Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even voorstellen: Tom - Forum Wereldfietser

Even voorstellen: Tom

Cha, hoe zou ik beginnen... Je ontkomt er toch niet aan :)

Ik ben Tom 18 jaar, en sinds afgelopen zomer nieuwsgierig naar fiets vakanties. Vroeger altijd met mijn ouders mee geweest, en op campings gestaan. En aangezien daar veel trekkers kwamen, dit jaar me toch meer verdiept in fietsvakanties en wil in de zomervakantie van 2013 mijn eerste plannen.

Afgelopen maand had mijn oude fiets het begeven(voorvork vering). Toen dus noodzakelijk een nieuwe aangeschaft, een Trek X500(2013 model). Waarschijnlijk niet de meest geschikte fiets voor een fietsvakantie, maar voor de eerste 2/3 jaar moet dit wel voldoen hoop ik.

Ondertussen is de fiets niet meer geheel origineel, omdat ik bij direct vervangen van de originele onderdelen de nieuwprijs -10% terug kreeg. Hierbij is o.a. het voorderailleur vervangen(van alivio naar deore). Ook staat het in de planning om een usb lader er aan toe te voegen(Busch en muller Lumotec IQ2 U voorlamp).

Voor het eerste jaar had de "Ronde van Nederland, via LF-Routes" in gedachte, om in eigen land de fiets uit te proberen. En later dan het buitenland, als me het me de eerste keren bevalt.

Ik hoop voor de rest nog veel bij te kunnen lezen/leren op dit forum,

Tom
Van harte welkom. Fietsvakanties zijn inderdaad leuk, en vooral als je vanuit huis vertrekt ook nog eens relatief betaalbaar. Zie hier voor wat tips en informatie: http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf
Wim
Hoi Tom,

Welkom op dit gezellige en informatieve forum. Ook ik ben een beginnend fietser, die zomer 2013 m'n eerste fietsvakantie gaat houden. Via een LF route fietsen vanaf Rotterdam naar Enschede. Hoewel dit "maar" 300 km is, moet ik ergens beginnen :-)
Alvast veel fietsplezier en schroom niet om vragen te stellen
Hallo Tom,

Ik wou dat ik wat eerder met fietsvakanties was begonnen. Je zult merken dat het een verslavend tijdverdrijf is, vakantie met een fiets. Maakt niet zoveel uit wat je meeneemt in het begin. Trappen moet je toch. De mooie spullen komen er vanzelf wel. Succes en veel plezier met fietsen. En overal kun je mooi fietsen, daarvoor hoef je niet altijd ver weg te gaan.

Paul
Hoi Tom,

Die LF-routes zijn heel leuk en geschikt voor een eerste rondje fietsen. Ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Gijs
Hoi Tom,

Frankrijk lijkt mij voor de beginnende fietser ook een goed alternatief voor Nederland. Ikzelf ben vorig jaar ook begonnen met fietsen op mijn 18e. Ik werd gedropt door mijn vader in Epernay om van daaruit naar het zuiden te trekken aan de hand van michilen kaarten richting de mont ventoux. Ik hoorde op campings veel verhalen van mensen over de groene route. De groene route naar de Middellandse zee lijkt me een zeer goed idee voor de eerste keer. Je komt veel mede fietsers tegen, dus als beginnend fietser kraag je veel tips.

Het jongeren weekend vlak voor de zomervakantie is ook een goede plek om ervaringen op te doen van mede jongeren.

Hans
Bedankt allen voor jullie leuke reacties, er is inderdaad genoeg keuze aan leuke spullen. Ookal staat het mijn budget niet allemaal toe :).

@hans, Ik zal zeker een keer naar het jongere weekend gaan als deze word aangekondigd. Ook ga ik mij even verdiepen in de groene route, en kijken wat en hoe precies :)
Via een internetsite met korting kunnen krijgen, en dus hierbij ook de foto's van mij eerste vakantie fiets:
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat om een Ortlieb plus setje.

Excuus voor de slechte kwaliteit, krijg je met telefoons eenmaal..
T.Goossens schreef:Via een internetsite met korting kunnen krijgen, en dus hierbij ook de foto's van mij eerste vakantie fiets:
Van harte, veel plezierige kilometers gewenst! Uit nieuwsgierigheid: wat voor dragers zitten erop?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
T.Goossens schreef:Via een internetsite met korting kunnen krijgen, en dus hierbij ook de foto's van mij eerste vakantie fiets:
Van harte, veel plezierige kilometers gewenst! Uit nieuwsgierigheid: wat voor dragers zitten erop?

Groetjes,

Carl
De gene die er fabrieks af aan opzitten, waarschijnlijk wordt de voordrager binnen een paar weekjes vervangen door een Tubus. Op de achterdrager staat max 40kg dus dit lijkt mij voldoende.
Zet hem op!
Mooie bike, hoor.
T.Goossens schreef:
Carl schreef:
De gene die er fabrieks af aan opzitten, waarschijnlijk wordt de voordrager binnen een paar weekjes vervangen door een Tubus. Op de achterdrager staat max 40kg dus dit lijkt mij voldoende.
Dank je, ik dacht dat de achterdrager op merkwaardige wijze zonder stangetjes bevestigd was, maar vandaag bij daglicht zie ik ze wel degelijk zitten net boven het spatbord... :oops:

Groetjes,

Carl
Even een vraagje in het algemeen, is de maat van de as, naar de gaatjes in het midden van de voorvork een standaard maat?

http://www.tubus.com/documents/1321272002_Tara.pdf Afstand bij bout: 349, en 534
Min of meer wel.
Wim