Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beste koop - Forum Wereldfietser

Beste koop

Ik vraag mij af of er al eens een onderzoek is gedaan naar de beste trekking fiets.
Als ik zo eens kijk wat er zoal op de markt is van trekking fietsen, is de verscheidenheid zeer groot gaande van, pakweg 700€ tot pakweg2700€. Welnu als men in Europa blijft zou er dan een fiets uitspringen die prijs kwaliteit als de beste koop eruit komt?
tirre schreef:Ik vraag mij af of er al eens een onderzoek is gedaan naar de beste trekking fiets.
Nee, je bent de eerste... :lol:
tirre schreef:Ik vraag mij af of er al eens een onderzoek is gedaan naar de beste trekking fiets.
De zoekmachines op het internet kunnen je helpen met deze vraag. Gewoon letterlijk stellen en je krijgt alle antwoorden van het WF forum en daarbuiten, kijk maar....http://bit.ly/QozSZu Succes met je zoektocht en aankoop!
Er is een overaanbod. Er zijn veel tweedehands trekkingfietsen te koop.
Als je goed uitkijkt kan ja een prima fiets voor een schappelijke prijs aankopen.

Serge Goedertier
Ik was gisteren in de Globe bij Hans Struik fietsen. Er was een man die kocht een van Nicolaas fiets van titanium met r-naaf voor 8000 euro.

De man vertelde dat hij de fiets ging ophangen aan de muur om er naar te kunnen kijken.

De een koopt een duur schilderij voor aan de muur en ik een mooie fiets.

Mario
Al duizenden keren. Iedereen die een fiets koopt doet in feite zo'n onderzoek naar wat voor hem of haar de beste fiets is voor het geld wat men ervoor kwijt wil. Daar komt tamelijk vaak iets anders uit. Kennelijk spelen persoonlijke voorkeuren en smaak een grote rol, wat verklaart waarom discussies als deze uieindelijk niet zo heel veel opleveren.
Leon
supermario schreef:Ik was gisteren in de Globe bij Hans Struik fietsen. Er was een man die kocht een van Nicolaas fiets van titanium met r-naaf voor 8000 euro.
De man vertelde dat hij de fiets ging ophangen aan de muur om er naar te kunnen kijken.
Wat triest. Hij koopt herinneringen aan een toekomst die niet komt. 8000 euro aan spijt dus.
Leon
Leon,

als je geld zat hebt maak het niks uit.

Vraagje: hoe fiets jouw nieuwe zelf opgebouwde VSF fiets. Deze staan er om bekend dat ze een lange bovenbuis hebben.

Mario
supermario schreef:Leon,
Vraagje: hoe fiets jouw nieuwe zelf opgebouwde VSF fiets. Deze staan er om bekend dat ze een lange bovenbuis hebben.
Mario
Gewoon een kleinere maat gekocht. De zitgeometrie van de 54 cm T400 lijkt akelig veel op die van mijn 61cm Avaghon maatframe, de T400 is 1 cm steiler: http://leonpoels.nl/fietsen/fietsen/vergelijk-1000.jpg
Fietst zowel zonder als met bagage top.
Leon
Leon,

Toevallig is er in de Weimarstraat een fietsenzaak geopend, die ook Santos en VSF fietsen verkoopt.

Wat ik niet snap is het volgende: Hij vertelde mij als er een nieuwe fiets binnen komt moet ik deze uit de doos halen en rijklaar maken daar reken ik 50 euro voor.

Ik zei: de VSF kost bij jou dus standaard 50 euro duurder.

Zie ik dit nu verkeerd, of hoort het afleveren gewoon gratis bij de service.

Ik bedoel als je een fiets in je winkel zet moet je deze ook uit de doos halen.

Mario
ach bij de ene zit het bij de prijs in, en bij de andere moet je het apart betalen terwijl daar de prijs van de fiets misschien wel 50euri lager is.
Ik denk dat de uiteindelijke prijs meer in jouw onderhandelingstechnieken zit, dan of het in cq uitpakken wel dan niet bij de prijs inzit.
En anders zeg je toch dat je de fiets wel in de doos wilt ontvangen en dat je hem zelf inelkaar zet? Leer je ook nog wat.
"De" beste vakantiefiets is net zoiets als "de" beste rugzak. Nog afgezien van het feit dat zo'n ding bij je lijf moet passen, is er de vraag: Wat wil je er mee gaan doen? Waar wil je gaan fietsen, in de binnenlanden van Afrika of in het noorden van Scandinavië? Wat neem je mee, alleen een setje kleding en een creditcard, of een grote tent met 24" laptop en een steengrill?

Fietsen zijn horses for courses. Wat heel geschikt is voor de ene situatie, is een drama in een andere situatie. De fiets die alles kan, kan alles op z'n best uiterst matig.

Groetjes,

Walter
Ik ben het met je eens. Ik zat vandaag in de bieb te lezen in oude op pad bladen. De bekende journalist Gijs Loning teste fietsen. Hij koos natuurlijk weer voor de bekende merken als Santos en Avaghon als beste fiets, terwijl hij over de VSF schreef dat die fiets niet goed is omdat de bb te lang is.

Gijs zelf is echter een kleine man, dus logisch dat hij voor de bekende merken kiest. Ik denk dat als je kijkt naar prijs kwaliteit verhouding dat de VSF beter is.

Mario
Wij verkopen in de zaak ook VSF fietsen.
Ik ben het wel eens dat bij een aantal modellen de boven buis vrij lang zijn.
Persoonlijk vind ik dit niet fijn. [meeste klanten ook niet]
Dit gepaard met een 90 graden stuurpen die vrij lang is.
Nu stuurt dit overigens wel lekker. Maar door deze combi zit je vrij ver voorover.
Nu veranderen we regelmatig de pen waardoor de houden meestal wel goed is voor de klant.
Hierboven genoemd een kleiner frame is ook een oplossing. Ben er geen fan van maar goed :)
supermario schreef:Ik ben het met je eens. Ik zat vandaag in de bieb te lezen in oude op pad bladen. De bekende journalist Gijs Loning teste fietsen. Hij koos natuurlijk weer voor de bekende merken als Santos en Avaghon als beste fiets, terwijl hij over de VSF schreef dat die fiets niet goed is omdat de bb te lang is.Mario
Leg je er een andere test naast. Zonder Gijs.

http://www.bikeandtrekking.nl/images/41/1705.pdf

Piet.