door
EnriceV » wo 11 aug, 2010 17:26
Toen ik de wijsheid nog niet ontdekt had hebben mijn vriendin en ik ook een X500 gekocht, zij het model van 2008 met het malle patroon en ik het model 2009 met normaal patroon.
Je raad het al: het malle patroon heeft 2 jaar intensief fietsen en een fietsreis (op asfalt) overleeft. Het gewone patroon heeft me zwaar teleurgesteld en stond op het punt vervangen te worden: het wiel was stond in alle richtingen krom. Toen heeft een grapjas mijn fiets 2 dagen voor vertrek op vakantie komen stelen. (ik hoop dat ie er niet ver mee geraakt is)
(gewicht van mezelf is 83 kg, van mijn vriendin 63 kg)
om nog even te antwoorden op het initiële topic:
- achterlicht = rommel
- deore groep bleek maar niet goed af te regelen
- remkabel op de vrouwenfiets achteraan heeft problemen in de winter (vriest telkens vast)
- kader is superlicht en stijf (maar helemaal niet comfortabel)
- dragers: geen problemen mee gehad
- hollowtech lagers: op een jaartje waren ze op (0.5 cm speling op thv de pedalen!)
- kabels in het frame vervangen leidde tot allerlei vreemde taferelen met naaigaren en stofzuigers en is een afrader op fietsvakantie
De vrouwen fiets rijdt nog steeds rond als pendel fiets. De remmen zijn vervangen door een tweedehandssetje HS33's, wat het vorst probleem heeft opgelost. Schakelen is nog steeds wat "fingerspitsengefuhl" maar best wel aanvaardbaar.