Met mijn Rohloff SLT-99 ketting heb ik ongeveer 6000 kilometer gereden schat ik. Nu wil ik de ketting eens goed schoonmaken en ponsen (nog nooit gedaan) en blijkt dat Rohloff een speciale tool heeft hiervoor; Revolver II of III. Dat kost ruim 100,- Euro (!) en daarmee kun je 1,5 ton kracht zetten Nu is het zo dat de Idworx ER tegenwoordig met een KMC-X1 ketting wordt uitgerust omdat Rohloff geen kettingen meer produceert. Die KMC zou supermakkelijk te openen zijn zonder een dure tool. De vragen die bij mij opkomen staan hieronder. Heeft iemand een advies hierover?
1. Hoe kan ik een SLT-99 openen en veilig sluiten zonder eenmalig duur gereedschap te kopen die ik op termijn niet meer nodig heb?
2. Als onder 1. niet mogelijk is, is het dan verstandiger om door te blijven rijden totdat de ketting op is en dan een KMC-X1 te kopen?
1. Hoe kan ik een SLT-99 openen en veilig sluiten zonder eenmalig duur gereedschap te kopen die ik op termijn niet meer nodig heb?
2. Als onder 1. niet mogelijk is, is het dan verstandiger om door te blijven rijden totdat de ketting op is en dan een KMC-X1 te kopen?