zij motor. En onlangs is zijn zoon weer Nederlands Kampioen zijspanracen geworden!

http://www.youtube.com/watch?v=clbSU9EYJlY
Ook wij gaan mee - met de tent- als het aardig weer wordt. Het is een mooie regio voor een weekendje fietsen.

Ben Huve
Ingrid Stikkelorum
Helaas meld ik me weer af. Op zaterdag 27 oktober komt er een lading koeienmest op het moestuinencomplex waar ik ook een tuintje heb die direct weggekruit moet worden. Er is geen flexibiliteit bij de boer die de mest levert dus buig ik. 'k Zal aan jullie denken wanneer ik met mijn neus boven het goedje hang ;-)
Loes
tsja...sterkte met kruien.... :cry:

Ik heb wel dit weer, zoals dit weekend, ook besteld voor volgend weekend...
en degenen die nu duimen....even blijven duimen....

Ik/jullie snappen...geen garantie...
:roll:
Volgens mij gaat het wel goed komen met het weer. Fris, maar voor de rest OK. Volgens de verwachtingen dan.
Nu kan ik helaas niet, maar heb wel even virtueel in het gebied rondgekeken.
Wanneer ik oostelijk van de grens kijk bij onze Duitse buren, en ik zet Google maps op routebeschrijving en fietsen dan zie ik in Duitsland heel veel fietspaden. Wie kent het gebied ten oosten van Drente en Groningen? Zijn daar inderdaad zoveel fietsmogelijkheden?

Groet,
ruudvp schreef:Wanneer ik oostelijk van de grens kijk bij onze Duitse buren, en ik zet Google maps op routebeschrijving en fietsen dan zie ik in Duitsland heel veel fietspaden. Wie kent het gebied ten oosten van Drente en Groningen? Zijn daar inderdaad zoveel fietsmogelijkheden?

Groet,
Ruud, in Duitsland in het algemeen zijn heel veel fietsmogelijkheden, gewoon omdat er meer ruimte is en er in het agrarisch gebied veel asfaltwegen zijn voor boeren en aanwonenden waar je gewoon goed en rustig kan fietsen. Het kan ook zijn dat de Duitsers Google helpen met het vervolmaken van hun fietsrouteplanner (wij hebben er al 1) en het daarom lijkt dat ze verder zijn dan wij hierin.

Peter
Pman schreef:
ruudvp schreef:Wanneer ik oostelijk van de grens kijk bij onze Duitse buren, en ik zet Google maps op routebeschrijving en fietsen dan zie ik in Duitsland heel veel fietspaden. Wie kent het gebied ten oosten van Drente en Groningen? Zijn daar inderdaad zoveel fietsmogelijkheden?

Groet,
Ruud, in Duitsland in het algemeen zijn heel veel fietsmogelijkheden, gewoon omdat er meer ruimte is en er in het agrarisch gebied veel asfaltwegen zijn voor boeren en aanwonenden waar je gewoon goed en rustig kan fietsen. Het kan ook zijn dat de Duitsers Google helpen met het vervolmaken van hun fietsrouteplanner (wij hebben er al 1) en het daarom lijkt dat ze verder zijn dan wij hierin.

Peter
Peter, ik ken Duitsland inderdaad als een prettig fietsland en jouw beschrijving herken ik. Misschien is in Duitsland inderdaad Google Maps de enige planner voor fietsers? Er bestaan wel planners in Duitsland, maar die zijn per deelstaat ingedeeld.
Is er nog iemand die in dit gebied gefietst heeft en er iets over kan vertellen?

Groet,
ruudvp schreef: Wanneer ik oostelijk van de grens kijk bij onze Duitse buren, en ik zet Google maps op routebeschrijving en fietsen dan zie ik in Duitsland heel veel fietspaden. Wie kent het gebied ten oosten van Drente en Groningen? Zijn daar inderdaad zoveel fietsmogelijkheden?
Dat zijn overwegend fietspaden langs (drukke) doorgaande wegen :wink:
:P Om weer even in de hutten te belanden:

langzaam aan druppelen de aanmeldingen binnen.

Er zijn er al 22 met de tent, en 13 in de hut. Dus er is nog plek!
Het weer ziet er goed uit,,,iets kouder,...maar daarom ook de hutten.

Groeten Fokko
:!: :!: :!:

De route is aangepast. Is in midden geknipt voor zaterdag en zondag.

En we gaan nu na Grolloo over het houten fietspad door het veengebied, richting kamp Westerbork (zie foto eerder).

Fokko

:!: :!: :!:
En hoeveel van de Groningengroep gaan er inmiddels mee? Volgens mij mis ik nog wel een paar namen...

Kom, hebben we eindelijk een tocht in het Noorden...

Groeten Fokko
Hallo daar ben ik nog een keer....(ik zit niet op facebook, dus doe het ouderwets via het forum)....

Wat een bikkels die gasten....of er zijn veel nieuwelingen bij het niet snappen...er hebben zich meer mensen aangemeld met de tent...

En ik maar mailen dat een huttentrektocht niet betekent dat je die hut MEE moet sleuren. :shock: :shock: NEE....die staat comfortabel (lekker warm) op je te wachten in Bourtange :!: :idea:

Maar we zitten nu op 20 tenters en 16 hutters....vandaag kwamen er weer 4 bij.....
maar er is dus nog plek! Nog 4 plekken in de hut.....en voor tenters ook zat.

Er hebben zich slechts enkele afgemeld (1 stel) en onze Bert Sitters (die moest werken in Zuid-Nederland....).
Dus hulde aan al die genen die zich nog in volle zomertijd hebben aangemeld...en ja,...het magische overschakelen op wintertijd vindt komend weekend plaats... :evil: beleef dit te samen met ons mee!
:P

PS:
Morgenavond heb ik nog een feestje van het werk...dus kan wat later worden dat ik reageer....
Groeten Fokko

en ja....ook de Groningers schijnen zich schoorvoetend te melden....
nog 3 plekjes in de hut voor zaterdag.....
Oprechte excuses voor het afmelden van het afmeldende stel! :wink:
Alle anderen ga mee, geef je op! De huttentocht is geweldig we hebben hem de laatste jaren geen enkele keer gemist. Bovendien maak je op deze tocht kans op een rol in een mooi fietsgedicht van de huisdichter van de Wereldfietser en organisator van deze tocht - Fokko Dam! Toch Fokko?

Veel plezier allemaal!
:evil: GRRRR haphap.... :P :P :P Prettig weekend Blanche!
Gaan er nog mensen van uit Amsterdam CS naar Beilen vanmiddag?
Hallo allemaal,

Er zijn nog een 7 plekken over in de hutten. Dus je kunt je nog aanmelden.
Het weer lijkt best aardig!
Ik ga nu op pad....ik hoop er rond 4-5 uur te zijn. Ga nog bij vrienden langs.

Wil je nog mee, sms me dan even en ook "tent" of "hut".

06 130 544 29

Tot later vandaag of morgenochtend.
Nogmaals: om 10:30 station Beilen.

Fokko
Net een rondje gefietst door de Friese Greidhoeke. Voor het eerst deze herfst met handschoenen aan! Het is maar 6 graden....
Tot morgen!
De winterslaapzak is ingepakt, net als handschoenen, warme schoenen, overschoenen, buff, en nog zo wat. Het was vandaag flink koud in het noorden. Ik verheug me erop.
Wim