Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huttentocht 2012 - Forum Wereldfietser

Huttentocht 2012

Afbeelding
In het weekend van 27 en 28 oktober gaat de wintertijd weer in. Dat betekent een uurtje extra slapen! En dat is voor ons meteen een mooie gelegenheid voor de jaarlijkse huttentocht.

We vertrekken zaterdag om 10h30 vanaf station Beilen. De route gaat door de bossen en de mooie brinkdorpen van Drenthe, zoals Orvelte, naar het Groningse Ter Apel. Daar is het enige bewaard gebleven middeleeuws landklooster van Noordwest-Europa.

Via de verdedigingswerken van Oost-Groningen fietsen we naar het prachtige vestingstadje Bourtange. Het kleine knusse vestingstadje met prachtige grachten en bolwerken moet je eens gezien hebben.
De terugtocht gaat via het Groningse platteland en Stadskanaal naar het Drentse Grolloo. Daarna fietsen we langs kamp Westerbork terug naar Beilen.

Overnachten
Vrijdags kan je al kamperen bij SVR Camping De Molenhorst, Makkum 42 Beilen, 06 42 337 540, hier zijn ook 3 caravans met elk 3 slaapplekken. Geef aan mij door of je van een van deze slaapplaatsen gebruik wilt maken. De camping beschikt over slechtweerlocatie. Bij de camping kunnen de auto’s geparkeerd worden.
Zaterdagavond kamperen we bij Camping ’t Plathuis, net buiten het prachtige vestingstadje Bourtange. Zij beschikken over een mooi vierkant veldje met 5 hutten voor elk 4 personen, met kookgelegenheid (zelf pannen meenemen en bestek – het is ook te huren). Bij de hutten op het veldje kunnen de tentjes staan. Het veldje ligt naast het toiletgebouw en de slechtweeraccommodatie.
Je kan er ook een hapje eten en men heeft een gezellige bar (de slechtweeraccommodatie). In het dorp zelf is ook een restaurant waar je wat kunt eten. Dus al met al geen reden om thuis te blijven.

Route Zaterdag 76km
Verzamelen Beilen NS-station, dan 48 – 49 – 19 – 90 – 97 – 78 – 66 – 59 – 5 – 6 – 24 – 20 – 9 – 4 – 88 – 63 – 67 – 59 – 61 – 67 – 24 – 27 – 35 – 34 – 16 – 15 – LA langs kanaal richting Bourtange. Rechtdoor tot sluisje RA (na afsplitsing kanaal RA) – langs kanaal richting Camping ’t Plathuis (Bourtangerkanaal Noord 1)

Route Zondag 71km
55 – 53 – 51 – 50 – 79 – 78 – 77 – 45 – 46 – 47 – 54 – 56 – 57 – 1 – 8 – 2 – 61 – 86 – 83 – 80 – 58 – RA langs kamp Westerbork naar 03 – 05 – 15 – 1 – 48 Station Beilen.

Voor de GPS-track klik hier.

Ben je lid van De Wereldfietser en wil je mee?
Stuur dan een mailtje naar Fokko: fdam (at) casema.nl

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Hè, wat jammer dat we dit jaar moeten missen. En nu het ook nog zo dichtbij is...
Maar het is het laatste weekend van de herfstvakantie in het noorden en wij zijn dan een week fietsen in Bretagne. Ik kan wel vast verklappen dat het daar erg mooi fietsen is en dat Boertange een mooi fotogeniek dorpje is.
Veel plezier!
Prachtige foto Jim!

Jammer Hans dat jullie niet kunnen. Volgende keer beter.

Groeten Fokko
Er is genoeg te zien...misschien een hunnebed, een pingo, of een onderduikershol...
dit alles bij Valthe....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Valthe

(en natuurlijk appeltaart.... :P )
Bijzonder leuke locatie voor een tocht! Count us in! :D
2 personen, 1 tent.

Groet, Wim & Marjan
Welkom! Het begint te lopen...men meldt zich al volop aan.

Tsja...wat wil je....het klooster in Ter Apel....en mooie grote oude huizen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klooster_Ter_Apel
en het COA...
Doe daar nog maar een tentje met twee personen bij Fokko! :wink:
Hoi Blanche,

Mooi! Weet je zeker dat je dan niet in Marokko of zo zit? :wink:

Hoe dan ook, als een dank een mooi filmpje voor jou. Dit vertelt ons al iets over de geschiedenis van Drenthe. Op de muziek van de blueslegende Harry Muskee, van Cuby & the Blizzards, die in Grolloo woonde. Daar komen we ook nog doorheen op de terugweg.
http://www.youtube.com/watch?v=Dnpl0cFdN-c

Fokko
Zo is hij nog mooier Fokko...

:P ja, helemaal waar.

De paard en wagen doet ook nog wel aan de Ukraine of Roemenie denken anno 2012....
Ik ben er bij, maar ik ga niet in een hut slapen. Aanmeldingsmailtje is onderweg.
Fokko schreef:Op de muziek van de blueslegende Harry Muskee, van Cuby & the Blizzards, die in Grolloo woonde. Daar komen we ook nog doorheen op de terugweg.
En sinds vorig jaar juni op de Voorstreek 4 het Museum voor Cuby & the Blizzards !! http://www.cubymuseumgrolloo.nl/
Het museum is ook in oktober nog open :wink:
Fokko schreef:Op de muziek van de blueslegende Harry Muskee,
Die trouwens gisteren precies één jaar geleden overleden is !!
Ik werd door de campinghouder er op gewezen dat het dat weekend feest is in Bourtange.
http://www.bourtange.nl/index.php?optio ... 96&lang=nl

:twisted: Klinkt erg goed! Maar daaom moet je dan wel toegang betalen tot de vesting. E is korting mogelijk als je verkleed bent.
....ik hoop dat we verkleed genoeg zijn als WF-er om korting af te dingen op de toegang tot de vesting.
:P
Maar ik weet niet of je dan nog wat kunt eten in het restaurant daar. Het kan wel eens druk zijn. Ik zal eens informeren. Op de camping heeft men ook wel een frietje...maar het is het laatste weekend dat de camping open is.

Van de site:
Zaterdag 27 en zondag 28:
Magisch Samhain
"Magisch Samhain" in Bourtange, één van de oudste feestdagen van de mensheid. We heten u van harte welkom in de vesting, waar in de magische nacht van zaterdag op zondag, de sluier tussen de verschillende dimensies opgeheven wordt. Elfen, heksen, druïden, geesten en demonen uit allerlei dimensies zullen het vestingstadje innemen. Er is een magische markt en er gebeuren spannende dingen…
Ooit was er alleen maar moeras waar een smalle zandrug door liep met in het midden van het moeras een kleine verbreding. Een droge plaats in een verder ondoordringbaar gebied, een magische plaats. Op deze plaats werd de Vesting gebouwd en het magische is altijd gebleven. Als je op een stille avond goed luistert hoor je de soldaten uit vroeger eeuwen weer marcheren en klinkt er heel vaag kanongebulder, de magie is alom aanwezig.
Er is een straatzanger, diverse artiesten treden op en er is een spectaculaire vuurshow. Op zaterdag en zondag er is een markt waar magische en fantasieartikelen worden verkocht. Bezoekers die verkleed komen krijgen korting op de entreeprijs.
Fokko schreef:Op de camping heeft men ook wel een frietje...maar het is het laatste weekend dat de camping open is
Anders misschien bij deze herberg, ligt vanaf de camping richting Vlagtwedde (5 minuten fietsen).

Afbeelding
Wat een pracht filmpje, Cuby en die oude Drentse beelden, helemaal mooi! WF-ers, welkom in Drenthe!
jimvandenberg schreef: Route Zondag 71km
55 – 53 – 51 – 50 – 79 – 78 – 77 – 45 – 46 – 47 – 54 – 56 – 57 – 1 – 8 – 2 – 61 – 86 – 83 – 80 – 58 – RA langs kamp Westerbork naar 03 – 05 – 15 – 1 – 48 Station Beilen.
Als je trouwens van 80 over 54 naar 58 gaat kom je over de langste fietsbrug van Nederland, met fraaie tjasker.
Zeker de moeite waard om te overwegen de route aan te passen; zie hieronder :wink:

Afbeelding
Jep...hier kom je over als je het "fietserpad" doet.
Let wel op het kippegaas dat gebruikt wordt als antislip.

"Woef" heeft zich net met een poot weten los te rukken :lol:
Michael W schreef:
Fokko schreef:Op de camping heeft men ook wel een frietje...maar het is het laatste weekend dat de camping open is
Anders misschien bij deze herberg, ligt vanaf de camping richting Vlagtwedde (5 minuten fietsen).

Afbeelding

of iets verder in Vlagtwedde, betaalbaar eten in het restaurant van de golfbaan op Parc Emslandermeer
Bedankt iedereen voor de aanvullingen.
Inderdaad, ik ben ook al eens over die lange fietsbrug gefietst...(maar tsja, je fietst zoveel en overal dat je je dat niet meer herinnert bij het opzetten van de tocht)..wordt misschien wel er even aan toe gevoegd.

En eetplekkies genoeg...thanks!

Even een update:
er hebben zich al 13 mensen met tent aangemeld en 10 hutters! Al een leuke groep, maar er is dus nog voldoende plek.

Groeten Fokko
Hoi,
Wanneer het niet al te nat weer is, kom ik ook. Met tent.
Fokko, 'k heb ruzie met je emailadres dus vandaar dat ik het zo meld.

Loes