Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dikke (wollen) sneakersokken - Forum Wereldfietser

Dikke (wollen) sneakersokken

Omdat gewone sneakersokken wat te koud zijn in de herfst zoek ik eigenlijk "dikke/warme" sneakersokken. Dus warme sokken maar dan klein formaat, zeg maar. Op internet vind ik ze niet; iemand een idee of zoiets verkocht wordt?
Rein32 schreef:Omdat gewone sneakersokken wat te koud zijn in de herfst zoek ik eigenlijk "dikke/warme" sneakersokken. Dus warme sokken maar dan klein formaat, zeg maar. Op internet vind ik ze niet; iemand een idee of zoiets verkocht wordt?
Sokken van merinowol, te verkrijgen bij de betere fietsenzaken?
Bedankt Travelmaster; zoiets bedoel je? http://www.isportshop.nl/nl/endura-baab ... id=2151894
edit: handig, de winkelwagen daar werkt niet
IK weet niet wat je met sneakersokken en klein formaat bedoelt. Als je enkelsokken bedoelt dan combineert dat slecht met koud weer: een warme sok is ook wat hoger. Zelf vind ik de wollen outdoor sokken van Falke erg lekker, en ook in de zomer prettiger dan de zogenaamd koelere variant met meer kuststof.
Wim
Als je dikkere sokken gaat dragen tegen de kou moeten je schoenen daarvoor ruim genoeg zijn. Als het gaat knellen kan het averechts werken.
Leon
@Wim: enkelsokken bedoel ik inderdaad :)
@Leon, oke, dank voor de tip!
Langere sokken zijn warmer en dus veel lekkerder.
Wim
Wim, dat is inderdaad waar, maar ik draag vaak een korte fietsbroek, bij echte koud eventueel met beenstukken. Mijn voeten krijgen het op een of andere manier sneller koud dan mijn onderbenen :)

Weet iemand een adres in Amsterdam voor bescheiden geprijsde merinowollen enkelsokken? Tromm Tweewielers had ze niet in elk geval.
Rein32 schreef:Weet iemand een adres in Amsterdam voor bescheiden geprijsde merinowollen enkelsokken?
Je zou 'ns kunnen gaan kijken bij De Vakantiefietser.
de site van De Vakantiefietser schreef:GeDag

De herfst is in volle gang, de winter staat voor de deur. We mogen ons weer hullen in lekker warme Merino wollen kleding van Icebreaker. Als kennismaking hebben we een aantal artikelen afgeprijsd. Maar pas op; als je eenmaal begint, wil je niets anders meer.
Gerd
Dank voor de suggestie Gerd, maar om budgettaire redenen zoek ik merkloos spul, had ik even moeten vermelden. Bij de vakantiefietser lees ik trouwens alleen over shirtjes, mutsen en jassen, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Rein32 schreef:Mijn voeten krijgen het op een of andere manier sneller koud dan mijn onderbenen :)
De warmte van het lichtaam wordt bij het fietsen voornamelijk geproduceerd door de bovenbeenspieren, de organen in je romp en je brein. De kuitspier wordt maar matig gebruikt en in de voeten wordt vrijwel geen warmte geproduceerd want daar zitten vrijwel geen spieren. De verwarming voor de voeten wordt dus aangevoerd door de warmwaterleiding die slagader heet. Je voeten zijn dan bijna per definitie kouder dan je onderbenen. Het isoleren van je enkels is dan m.i. erg voor de hand liggend.
Leon
Rein32 schreef:Dank voor de suggestie Gerd, maar om budgettaire redenen zoek ik merkloos spul, had ik even moeten vermelden. Bij de vakantiefietser lees ik trouwens alleen over shirtjes, mutsen en jassen, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Merino kleding is per definitie niet goedkoop. Het is echter niet alleen in fietswinkels te koop maar (juist) ook bij outdoor zaken als Denig, of online. Even goed googelen.
@ Leon Als je dikkere sokken gaat dragen tegen de kou moeten je schoenen daarvoor ruim genoeg zijn. Als het gaat knellen kan het averechts werken.
Leon
Helemaal waar, ik heb voor de winter ietwat te grote schoenen, daarin Merino sokken, het stelt mijn koude voeten uit, maar op ten duur moet ik er toch aan geloven... maar mijn vingers is een groter probleem, daar helpen slechts dikke lederen wanten tegen, met wol aan de binnen kant. Ooit bij een wereld winkel gekocht.

Henk

kunst en fietswerk