Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk achterstandaard van Pletscher - Forum Wereldfietser

Welk achterstandaard van Pletscher

Welke Pletscher achterstandaard te kiezen, voor Giant Exp.?
Marten heeft ooit iemand een foto laten zien, maar ik kan niet zien welke E. P. hij bedoelde.
Zover ik weet heb je de volgende variaties:
- montage aan een nok op de fiets en universele montage aan het frame. Het eerste heeft de voorkeur als je fiets daarmee is uitgerust. De laatste is nl fors zwaarder en komt meer naar voren wat betekent dat je met relatief grote voeten en een korte achtervork grotere kans hebt met je hak in de knel te komen.
- je hebt 26" en 28"-versies. De 28 kun je uiteraard afzagen, er staan zelfs streepje op waar dat ongeveer (let op) zou moeten.
- je hebt er met dopje en zonder, maar zo'n dopje is niet noodzakelijk en ook los te koop.
- je hebt zoom-versies en niet te zoomen versies. De zoom-versies hebben een plastic uiteinde. Dat kan kapot en dat is hier al meerdere keren gemeld dat dat sneller gebeurde dan verwacht.
Vermoedelijk zijn niet alle combinaties mogelijk.
Leon
Zie: http://www.pletscher.ch/wDeutsch/pages/ ... 5&navid=10

Waar zit "aan een nok" op de fiets? Sorry, weet ik niet. Achtervork weet ik.
Heerlijk :D

Nokje voor de standaard zit vlak achter je trapas, net voor je achterwiel.
"Mittelstützen" zet je op dat nokje. De "Hinterradstützen" zet je vast op de staande en liggende achtervork, en met die standaard staat je fiets het stevigst. Alleen niet zo stevig als tegen een boom of muur, mijn favo standaard :wink:
Gios je bent niet goed geïnformeerd (en je formuleert onduidelijk ook).
Je hebt ook fietsen met een speciaal nokje voor de standaard voor bij de achteras.
Die heten dus "Comp".
Leon
gios schreef:vlak achter je trapas, net voor je achterwiel.
Daar zit toch zo'n 35 cm tussen?
Het was al laat :wink:
heren,
weet nu nog niet welke Pletscher te kiezen. Zie link, s.v.p.
En over de nok-ken: "er zit er eentje vlak achter de trapas": ik zie geen nok alleen een gat, veronderstel ik, waar nu bij mij een midden-standaard vastgemaakt zit. (bout, moer, ben niet echt goed in het taaltje, sorry heren) (n.b. fiets valt met een vingerwijzing al om), op de achtervork, liggende, zie ik: niente/nada, gewoon plain, vlak dus, of te wel gewoon ronde buis, geen nokje whatsover, staande vork idem dito.
Ra, ra.
Multi, of Multi Zoom.

.tsooJ
Dank.
Aan welke vork(en) bevestigen? Kan ik niet eenvoudig vaststellen.
En geen last van hinderlijke aanraking met de hak?
Dat ding zit ongeveer zo:
Afbeelding
Of je last krijgt met je hak kun je uiteindelijk alleen proefondervindelijk vaststellen, maar als je me de lengte van de achtervork (midden trapas tot midden achteras) geeft, je schoenmaat en een foto van het gebied rond de achteras van de linkerkant gezien (net als op het plaatje hierboven) dan maak ik een ruwe inschatting voor je.
Leon
Estetisch minder verantwoord, ik heb de gewone winkel-alu. standaard ergens op zitten: deze zijn trouwens dus: te zwak.
Mijn, inmiddels al 7 jaar oude, Travelmaster heeft een klassieke Multi (of de voorloper daarvan) met het voetje. Mijn fietsmaat heeft de Zoom op zijn eh, drie jaar oude Koga Signature (dus aan de linkerachter"pat" geschroefd) en zonder het voetje.

De Koga valt elke twee dagen en blijft vaak pas na wat aandringen staan, mijn Santos staat bijna altijd in een keer en valt alleen in zeer zachte grond (gewoon stom dus). Ik heb de Santos wel eens midden op het balkon in de trein van Rotterdam naar Schiphol laten staan, hij draaide wat rond de standaard maar bleef wel staan...

Mijn Santos is zwaarder beladen maar blijft opvallend beter staan, zo opvallend dat mijn fietsmaat afgelopen vakantie heel jaloers naar mijn voetje heeft staan kijken. Want zo heel veel verschillen die fietsen niet.

--
Andreas
Ik heb eigenlijk nog nooit het idiee gehad dat ik een standaard nodig heb.
ramdyne schreef:Mijn Santos is zwaarder beladen maar blijft opvallend beter staan, zo opvallend dat mijn fietsmaat afgelopen vakantie heel jaloers naar mijn voetje heeft staan kijken.
Het voetje kost € 1,50:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1436