Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Staiger Ontario Rohloff 2010 - Forum Wereldfietser

Staiger Ontario Rohloff 2010

Bij mijn lbs staat een nieuwe Staiger Ontario Rohloff 2010 te koop. Heeft iemand ervaring met deze fiets? Hij lijkt prima afgemonteerd met tubus v+a, HS33, Cane Creek balhoofd, en de prijs is best gunstig (€ 1649,00).
Ik vind alleen het frame iets minder mooi afgewerkt en op detail is het allemaal iets minder.
Dus mijn vraag aan jullie: Is deze fiets zijn geld waard?

Groeten

Paul
Paul, geen idee. In oppad http://www.oppad.nl/?uitrusting=test-rohloff-fietsen is er in 2010 een test van oa deze fiets geweest. De prijs die ik zo op internet zie ligt met 2399,- een stuk hoger, al zijn dat wel adviesprijzen. Als je de kosten voor de losse onderdelen bij elkaar optelt kom je al aardig dicht in de buurt van de prijs waarvoor hij nu aangeboden wordt, echt een buil kun je je er niet aan vallen. Eerst gaan proeffietsen en daarnaast eens rondkijken wat je voor dat geld nog meer kan kopen in het overjarig segment.
Met net geen 15 kilo is de Staiger
de lichtste 28-inch in deze test. En dat merk je: zonder
bagage etst hij heerlijk licht. Maar: met veel
bagage voelt het frame niet stijf genoeg en de voorvork
breert onder hard remmen.
De ets stuurt erg
direct en zeker met zware voortassen is dit iets om
rekening mee te houden. De zithouding is sportief,
maar redelijk comfortabel. Niet iedereen zal de lange
stuurpen waarderen. De Magura remmen zijn prima
en de Schwalbe Marathon Racer banden doen het op
goed asfalt. Op een paar bidonhouders na is de ets
behoorlijk compleet.
CONCLUSIE
Een lichtgewicht voor heel weinig geld. Maar het
frame en de voorvork zijn voor veel bagage aan de
slappe kant. Meer een ets voor hotelvakanties met
weinig bagage.
Kijk even naar de manier hoe de ketting gespannen wordt. Daar heeft Staiger in het verleden groffe ontwerpfouten mee gemaakt :lol: