Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegen naar vietnam en visum on arrival? - Forum Wereldfietser

Vliegen naar vietnam en visum on arrival?

Hoi, zoals de titel al zegt: wie heeft er al naar vietnam gevlogen en daar een visum on arrival genomen. Lukt dit altijd? Bepaalde zaken om op te letten?
Afgelopen jaar via internet een letter of approval geregeld waarmee je op het vliegveld je visum kunt ophalen..uiteraard moet je dan nog wel even wat dollars betalen maar het werkt uitstekend. Voordeel is dat je binnen 2dagen die letter of approval in je mailbox hebt. Even uitprinten en klaar ben je..
Ja lukt prima. Het lag klaar op de luchthaven.
Dus dat is jullie beiden gelukt? Hoe ben je dan aan die letter of approval gekomen?

Ik kom nl. juist steeds de info tegen dat als je NIET via een reisorganiisaties een (groeps)reis boekt, je ALLEEN een visum kunt krijgen door dat voor vertrek te regelen bij een Vietnamese ambassade. Jullie verhaal klinkt zo afwijkend dat ik me afvraag hoe het zit.

Hoe dan ook ga ik het vooraf in NL regelen. Heb liever de zekerheid dat ik goed zit.
@janneke V, waarom twijfel aan de waarheid van onze posts? We hebben beide dus een positieve ervaring met het regelen via internet van de letter of approval. We hebben er niets aan om hier verkeerde informatie te geven. Dat is ook volkomen tegen de zin in van dit forum en de gebruikers.
Kortom het is dus een 'wassen neus' wat slechts geld oplevert voor de betrokken partijen.

In ieder geval veel plezier toegewenst in vietnam.
Hallo kenben,

ik geloof je, hoor.

Hoe kom je aan die letter op approval dan? Daar heb ik juist niks over gezien op de redelijk officieel ogende sites.

En wordt het visum er echt goedkoper van? Want voor mij is het niet ingewikkeld om langs de ambassade in Den Haag te gaan, dus een tussenpersoon komt er niet aan te pas.

Janneke
@janneke zoals al aangegeven in mijn eerst post, de LoA krijg je gewoon via de email toegestuurd. Weet niet wat t visum regelen kost in den haag. Gewoon even zoeken op het internet naar visum vietnam en je vindt t vanzelf..zijn meerdere organisaties die het regelen. Zoek met 'review naam organisatie' en dan zie je direct of er negatieve ervaringen zijn met de desbetreffende..die moet je dan wellicht niet gebruiken.. ;-P
Mijn vriendi en ik hebben beide een andere organisatie via internet gebruikt en beide hadden we binnen de gestelde 24uur ons Letter of approval.
kenben schreef:@janneke zoals al aangegeven in mijn eerst post, de LoA krijg je gewoon via de email toegestuurd. Weet niet wat t visum regelen kost in den haag. Gewoon even zoeken op het internet naar visum vietnam en je vindt t vanzelf..zijn meerdere organisaties die het regelen. Zoek met 'review naam organisatie' en dan zie je direct of er negatieve ervaringen zijn met de desbetreffende..die moet je dan wellicht niet gebruiken.. ;-P
Mijn vriendi en ik hebben beide een andere organisatie via internet gebruikt en beide hadden we binnen de gestelde 24uur ons Letter of approval.
Bert, even googlen levert meteen dit op: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=137771

kenben, ik snap bert wel... 't lijkt een beetje (waarschijnlijk onbedoeld) alsof je niet wil aangeven welke organisaties jullie hebben gebruikt.
@travelmaster, inderdaad had ik beter zelf weer op internet kunnen googlen en zoeken welke agencies er zijn. had heel wat tijd gescheeld.
Dit zijn nl. zaken die ik niet opsla. Heeft niets met onwil te maken om een naam te geven..Maar gewoonweg omdat ik het niet meer weet.

Ga er daarbij vanuit dat wanneer iemand echt geïnteresseerd is dat ook zelf via internet/google kan vinden. En daarbij ook nog zelf kan controleren wat de ervaringen zijn van anderen mbt de desbetreffende agency.
Net even snel 'gegoogled' en vietnam visa on arrival en visum on arrival geeft voldoende hits van organisaties die het voor je kunnen doen. Wanneer die de mogelijkheid bieden van Paypal dan geeft dat alweer een aardige indicatie..Maar de (recente) ervaringen van anderen is zo niet beter..
Hm, nou, mij is niet duidelijk geworden wat voor mij het voordeel zou zijn van een letter of approval. Misschien is dat iets voor als je ergens op de wereld rondfietst en het bereiken van een Vietnamese ambassade lastig is.

Ik blijf maar bij mijn plan.