Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vulstukjes voor opzetstuur - Forum Wereldfietser

Vulstukjes voor opzetstuur

Ik heb een Pro Synop Tri opzetstuur. Het past helaas niet op mijn stuur.
Bestaan er vulstukjes (hoe noem je zoiets?) om het verschil van 25,6 - 31 mm. te overbruggen?
Opvullen met rubber strips heb ik geprobeerd, was geen succes.
Als ik googel lees ik dat dit opzetstuur met shims (zo heten die opvulstukjes) voor 26.0 mm geleverd wordt. 26.0 is de normale racestuur maat, terwijl 25.4 mm de maat voor atb sturen en sommige Britse en Japanse racebochten is. Nitto heeft een Shim voor 25.4 naar 26.0 Als je googelt krijg je heel wat hits voor shim 25.4 31.8
Wim
Hej Wim,
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb het opzetstuur van een collega overgenomen, de shims zaten er niet bij.
hester b. schreef:Ik heb een Pro Synop Tri opzetstuur. Het past helaas niet op mijn stuur.
Bestaan er vulstukjes (hoe noem je zoiets?) om het verschil van 25,6 - 31 mm. te overbruggen?
Opvullen met rubber strips heb ik geprobeerd, was geen succes.
Ja, er zijn shims om dunne sturen in OS stuurpennen te schroeven
Ik ga deze week bij een paar fietswinkels langs en nog wat op internet zoeken.
Mocht iemand deze shims toevallig over hebben?
Gevonden, voor een paar euro bij CRC!
Hester,
is het gelukt om het opzetstuur te bevestigen met de shims die je hebt gekocht? En hoe bevalt je het opzetstuur van Pro?
Zou heel graag zoiets op mijn fiets zetten maar zit ook met een 25,4 stuur....
Ik fiets inmiddels al een aantal maanden met het opzetstuur van Pro.
Het zit met de shims van CRC muurvast.
Het stuur heeft ruime verstelmogelijkheden en de gelkussentjes op de armsteunen absorberen geen vocht.
Het opzetstuur bevalt me zeer goed. Ik heb er een lang weekend met alleen achtertassen en anderhalve week met achter- én voortassen gefietst en beide gaat prima.
Omdat er geen ruimte meer is voor de stuurtashouder heb ik een stuurpenhouder van Klickfix aangeschaft voor mijn stuurtas met kaarthoes.