Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk merk heeft deze stel voorbladen? - Forum Wereldfietser

Welk merk heeft deze stel voorbladen?

Van mijn gele Giant FRC is het kunststof beschermblad, dat buiten op het grootste voorblad zit, in stukken gebroken. Lijmen met superlijm bracht geen soelaas.
Vanmorgen ging ik naar de fietsenzaak Gerrit Poort in Winsum (prov. Groningen, want er is ook een Winsum in Friesland), maar die heeft geen passend ding in voorraad. Daarop vroeg Gerrit Poort mij naar het merk van de voorbladen, in verband met nieuw bestellen. Thuis in de schuur de voorbladen met terpentine wat schoongemaakt maar behalve een afgesleten merkstickertje op de rechter crank kon ik verder niets vinden. De bladen zijn 48-38-28 tanden groot en de vier schroefgaten voor het beschermblad, die jullie op de foto in de verlengde van de brede armen zien, zitten 16,5 cm in diameter van elkaar. Wie weet welk merk? Dezelfde foto heb ik ook aan Gerrit Poort gemaild. De fiets heb ik gekocht bij dezelfde zaak op 28 augustus 2003. Maar toch roep ik voor zekerheid hulp in van WF-ers.

Afbeelding

De tweede foto toont het nog complete beschermblad, genomen tijdens een lekke band in Engeland in 2011.

Afbeelding
dit type crankstel heeft de bladen vast(geklonken) zitten aan de cranks (= traparmen).
deze bladen zijn (dus) niet los beschikbaar of ergens te bestellen.
mijn tip: zoek een ander voordelig crankstel (een triple, die past op jouw trapas) en met de drie kettingbladen in de gewenste maten (aantallen tanden), bijvoorbeeld een crankstel van Shimano Alivio.
(kijk eens op de site van bike4travel, daar staat zo'n crankset, maar met 22-32-42. dat geeft je een lichter verzet over je hele range van je versnellingen)

groet! Erik
het lijkt op een Yung Chang Yi 1A601 :D
Hoi!

Ik heb 3 jaar geleden een Merida gekocht met dezelfde bladen als op jouw foto. Althans dat weet ik voor 90% zekerheid. Ook 48-38-28. Ondertussen, na vele kilometers (ja dat merkloze ding is erg degelijk!!) is het crankstel vervangen maar ik heb misschien die beschermrand nog wel ergens liggen. Dat was er wel één van zwarte kunstof!
Ja, dat is hem precies! Ik heb toch het merk gevonden dat aan de binnenkant van de rechter crank rond het pedaalgat is geslagen. Mijn fiets hangt namelijk aan haken met de linkerkant op korte afstand van de wand.
Ik heb deze pdf nu aan mijn fietsenmaker doorgemaild. Bedankt!
hoogframe schreef:(kijk eens op de site van bike4travel, daar staat zo'n crankset, maar met 22-32-42. dat geeft je een lichter verzet over je hele range van je versnellingen)
groet! Erik
22-32-42 tanden is véél te klein! Moeten mijn benen zoveel energie verspillen aan snel op en neer trappen bij langzaam fietsen? Op vlak terrein zoals waar ik woon gebruik ik de 48 tanden blad het meest (achter vaak 21 of 24 tanden), al is het jammer dat er tegenwoordig geen 52 tanden te vinden zijn.

Met de fietsgroeten van Martin, al 43 jaar WF-er
laagvlieger schreef:Hoi!

Ik heb 3 jaar geleden een Merida gekocht met dezelfde bladen als op jouw foto. Althans dat weet ik voor 90% zekerheid. Ook 48-38-28. Ondertussen, na vele kilometers (ja dat merkloze ding is erg degelijk!!) is het crankstel vervangen maar ik heb misschien die beschermrand nog wel ergens liggen. Dat was er wel één van zwarte kunstof!
Ik heb je een PB gestuurd. De beschermring zoals ik heb gehad, is bij Shimano helaas niet meer verkrijgbaar! Dit mailde de fietsenzaak aan mij. Ook niet op internet te vinden. Ik ga niet daarvoor een heel voorbladenstel met crank vervangen!