Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route Ho Chi Minh city - Bangkok - Forum Wereldfietser

route Ho Chi Minh city - Bangkok

Ha Azie-gangers,

In 2007 fietste ik al eens van Bangkok door Thailand en Laos naar Dali in China. Dit jaar wil ik daar een stukje aanplakken door van Ho Chi Minh city naar Bangkok te fietsen.
In Cambodja ben ik al eens in Angkor Wat en Phnom Phen geweest dus daar hoef ik niet pers'e langs.

Heeft iemand nog tips voor een leuke route...?

Alvast bedankt, groeten,
Gertjan
Als je niet naar Phnom Penh en Angkor wenst te gaan, koers dan van Saigon via het stroomgebied van de Mekong naar Ha Tien aan de grens met Cambodja en volg zoveel mogelijk de kust van Cambodja en Thailand naar Trat. Daar moet je een stukje over highway 3, maar die is daar nog niet druk. Bij Khlung op 23 km voor Chantaburi kun je van weg 3 af, om via kleinere weggetjes langs de kust en in de buurt van de kust tot voor Rayong te gaan en dan door het binnenland koers zetten naar Bangkok. Mijd het kustgebied vanaf Rayong: zeel veel bedrijvigheid en het oord des verderfs Pattaya. Alleen maar verkeersriolen. Ga hier dus met een zeer grote boog omheen, want de bedrijvencomplexen breiden zich als een olievlek uit het binnenland in. Na de enorme schade door de overstomingen op de bedrijvencomplexen ten noorden van Bangkok vorig jaar lijkt de verwachting dat nog meer bedrijven zullen uitwijken naar dit gebied, dat wordt ontsloten door diverse zeehavens.