Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weekje fietsen - Forum Wereldfietser

Weekje fietsen

Vanaf a.s. woensdag heb ik onverwacht een week vrij kunnen krijgen :D
Ben van plan om met de trein van Leeuwarden naar Bergen op Zoom te reizen en vanaf daar via Kalmthout en Arendonk (daar heb ik lang geleden gewoond) naar Limburg te fietsen en dan langs de Maas en IJssel richting Friesland.
Is het stuk langs de Maas leuk om te fietsen?
Iemand nog andere suggesties? Afstand 80-100 km per dag/kamperen.
hester b. schreef:Limburg
Is het stuk langs de Maas leuk om te fietsen?
Zeker. Blijf tussen Maastricht en Thorn wel aan de Belgische kant, tussen Neerharen en Maaseik kun je vaak direct langs het water fietsen en dat is erg de moeite. N van Thorn is het aan beide kanten goed fietsen. Kies maar iets uit uit het knooppuntensysteem daar. Idee: ga na Thorn dwars door het plassengebied bij Roermond, van Roekmond tot na Beesel aan de oostkant, steek bij Kessel de Maas over en blijf dan tot Venlo op de westoever. Alles met knooppunten.
Venlo hoef je je niet op te verheugen. Centrale pleintje is wel mooi.
Na Venlo dorpjes aan de westkant. Bij Wanssum de mooie brug over en dan langs de grens over bos en heide (of blijf in de uiterwaarden tot Afferden en ga dan langs de grens).
Veel plezier.
Leon
Andere suggestie is het Fietserpad, van net onder Maastricht tot net voorbij Pieterburen, bijna 600 kilometer dus tussen 80-100 km per dag :)
Of de 10-provincien-route. Die vond ik net iets mooier dan het fietserpad.