Additionally, paste this code immediately after the opening tag: RVS bidons van Klean Kanteen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

RVS bidons van Klean Kanteen

Knijpen in alu gaat lastig. Dat blijft voor ons toch een belangrijk punt.
Daarnaast "glijden" plastic bidons veel makkelijker in de houder. Met alu blijft dat tobben. Afdalend op een onverharde weg met hoge snelheid en dan willen drinken is een hele uitdaging met een met modder besmeurde alu bidon die maar niet terug in zijn houdertje wil.
Over het punt van de bidonhouders: Uiteraard heb ik ook de speciale Klean Kanteen bidonhouder op voorraad voor het geval niet past in de huidige.

Bij elke sport-cap (drinkventiel dop) zit er een stofdopje bij.
Ik zie dat er standaard versies zijn en wijde versies. Ik kan niet zien hoe wijd de standaard versies zijn, maar weet van alle bidons wel dat je er uiteindelijk met een afwasborstel in wilt om de gladde aanslag er uit te schrobben.
Leon
De wijde kunnen geen sport caps op, de standaard binnenmaat is 43mm.
rvdh schreef:De wijde kunnen geen sport caps op, de standaard binnenmaat is 43mm.
Mooi, dan kan dara een redelijk normale afwasborstel in. (Niet zo'n retroding met hout en zo)
Leon
Twee maanden gebruik gemaakt van de Klean Kanteen met een Zefal Spring bidonhouder. Vond het gebruik prettig. Geen Sport Cap maar de Loop Cap, dus even stoppen wat drinken en van de omgeving genieten. Voordeel van de Loop Cap is dat drinken gemakkelijk gaat door de grote opening. (niks knijpen)
:D Staan eindelijk ook op de webshop.... druk druk druk...
Bedekken die sportscaps het hele oppervlak dat in je mond/lippen komt? Ik heb tijdens m'n laatste tocht voor het eerst een bidon met een kapje gebruikt(Decathlon) dat dus de hele drinktuit afdekt, en ook voor het eerst geen enkel maagprobleem gehad. Ik zie een verband....
Met de "cap"wordt de afsluiting van de fles bedoeld. Het is dus geen kap over de drinktuit heen, maar een aanduiding welk type dop erop zit. Bij de sportcap wordt een bescherm dopje geleverd dat over de drink aansluiting komt. Genoeg bescherming dus voor een schone aansluiting.
De WIDE flessen van Klean Kanteen zijn nu ook op voorraad. Deze wide versie heeft een nog grotere opening om te vullen en reinigen. De dop is een kunststof-RVS combi zodat de inhoud alleen in contact komt met RVS.

Ook is de collectie leuke kleurtjes uitgebreid.

De grootste uit de collectie: 1,9 liter!
Afbeelding
En in de Santos houder past deze perfect!
Afbeelding