Aangezien ik onlangs mijn tweede Nexus 7 versnellingsnaaf op de stadfiets kapot heb gereden en mijn reisfiets (met derailleur) niet bloot wil stellen aan pekel en langdurig slecht weer in de winter ben ik op zoek naar een nieuwe fiets met versnellingsnaaf en dichte kettingkast voor dit seizoen.
Browsend op marktplaats kom ik redelijk wat oudere Gazelles tegen met remstangen. Daar deze Gazelles de enige fietsen zijn met deze curiositeit vermoed ik dat remstangen nogal wat nadelen hebben t.o.v. remkabels. Wat zijn deze? Zelf kom ik op:
- Hoger gewicht
- Duurder bij vervanging
- Vermoedelijk lastiger aan te brengen bij vervanging
Mijn moeder fietst al 16 jaar op een Gazelle Impala uit de jaren '80 met remstangen en heeft nooit enig probleem met deze fiets. Heeft zij geluk en zijn remstangen een liever te vermijden techniek of juist aan te bevelen?
Browsend op marktplaats kom ik redelijk wat oudere Gazelles tegen met remstangen. Daar deze Gazelles de enige fietsen zijn met deze curiositeit vermoed ik dat remstangen nogal wat nadelen hebben t.o.v. remkabels. Wat zijn deze? Zelf kom ik op:
- Hoger gewicht
- Duurder bij vervanging
- Vermoedelijk lastiger aan te brengen bij vervanging
Mijn moeder fietst al 16 jaar op een Gazelle Impala uit de jaren '80 met remstangen en heeft nooit enig probleem met deze fiets. Heeft zij geluk en zijn remstangen een liever te vermijden techniek of juist aan te bevelen?