Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie-Torrents - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie-Torrents

Via deze website: www.cyclingtorrents.nl (waar je je helaas moet registreren) heb ik een aantal leuke torrents gedownload:

The Man Who Cycled The World - Mark Beaumont (BBC, Mark Beaumont)
The Man Who Cycled the Americas S01 E01 (BBC, Mark Beaumont)
The Man Who Cycled the Americas S01 E02 (BBC, Mark Beaumont)
The Man Who Cycled the Americas S01 E03 (BBC, Mark Beaumont)
Cycling home from Siberia (Nat Geo, Rob Lilwall)

Links zijn hier te vinden.

Goed voor vele uren kijkplezier. Het zijn vele gigabytes, dus is dit helaas alleen voor degene met een goede verbinding en voor wie weet wat torrents zijn.
DeFietsreiziger schreef: Het zijn vele gigabytes, dus is dit helaas alleen voor degene met een goede verbinding en voor wie weet wat torrents zijn.
Voor wie dat niet weet download utorrent hier (gratis): http://www.utorrent.com/ , installeer dat programma, klik op de gewenste torent, nadat je je eerst hebt geregistreerd en de rest gaat vanzelf.

Leuke filmpjes :wink:
Super
kan ik eindelijk Tour des Legendes weer eens kijken!

thx
Zijn dit legale downloads?
Dwz zijn deze programma's vrij van rechten of kunnen wij een proces aan de broek krijgen? Want in dat geval mag hier geen download link komen te staan.
Hans, dit zijn ook geen directe download links. Ons kan niks verweten worden.
Of cyclingtorrents.nl iets verweten kan worden, dat is hun pakkie aan, niet de onze.
Google maar eens naar het zelfde. :wink:
DeFietsreiziger schreef: Of cyclingtorrents.nl iets verweten kan worden, dat is hun pakkie aan, niet de onze.
Volgens hun niet dus.
Cyclingtorrents is een website waar je koersen en documentaires kunt downloaden. Dit geschiedt via het bittorent protocol

Maar wacht, torrents, dat is toch illegaal enzo?
Neen, mits je alleen legale bestanden eropzet. Het is dus ook niet de bedoeling dat er wielerspellen of betaalde content (van cycling.tv oid) er op wordt gezet, slechts koers/documentaires die vrij de ether in zijn gezonden.
Ik zou denken dat heruitzending van ether uitzendingen wel degelijk auteursrechtelijk beschermd is.
Wim
Wim schreef:Ik zou denken dat heruitzending van ether uitzendingen wel degelijk auteursrechtelijk beschermd is.
Wim
Heruitzending wel ja, maar hier wordt niets uitgezonden. Je mag zelf toch ook een uitzending opnemen en opnieuw bekijken? Nu heeft gewoon iemand anders het even voor je opgenomen.
Strikt genomen is het geven van zo'n link in Nederland niet illegaal, maar er ontstaan natuurlijk al snel eindeloze discussies over en al snel zit je in de Pirate Bay-achtige schemergebieden van het internet te peuren.
Op grote Nederlandse fora als Tweakers.net en Fok! zijn dergelijke torrent-links dan ook niet toegestaan (op alle NL publieksfora die ik ken trouwens), en volgens mij zou dat ook voor het Wereldfietser-forum de policy moeten zijn.
@Peter, de meeste fora doen dit om duidelijk te zijn zo dat er ook geen andere (niet-torrent) links op komen die wel illegaal zijn. Dit zijn ook fora die een ander publiek trekken als de onze. Met deze links hier boven is niets aan de hand. Zo lang google, bittorrent.startkabel.nl, bittorrent.startpagina.nl en dat soort sites dit ook gewoon doen hebben wij al helemaal niks te vrezen. :wink:
Een al dan niet illegaal torrent-linkje naar auteursrechtelijk beschermd gps-kaartmateriaal en software is ook snel gemaakt en direct relevant voor dit forum. Het lijkt me gewoon duidelijker dergelijke links helemaal niet toe te staan, zeker omdat er in de praktijk toch een dubieuze component aan zit (zie dit artikel over torrents), maar goed, dat is aan de moderatoren natuurlijk.
Op verzoek van de moderators heb ik de directe links weggehaald.
Om duidelijk te zijn in deze:

- Het aanbieden van torrents naar illegale inhoud is strafbaar.
- Het linken naar torrentaanbieders niet (zoals google dat ook rustig doet)!

Ik zet de links vanavond wel op mijn website. :wink:
Te gekke site.
Had de filmpjes met een kwartier binnen.
Ga nog meer zoeken om te smullen en inspiratie op te doen
Thx.
DeFietsreiziger schreef: Cycling home from Siberia (Nat Geo, Rob Lilwall).
bedankt, Leo :wink: ik zocht er al enkele maanden naar (deze is via geen andere weg te vinden).
De jurisprudentie omtrent downloaden is nog niet uitgekristalliseerd, maar concentreert zich in de laatste uitspraken om het bedrijfs- of beroepsmatig aanbieden van een andermans eigendom zonder vooraf schriftelijke toestemming. Illegale software is feitelijk zonder toestemming toegeeigende zaken en dat is iets anders dan de legale software zoals onderhavige.
Iemand die iets aanbiedt zonder bijbehorende commerciële bedoelingen heeft niets te vrezen. Wat een ander er daarna mee doet volgt vanzelfsprekend hetzelfde path als hiervoor beschreven. Vergelijk een laatste uitspraak over Legoblokjes, ook al is het een andere rechter die de uitspraak deed.
JorisG schreef:
DeFietsreiziger schreef: Cycling home from Siberia (Nat Geo, Rob Lilwall).
bedankt, Leo :wink: ik zocht er al enkele maanden naar (deze is via geen andere weg te vinden).
Op de piratenbaai kom ik hem gewoon tegen...
[link verwijderd door moderator]
kickje,

Zijn er de afgelopen jaren nog interessante fiets(reis)films/-documentaires gemaakt?
De hier genoemde The Man who Cycled the World en Ride the Divide heb ik inmiddels gezien en zou graag meer bekijken.

Het is geloof ik niet de bedoeling torrentlinks te plaatsen; titels zijn natuurlijk ook voldoende. Iemand nog tips?
De filmpjes van solidream via de wereldfietser group op vimeo zijn erg vermakelijk
en mooi in elkaar gezet.