Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterdichte fietsschoenen - Forum Wereldfietser

Waterdichte fietsschoenen

Sinds april fiets ik met combi pedalen van Shimano en de SPD's bevallen me erg goed (was altijd anti....).
Heb de hele zomer met Keen sandalen gefietst, bij slecht weer in combinatie met waterdichte hoezen of Sealzkins sokken.
Voor het koude/natte seizoen wil ik schoenen aanschaffen.
Er is echter zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik ben op zoek lage of halfhoge fietsschoenen met Goretex of een andere waterdichte, ademende voering waar ik ook een eindje op kan wandelen.
Ik heb niet snel last van koude voeten, dus superwarm hoeven ze niet te zijn.
Dit soort schoenen zijn vrij prijzig. Vóór ik een miskoop doe: Wie heeft er aankooptips of is erg tevreden met zijn/haar schoenen?
...heb zelf de Simano MT71 (wandel/fiets) waar ik goed over te spreken ben...
Succes met je zoektocht..!

NB: via FutureShop.nl is er een 'aanbieding'...
Zoiets zoek ik idd!
Het zijn herenschoenen. Dat maakt me op zich niet zoveel uit, alleen de kleinste maat is 41. Vallen de shimano schoenen klein, groot of normaal uit?
Ik heb meestal maat 40, maar mijn Keens zijn maat 39 en ik heb een paar Lowa wandelschoenen maat 41.....
Bij http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... oryID=1551 hebben ze wel maat 40 en zijn ze ook nog eens goedkoper (Zelfs met verzendkosten) Hoe ze vallen weet ik niet, houdt er wel rekening mee dat hoewel waterdicht en een beetje ademend het meeste water via je sokken toch je schoenen in zal lopen.
Shimano schoenen vallen (heel) klein. Ik heb de voorloper van de MT71, en die bevallen zeer goed. Dus 41 bestellen, en zijn die te klein, dan kun je gewoon ruilen bij Futurumshop.
https://www.futurumshop.nl/ice.cgi?page ... len.html#6
hester b. schreef:Zoiets zoek ik idd![...]Vallen de shimano schoenen klein, groot of normaal uit?[...]
...heb zelf maat 42. In deze schoen heb ik maat 44. Vind ze wel redelijk smal...
Ik heb de Shimano mt 80 geloof ik: halfhoge met Goretex. Deze vallen redelijk breed, en lopen in terrein best lekker, maar de ene Shimano schoen valt smal en de andere breed (ze gebruiken veel verschillende leveranciers). Schoenen zou ik dus altijd in de winkel willen passen.
Goretex is lekker, maar hoewel je schoenen binnenin redelijk droog blijven kunnen je voeten toch snel koud worden als de schoen van buiten nat wordt. Dus ik heb altijd ook lichte en goedkope Vaude overschoenen bij me. Daarmee voorkom je ook dat er van bovenaf water inloopt. Tot slot heb ik tegenwoordig een spatlap onderaan mijn spatbord. Dat scheelt ook veel.
Wim
hester b. schreef:Het wordt nu tijd voor 'echte' schoenen.
Waarom? Trek een paar extra sokken onder je sealzkins en je gaat de hele winter door. Of zie je overstap naar 'echte' schoenen als een stap in meer volwassenheid? Dan blijf ik lekker puberen.

Sjirk
Bericht aangepast.....
Ik heb de Shimano MW80 en ben er erg blij mee. Door de Goretex zweten ze niet zo. En daarnaast zijn de winterschoenen van onderen dicht. Dus je kunt door regen en sneeuw heenlopen.

En ze zijn lekker warm. Ze geven dus ook niet koud op van onderen.
Hopenlijk zijn ze er ook voor dames.

succes
Bedankt voor jullie antwoorden!
Vaude heeft ook fietsschoenen met Sympatex voering (= soort Goretex?) in het assortiment. Iemand ervaring mee?
Ik heb Northwave Gran Canion 2 GTX, goretex voering en Vibram zool.
Al 3 jaar intensief gebruikt (+/- 30.000km fietsen en tientallen uren wandelen).
Omdat ik niet het risico wil lopen dat er plots is aan is (maar dat is nog helemaal niet het geval) en dan zonder zit, ga ik nu al een reservepaar kopen.
Maw : ik ben er zeer tevreden over :) en wil niets anders meer.
Maten beginnen al onder de 40 dacht ik, maar je moet wel minstens 1 à 1,5 maten hoger mikken dan voor gewone (niet fiets)schoenen.
Je vindt deze schoenen via internet met tot 20-25% korting als je wat zoekt.
Ik heb van de Northwave celcius artic. Een enkel hoge MTB fietsschoen met goretex en bovenaan elastische neopreen afsluiting. Ik vind hem persoonlijk prettiger dan de vergelijkbare schoen van Shimano omdat deze iets minder 'plomp' staat. Er zit alleen wel een flink stijve zool onder, dus hij loopt niet lekker.

Overigens gebruik ik hem alleen onder de 10 graden, want daarboven is ie echt te warm.
Ik heb vandaag de Northwave Gran Canion 2 GTX besteld. Ze zijn in de aanbieding bij Correct in Rotterdam ( 99 euro!)
Ben heel benieuwd. Ze zien er op de foto iig comfortabel uit.
Tegen de tijd dat ik er 30 000 km. mee weggetrapt heb, ben ik misschien wel volwassen :D :D :D