Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weg op de fiets nu het wat kouder wordt... - Forum Wereldfietser

Weg op de fiets nu het wat kouder wordt...

Actievelingen,

Nu het buiten wat kouder aan het worden is, en ik in de morgen al met mijn dikke jas naar mijn werk ga, heb ik zin om weg te gaan. Het is alweer 2 maanden geleden dat ik terug uit Frankrijk kwam, en ik raak weer veel te gewend aan het gewone leven.

Ik ben de komende tijd elke vrijdag, zaterdag en zondag vrij. Helaas niet een keer een hele week, maar ach beter iets dan niets! Het kunnen dus tochtjes van 3 dagen, 2 nachten worden. Verder dan Duitsland of België met een eventuele combinatie met een trein zal het dus niet worden.

Mijn vraag aan jullie. Hoe anders moet ik mij voorbereiden op zulke tochtjes in vergelijking met de zomer. Hoe anders bereiden jullie je voor op tochtjes in de tijd van nu tot er met februari/maart? Gaan er dan nog wel mensen fietsen? Of bestaan er bijna alleen maar 'mooi weer' fietsers?

Ik hoop dat jullie je ervaringen kunnen delen.

Groetjes,
Dave

Afbeelding
Dave,

Er zijn in de winter nog genoeg activiteiten van de Wereldfietser. Je zou eens mee kunnen gaan. Kan heel leerzaam zijn.

Ik fiets niet zo vaak in de winter maar als ik ga, dan kleed ik me in laagjes zodat je gemakkelijk wat aan of uit kunt doen. Ook zit het regenpak wat dichter bij de hand en soms hou ik die ook tegen de kou aan.
Als het echt koud wordt, moet je de uiteinden van je lichaam goed inpakken. Dus handen, voeten en hoofd.
Verder gewoon eens proberen.
Succes!
Ik zal de agenda is in de gaten houden!

Het gewoon eens proberen is denk het beste wat ik kan doen. Zal ik het zelf wel begrijpen wat noodzakelijk is in die tijden. In ieder geval handen, voeten en hoofd goed afdekken.

Zou thermo kleding wat zijn?
Is de hutt'ntrektocht van de Wereldfietser is voor je?
Tegen koude kun je je goed kleden, en een warme slaapzak en een goed isolerende matras doen wonderen. Het vocht is wel lastig. Het vervelendste is dat het vroeg donker wordt, en dus koud en saai.
Wim
dvdc15 schreef:Zou thermo kleding wat zijn?
Dat is mijn onderste laag :wink:
Tja en verder is er natuurlijk het probleem dat veel campings dicht zijn. Maar niet allemaal. Glika/Arno heeft vorig jaar een mooi lijstje gemaakt van campings in Belgie en Frankrijk voor ziijn tocht in het najaar. Zie hier voor discussie en verwijzingen: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ka#p148765
Wim
Bedankt allemaal!

Op het moment een erg usefull topic bezig qua kleding.

:)
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 21&t=18250