Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Combinatiedragers, wie maakt ze nog? - Forum Wereldfietser

Combinatiedragers, wie maakt ze nog?

Wereldfietsers,

Onze Alu Cordo voordragers zijn versleten... Nu zijn we op zoek naar nieuwe combinatiedragers, maar dat valt nog niet mee. Weet iemand of er een fabrikant is die een drager maakt waaraan je tassen kunt hangen als een lowrider, maar die ook een rekje bovenop heeft voor extra bagage op de echt verlaten trajecten? (zie foto)
Afbeelding
De nieuwe Cordo ziet eruit als een combidrager, maar is het niet... de onderste buisjes zijn helaas niet bruikbaar hiervoor.
Afbeelding

Iemand een tip? Liefst staal, desnoods aluminium.

Ed en Myrthe

als niks en nergens het meer te krijgen is,

misschien niet het goedkoopste:
Er zijn ontzettend veel metaalbedrijven in Nederland. En daar wordt na werktijd ook nog weleens gehobbied...

Als je de oude hebt is er wel eentje na te maken. Kwestie van buigen zagen en lassen. Technisch vrij simpel produkt,
Zwart laten moffelen bij een spuiterij en , hopsakeee, daar kun je weer jaren vooruit.

Vittorio in heerhugowaard maakt ze zelf, en ondanks dat er een nieuwe eigenaar inzit worden die nog steeds verkocht :wink:

Ed en Mythe,
Ik heb er pas een van Cordo gekocht, gewoon bij de fietsenboer op het dorp. Laatst zag ik een foldertje van Cordo daar stond hij nog in, moet dus te krijgen of te bestellen zijn.
Mijn tassen hangen laag en een pak brood kan ik boven het wiel kwijt.
Heb er pas drie dagen mee gefietst :( , Kan dus niets zeggen van de duurzaamheid onder wat zwaardere omstandigheden.
Wat hij koste weet ik niet, maar het was niet buitensporig veel.

Hoop je geholpen te hebben
Groetjes

Leen Verkerk

Ze staan ook nog op de site van Cordo: http://www.cordo.nl
(onder diversen).

Afbeelding

Gerd

Hoi Ed en Myrthe,

Alhoewel we het nu niet meer gebruiken heb ik in het verleden een gewone low-rider bevestigd aan een normale voordrager. Dus in eerste instantie de voordrager monteren en de voorvork en de voordrager gebruiken om de low-rider aan te bevestigen. Werkte prima....

Succes,
Marco

Vittorio maakt oersterke dragers.
http://www.dickenels.nl/images/stories/ ... 00P001.jpg
niko

Ik heb een achterdragen vooraan gemonteerd, de tassen zitten dan wel redelijk hoog, maar je kan ook boven het voorwiel laden. Ik heb de dragen wel eerst volledig laten aflassen. Van de Cordo drages was ik helemaal niet tevreden :?

Zijn inmiddels al 2 maanden onderweg, China achter ons gelaten en nu in Vietnam. 600km China bleek al te veel voor de Cordo's (we vonden in NL nog 2 oude exemplaren).
Gelukkig bevat onze gereedschapstas standaard 2 slangenklemmen, samen met dik Chinees betondraad hebben we de voordrager gerepareerd en hij geeft geen krimp (voorlopig dan...)

Bedankt voor alle reacties,

Ed en Myrthe