Na afgelopen seizoen een paar keer met pedaalproblemen gekampt te hebben, waarvan twee keer (één keer gebroken pedaalveer, één keer afgebroken schoenplaat) zelfs tot opgave tijdens een brevet leidde, heb ik besloten dit jaar de SPD-SL met z'n kwetsbare schoenplaten te laten voor wat het is en over te stappen op SPD. Vanwege de makkelijker beloopbare schoenen, en vanwege de beschikbaarheid van tweezijdige pedalen, zodat ik met een defect kliksysteem toch nog door kan fietsen.
Op zoek naar geschikte pedalen, viel mijn oog op de nieuwe Shimano XT T780 trekkingpedalen:
![Afbeelding](http://static.bike-components.de/images/product_images/popup_images/28522_1_Shimano_XTPlattform-_KlickpedalePD-T780TrekkingModel.JPG)
Deze spreken me erg aan, vanwege het relatief grote platform vergeleken met andere tweezijdige pedalen, en vanwege de ingebouwde pedaalreflectoren, wat bij nachtrijden weer een voordeel is.
Heeft iemand (al) ervaring met deze pedalen opgedaan, of ze in persoon mogen aanschouwen en er een mening over gevormd? Dan zou ik die graag horen.
.tsooJ
Op zoek naar geschikte pedalen, viel mijn oog op de nieuwe Shimano XT T780 trekkingpedalen:
Deze spreken me erg aan, vanwege het relatief grote platform vergeleken met andere tweezijdige pedalen, en vanwege de ingebouwde pedaalreflectoren, wat bij nachtrijden weer een voordeel is.
Heeft iemand (al) ervaring met deze pedalen opgedaan, of ze in persoon mogen aanschouwen en er een mening over gevormd? Dan zou ik die graag horen.
.tsooJ