Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grens overgang Laos Vietnam - Forum Wereldfietser

grens overgang Laos Vietnam

Hallo,

Ik zit nu in Laos en wil de grens over met Vietnam in het noorden bij Deo Tay Chang. Heeft iemand daar ervaring mee? Volgens mij is die niet open voor toeristen maar zullen ze ons echt tegen houden?

En wie weet iets van de weg richting de grens we willen vanaf Luang Prabang de 1 en dan de 4 nemen. Goed idee in het regen seisoen?

groeten,
Marijn

Dan maar zelf het antwoord. Ben inmiddel in Hanoi.

Nee het kan niet, wat wel kan sinds een jaar is de grens overgang bij Na Meo. Vanaf LP een bizarre rit, lekker veel, heel veel klimmen en voor een slaapplek ben je afhankelijk van de goedheid van de lokele bevolking en dat valt soms niet mee. De regen viel wel mee.

Bedankt voor je eigen antwoord Marijn. Ik had namelijk dezelfde vraag en heb deze post in de gaten gehouden. Ons plan is on van Vientanne naar Luang Prabang te fietsen, dan van daar naar Noord-Westelijk Vietnam (niet naar Hanoi) en dan China in naar Kunming. Ik wil Luang Prabang eigenlijk toch niet missen, misschien is het dan maar beter vanuit Laos direct omhoog naar China te gaan.......?

Nog een goede reis toegewenst!

Patrick