Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corsica / Sardinië - Forum Wereldfietser

Corsica / Sardinië

Iemand ervaring met Corsica / Sardinië? (tijdens de zomermaanden)
Vermoedelijk is de ferry de voordeligste oplossing om er te raken? Waar neem je die?
Alvast bedankt...
Vanaf zowel Nice (Frankrijk) als Livorno (Italië) kan je voor pakweg 40 euro (enkele reis, inclusief fiets) naar Bastia in het noorden van Corsica. Sardinië ben ik niet geweest, maar afgelopen zomer heb ik op Corsica gefietst. Langs de kust is het redelijk vlak, maar ook behoorlijk druk en niet al te boeiend. Het binnenland echter is prachtig en heerlijk rustig, maar slechts zelden vlak. Ik meen dat de pas die ik halverwege het eiland over gegaan ben ongeveer 1400 meter hoog was, maar hij was goed te doen. Ik vind het een heerlijk eiland, om te fietsen en om te zijn.
Abacus schreef:afgelopen zomer heb ik op Corsica gefietst. Langs de kust is het redelijk vlak, maar ook behoorlijk druk en niet al te boeiend.
De oostkust is voor een deel vlak. Vrijwel alle andere kusten zijn rotsachtig en je zult regelmatig moeten klimmen.
In augustus krijg je me met geen stok naar Corsica. In de tweede helft van juli met tegenzin. Juni en september zijn al heel rustig.
Ik was er ooit in september. Idd een heerlijk eiland.
Leon
Corsica: vliegen naar Pisa en dan de boot vanaf Livorno of rechtstreeks met Transavia naar Ajaccio vliegen.
Sardinië: rechtstreeks vliegen naar Alghero met Ryanair of naar Olbia met Transavia of eveneens eerst naar Pisa vliegen en dan de boot vanaf Livorno.
Ik ben zelf net terug uit Sardinië, we waren met de auto maar hebben ook een paar dagen gefietst in het noorden. Het binnenland is stil en ruig, desolaat bijna, en de kust is soms buitengewoon mooi en soms behoorlijk druk en bebouwd. Als je van stille, bijna tropische strandjes houdt zit je er in elk geval goed, buiten het hoogseizoen.
Als je nog nooit op een van beide eilanden bent geweest, zou ik toch eerst voor Corsica kiezen (in voor- of naseizoen). Dat is als geheel iets afwisselender dan het noorden van Sardinië (het zuiden van Sardinië hebben we niet bezocht). Corsica is wel een stuk duurder overigens dan Sardinië, qua horeca en inkopen.
Ff geleden (1995) naar Corsica gevlogen met fietsen. Geweldig eiland. Van de kust bij Porto kan je 40 km alleen maar omhoog rijden richting Corte. Boekje van Luc Oteman voor de voorpret.
Nog wat langer geleden van Civitavecchia (bij Rome) met de veerboot naar Arbatax, Sardinië gevaren. Prachtige kust daar en de rit door het Sopramonte gebergte is zeer aan te bevelen.
Zie http://moh.freehostia.com/index.html?ita_fra/index

Afbeelding