Na ruim 10.000 kilometer zonder problemen gereden te hebben met mijn belt drive, ben ik twee dagen geleden ergens in Kyrgyzie gestrand met een probleem.
Na het springen van een spaak deze vervangen en spaken op juiste spanning gebracht. Zonder problemen verder gegaan. Volgende dag blokkeerde mijn achterwiel ineens, ik dacht dat het aan een onjuiste spakenspanning lag, opnieuw geprobeerd deze nog beter te krijgen. Erna erachter gekomen dat er een kleine speling in de achteras bleek te zitten. Er lijkt ook iets in de achteras te blokkeren (vooral de achterste "cog" waar de belt over loopt).
Iemand een idee, heeft dit met een onjuiste spakenspanning te maken, met het schoonmaken van de achterste ring (redelijk vet), of zit het ergens intern in de Rohloff hub?
Zit nu in Bishkek, aan het kijken wat ik aan het probleem kan doen. Uiteraard neem ik a.s.a.p. contact op met Rohloff en de plaats van aanschaf.
Alvast hartelijk dank!
Na het springen van een spaak deze vervangen en spaken op juiste spanning gebracht. Zonder problemen verder gegaan. Volgende dag blokkeerde mijn achterwiel ineens, ik dacht dat het aan een onjuiste spakenspanning lag, opnieuw geprobeerd deze nog beter te krijgen. Erna erachter gekomen dat er een kleine speling in de achteras bleek te zitten. Er lijkt ook iets in de achteras te blokkeren (vooral de achterste "cog" waar de belt over loopt).
Iemand een idee, heeft dit met een onjuiste spakenspanning te maken, met het schoonmaken van de achterste ring (redelijk vet), of zit het ergens intern in de Rohloff hub?
Zit nu in Bishkek, aan het kijken wat ik aan het probleem kan doen. Uiteraard neem ik a.s.a.p. contact op met Rohloff en de plaats van aanschaf.
Alvast hartelijk dank!