Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer een newcomer...A-rival Teasi One - Forum Wereldfietser

Weer een newcomer...A-rival Teasi One

Vandaag over de grens de nieuwe trekkingbike-magazine opgehaald. Mijn aandacht werd getrokken door een advertentie van een nieuw fiets-navigatie systeem n.l. de A-rival Teasi One. http://www.a-rival.de/navigation/fahrradnavigation In Duitsland al volop verkrijgbaar. Maar ook in Nederland al gespot: http://www.wielerland.nl/shop/index.php ... t_id=33345

De prijs van dit device in NL is ca. 169,-. En dit is best wel gewaagd. O.K. hij maakt danwel geen gebruik van OFM maar van OSM. Verder is hij slechts IPX5 cat. gecertificeerd maar dit lijkt me ook niet zo'n groot bezwaar. Verder heeft hij een beetje de looks vd Garmin Edge.

Ben benieuwd naar de eerste praktijkervaringen.
ziet er gaaf uit. lijkt me even functioneel als zo'n dure van Garmin
aapje99 schreef:ziet er gaaf uit. lijkt me even functioneel als zo'n dure van Garmin
Mij niet. Voor twee tientjes meer heb je een eTrex 20 die echt waterdicht is en die gebruik kan maken van OSM, OFM en Garmin kaarten.

Een touchscreen ben ik ook geen voorstander van, maar dat is persoonlijk. Het kleinere scherm van de Garmin is wél een nadeel, denk ik.

Functioneel: in the eye of the beholder...?
Gaat 10 uur mee op een interne batterij.
Dat is voor een fiets vakantie te kort en geen aa batterijen.
zo heb ik er nog niet naar gekeken. Moet ook bekennen niet veel ervaring te hebben met deze speeltjes. Ik wil er wel heel graag eentje voor mijn volgende tochten
De Teasi 1 is ook op te laden tijdens het rijden. hij pikt dit beter dan de garmin.

De houder is alleen lomp.

We zijn hem aan het testen....
Travelmaster schreef:...Voor twee tientjes meer heb je een eTrex 20 die echt waterdicht is en die gebruik kan maken van OSM, OFM en Garmin kaarten....

Mits een beetje zoeken vind je 'm voor dezelfde prijs.
Na enig zoeken heb ik vorige week de Teasi One aangeschaft. Vanzelfsprekend gaf ook ik de voorkeur aan een Garmin o.i.d., maar gelet op het verwachte gebruik van de GPS vond ik de prijs daarvan iets te veel van het goede. Met 150,-- kan je aan de Teasi One geen buil vallen was mijn verwachting en voor die paar keer per jaar dat ik een gps-route op onbekend terrein fiets moest dit m.i. wel voldoen. Daarnaast had ik ook geen behoefte om routegegevens te exporteren of te delen.

Gisteren de proef op de som. Om maar met het eindoordeel te beginnen: ik ben bijzonder tevreden en enthousiast.

Via gpstracks.nl had ik de 'uitgebreide kleine marmot' in Zuid-Limburg ingeladen. Dat was werkelijkwaar in 2 minuten gepiept. Vervolgens gaan rijden. De GPS begeleidt je keurig naar het begin van de route (dat is overigens ook een nadeel; je kunt niet 'halverwege' de route instappen) en geeft vanaf daar keurig en gedetailleerd de weg weer. De OSM-kaart is prima. Voor elke afslag een piepje en een oplichtend scherm. De route werd echt perfect weergegeven.

Met het felle zonlicht was het scherm niet altijd goed af te lezen (zeker niet als het scherm is gedimd), maar uiteindelijk heeft dit geen problemen opgeleverd.

Het was mijn eerste keer dat ik met GPS heb gefiets, maar ik vond het echt heel erg leuk en makkelijk. Ik geloof best dat voor de die-hard fietser dit apparaat zijn beperkingen kent, maar voor diegene die gewoon een simpele GPS zoeken om een leuke tourtocht mee te fietsen zonder zonder allerlei poespas, volstaat deze GPS m.i. prima.

Kortom, wat mij betreft een aanrader voor iedereen die opzoek ik naar een simpele en goedkope GPS!
rvdh schreef:De houder is alleen lomp.
Dat is zeker waar. Met houder komt de GPS zeker een centimeter of 5 'omhoog'. Ik heb daarom de houder waar de GPS inschuift (dus niet de houder die je op het stuur monteert) direct op mijn stuur bevestigd met tie-wraps.
Mrtn schreef:Na enig zoeken heb ik vorige week de Teasi One aangeschaft.

Kortom, wat mij betreft een aanrader voor iedereen die opzoek ik naar een simpele en goedkope GPS!
Is het operating system nog een beetje van deze tijden?
morgoth924 schreef:
Travelmaster schreef:...Voor twee tientjes meer heb je een eTrex 20 die echt waterdicht is en die gebruik kan maken van OSM, OFM en Garmin kaarten....

Mits een beetje zoeken vind je 'm voor dezelfde prijs.
Niet als je 'm bij ons bestelt, de Limited Edition voor slechts 147,99 Euro en geen verzendkosten! http://www.fiets-onderdelen-online.nl/T ... ed-Edition
Kan je bij dit apparaat ook andere kaarten installeren.
Bijvoorbeeld de OFM kaart.
Omdat ik plannen heb om een fiets-gps aan te schaffen heb ik de handleiding gedownloaded.
En gelezen!
Als GPS-leek, lijkt me dit een gebruiksvriendelijk apparaat, voor een vriendelijke prijs.
Er is geheugenuitbreidng mogelijk dmv mini-SD heb ik helemaal op het einde van de handleiding gemerkt.
Wellicht kunnen zo extra kaarten gebruikt worden (OFM van BeNeLux bv?)

Ik zat met de Garmin Etrex 20 of 30 in mijn hoofd, maar dit toestel doet me twijfelen.
mvg
benie schreef:
Ik zat met de Garmin Etrex 20 of 30 in mijn hoofd, maar dit toestel doet me twijfelen.
mvg
Dinsdag 8-1 begint in Las Vegas de CES...Garmin heeft al voorzichtige hint's gegeven ten aanzien van een mogelijke nieuw(e) outdoor-model(len).
Mss nog even wachten....
We zijn hem aan het testen....
Wat zijn uw bevindingen ondertussen?

mvg
mapel63 schreef:Dinsdag 8-1 begint in Las Vegas de CES...Garmin heeft al voorzichtige hint's gegeven ten aanzien van een mogelijke nieuw(e) outdoor-model(len).
Mss nog even wachten....
De "dure" Oregon 600 en voordat ik die zou kopen, zou ik wachten totdat de teller ongeveer richting 01-2014 staat.

De teasi is eenvoudig, en de handleiding is vrij duidelijk, geen te veel aan fratsen zoals OpenFietskaarten, maar gewoon standaard goede OSM kaarten (daar zitten ook fietspaden in, toch?) En als ik even kijk naar wat iemand op mij Facebook schrijft, laden van een track is zo gepiept en je krijg zelfs aanwijzingen onderweg.

Dit track/spoor laden + aanwijzingen is iets wat in geen moderne Garmin meer aanwezig zit.

Een toestel van aanzetten, tocht laden en fietsen.
Als ik een en ander goed (?) begrijp dan moet ik bij Garmin de CityNavigator erbij aanschaffen om me te laten navigeren van A naar B?
Dit samen met OFM bv op het toestel zetten?
En veranderen van het ene naar het andere al naargelang gebruiksdoel?

De Teasi doet dit sowiso al?
Lijkt me veelzijdig apparaatje
Als je de GPS ook in de auto wilt gebruiken, dan is een CityNavigator kaart zeker aan te bevelen. Op de fiets is de CN in sommige landen (bijv. Nederland en Duitsland) een nadeel, omdat vrije fietspaden er niet op staan en in andere (zuidelijke) landen is OSM niet zo gedetailleerd als CN, omdat er minder mensen daar aan de kaart werken. OSM wordt wel steeds beter.