Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op de fiets van Nederland naar Australie, vertrek april 2013 - Forum Wereldfietser

Op de fiets van Nederland naar Australie, vertrek april 2013

In april 2013 vertrek ik op de fiets van Nederland naar Australië. Ik zoek een man/vrouw van ongeveer mijn leeftijd (43), die met mij wil fietsen.

De route die ik zou willen nemen is via Griekenland, Turkije, Iran, een beetje de zijderoute via Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan naar Kirgizstan. Dan door de Himalaya naar Tibet, China, Birma, Laos, Vietnam, Thailand, Maleisië, Indonesië, Australië.

Tien jaar geleden heb ik al eens een lange fietsreis gemaakt door Noord- en Zuid-Amerika, toch ben ik geen echte fietser. Het gaat mij ook niet om de snelste route, maar om de mooiste route. Degene die ik zoek hoeft absoluut geen fietservaring te hebben, maar wel gevoel voor avontuur!

Met vriendelijke groet,

Marica
maricavdmeer@yahoo.com
Marica schreef:In april 2013 vertrek ik op de fiets van Nederland naar Australië. ...De route die ik zou willen nemen is via Griekenland, ..... Thailand, Maleisië, Indonesië, Australië.
Ik las vorige week dat je tegenwoordig per boot van Java naar Christmas Island kan varen. Van daaruit kan je naar Perth vliegen. Wellicht een interessant alternatief?

Het eiland zelf is te klein als bestemming voor een fietsvakantie maar zeker interessant genoeg om er een aantal dagen door te brengen, vooral tijdens de jaarlijkse rode krabbentrek in november.

Frank
Hallo Frank,

Bedankt voor de tip, op deze fietsreis lijkt het mij een beetje een omweg, maar misschien kom ik nog wel een keertje langs op Christmas Island! Veel plezier daar.

Marica
Hallo

Jeetje, mooie route. Hoelang heb je der voor uitgetrokken?

Zou dat stuk ook wel willen fietsen, heb alleen het plan om het te gaan filmen. Ik weet niet of dat nou zo handig is voor jou ... want jij schrijft volgens mij liever een boek :wink: .

Ik zie dat eigenlijk niemand heeft gereageerd op jouw uitvraag, maar heb je inmiddels een reisgenoot?

Groet, Wim