Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drie dagen de Santos Travel Lite getest - Forum Wereldfietser

Drie dagen de Santos Travel Lite getest

Wij hebben in september 2012 de Santos Travel Lite getest. We deden dit tijdens een bedrijfsuitje van De Vakantiefietser in Frankrijk. En naar aanleiding van de geslaagde test verkopen wij hem ook:-)

Bekijk het filmpje, maar als je mijn gevoel voor humor niet deelt, kijk dan maar niet.

http://www.vakantiefietser.nl/201210/te ... avel-lite/
Bekijk het filmpje, maar als je geen gevoel voor humor hebt, kijk dan maar niet.
?
Beter zou zijn:
Bekijk het filmpje, maar als je mijn gevoel voor humor niet deelt, kijk dan maar niet.
:wink:
Je hebt gelijk, ik kan het beter bij mijzelf houden.
Eric Schuijt schreef:Je hebt gelijk, ik kan het beter bij mijzelf houden.
Op gewoon Amsterdams: wat een gezeik zeg! Wie is die geheimzinnige n_nu eigenlijk wel?
Het annonieme gedoe van mevrouw of mijnheer n_nu is de mijne niet!
bert sitters schreef: Het anonieme gedoe van mevrouw of mijnheer n_nu is de mijne niet!
Beetje tolerant zijn Bert, niet iedereen wordt geboren met gevoel voor humor :wink:
Beetje tolerant zijn Bert, niet iedereen wordt geboren met gevoel voor humor

.... Of in ieder geval met het gevoel voor humor-van-Eric... :o
bert sitters schreef: Op gewoon Amsterdams: wat een gezeik zeg! Wie is die geheimzinnige n_nu eigenlijk wel?
Het annonieme gedoe van mevrouw of mijnheer n_nu is de mijne niet!
Bert, mijn naam staat onder mijn post.
Michael W schreef: Beetje tolerant zijn Bert, niet iedereen wordt geboren met gevoel voor humor :wink:
De vraag is: wordt iemand geboren met gevoel voor humor, of is het aangeleerd? :wink:
Ik vond het alleen jammer dat de met de Travel Lite nét niet de hele roltrtap haalt. Minpuntje! :wink:
Een lostrillende standaard vind ik een typische kleinigheid waar ik geen enkele fiets echt op af zou rekenen. Gelukkig doet Eric dat ook niet.
Leon
Ander minpuntje is dat de achterstandaard al zo snel kan lostrillen. Je zou zeggen Santos onwaardig, maar bij mijn Idworx bleek dit ook het geval.
Ik kon tijdig de inbusbouten weer aandraaien.
Thuis heb ik iets langere inbusbouten en een ringetje + borgmoer geplaatst.
Euvel verholpen.

Wat bij Santos opvalt, is de mindere afwerking onder aan de bracket, waarom niet een afdichtrubber gebruikt (a la Idworx) terwijl er wel een rubber dopje wordt geplaats op de crank moer, wat ik dan weer niet zo begrijp.
Je zou er toch vanuit mogen gaan dat men bij Santos ook oog voor detail heeft. Gezien de prijs van de fiets zou je dit wel van de fabrikant mogen verwachten.
Frits
Ik vind die neger[innen]zoenen nog het beste van het filmpje daar kan ik namelijk niet genoeg van krijgen.
:oops:

Henk

kunst en fietswerk
Eric, wanneer ga je de Travel Nite testen? Dat is de nieuwe Santos met Son naafdynamo en xenon verlichting. Lijkt me ook een leuk script voor een off-road filmpje :lol:
Die fiets van het filmpje van welk materiaal is het frame gemaakt en hoe zijn de buizen gelast. Een aantal lassen die ze me laten zien zijn nogal mooi afgwerkt, vandaar.
multiwgb schreef:Die fiets van het filmpje van welk materiaal is het frame gemaakt en hoe zijn de buizen gelast. Een aantal lassen die ze me laten zien zijn nogal mooi afgwerkt, vandaar.
Moet je het filmpje niet alleen kijken, maar ook luisteren :D
Toch maar even gedaan. Ik wordt hier opgevoed dat alleen staal voor dit soort fietsen een goede keuze is. Vandaar.
Ter verduidelijking: De Santos heeft een aluminium frame en is "smooth welded" gelast. Dat is wat anders dan soft welded.

De las is bewerkt om een gladde overgang te krijgen tussen de gelaste buizen. Ook andere materialen dan staal zijn geschikt voor fiets frames.

Piet.
Tja,mijn vader heeft hier om de hoek op de Lijnbaansgracht jarenlang zijn smederij gehad. En mijn beide opa's waren ook smid.
Maar zowel aan soft welding als smooth welding deden ze niet :lol:

Ik heb 'gegoogeld' en inderdaad het is smooth welding. Dank voor de les.
Hierbij moet gezegd worden dat de lasnaden na het lassen met een soort pasta worden vlakgemaakt. Daarna gaat het frame terug de oven in om te bakken om o.a. de pasta uit te laten harden.
Zo ongeveer werkt het, maar wellicht dat ik het niet goed omschrijf, want ook pasta gebruikten mijn vader en opa's niet. Maar ze aten het wel!
Als het dan toch high tech moet ga dan door naar titanium. Krijg je een hele mooie las niks geen pasta. :lol:
Niks geen is helemaal vol!
8)
Als het dan toch high tech moet ga dan door naar titanium. Krijg je een hele mooie las.
Is het zo beter. :wink: