Additionally, paste this code immediately after the opening tag: weekend Achterhoek 14-16 september - Forum Wereldfietser

weekend Achterhoek 14-16 september

Toen wij de Paastocht organiseerden hebben al bij een aantal mensen aangegeven dat er in het najaar nog een rondje Achterhoek in de planning zat. Welnu bij deze dan:
Wat is het plan?
We verzamelen vrijdagmiddag/avond 14 september bij het NTKC kampeerterreintje op het Grote Veld bij Lochem en fietsen dan zaterdag naar het NTKC veld bij de buurtschap Ratum (een van de stilste plekjes van Nederland!) in de buurt van Winterswijk. En oh ja we kunnen als het weer het toelaat een mooi vuur stoken in de kampvuurkuil.

Zondag gaan we via een mooie route weer terug naar Lochem.

De NTKC (Nederlandse Toeristen Kampeerclub) is net als de Wereldfietser een vereniging en bestaat dit jaar 100 jaar. We zijn als WF een beetje schatplichtig aan deze club omdat zij het kamperen met simpele lichtgewicht materialen in Nederland geintroduceert hebben. Een van de oprichters was Carl Denig nu bekend als buitensportzaak.
Voor meer info en plaatjes van de terreinen zie de website NTKC.nl.

Als je meedoet heb je de status van introducee en betaald dan 5 euro pp per nacht.

Gezien de grootte van de terreintjes willen we het bij max 15 tentjes houden.

Als er voldoende belangstelling is werken we de route etc verder uit.

Ben & Ingrid
ben huve schreef:Toen wij de Paastocht organiseerden hebben al bij een aantal mensen aangegeven dat er in het najaar nog een rondje Achterhoek in de planning zat. [...]Ben & Ingrid
Dag Ben & Ingrid,

Daar het weekend Achterhoek in mijn Achtertuin ligt, ben ik graag van de partij.
Als jullie hulp nodig hebben, verneem ik dat graag.

Groet,
Pierre
Hallo Ben&Ingrid,
Weekendje Achterhoek hartstikke mooi, ik ben van de partij.
Groeten Tine geven



















,
Nog even wat nadere info:
Vanaf treinstation Zutphen is het ongeveer 18 km naar NTKC terrein "de Valkenbeld" bij Lochem.
Adres: Vordense binnenweg 7 Lochem. (van uit Zutphen net voorbij knooppunt 51 rechts zandpad) Je bent vrijdag welkom vanaf 16.00 uur. Er is parkeergelegenheid op de camping hiervoor betaal je 1 euro per dag.

Van de Valkenbeld fietsen we zaterdag via een mooie route van ongeveer 80 km naar NTKC camping "het Masterveld" , buurtschap Ratum bij Winterswijk.
Adres: Schotenmaatweg 11B
We komen door Winterswijk daar kun je inkopen doen.

Zondag is er een route van ongeveer 70 km terug naar Lochem. Er is een regionale spoorlijn Zutphen -Winterswijk, dus als je maar 1 dag mee wilt doen kun je met de trein terug.


Aanmelden of nadere info: bhuve@hotmail.com je krijgt dan de knooppuntenroute en eventueel GPS track toegestuurd. Vermeld svp ook je volledige naam en adres dat maakt voor ons de inschrijving makkelijker.

NB:ga niet uit van een groot bord met "camping" met vlaggen....Het zijn kleine prive kampeerterreintjes , wij zorgen dat vrijdag om 16.00 uur het toegangshek open is.

Ben & Ingrid
Ben,

Het lijkt ons (Saskia en ikzelf) leuk fietsen in de Achterhoek. We willen ons graag opgeven. Ook omdat de Huttentocht (onze vaste najaarstocht) dit jaar niet gaat lukken. Die valt aan het einde van de herfstvakantie en dan hebben we al andere plannen.

Ik zal je ook nog even een mail sturen met de gegevens. Als we in de tussentijd geen ruzie krijgen betekent het één tentje :D

Hans en Saskia
Er zijn nog een paar plekken vrij, dus wil je 2 dagen fietsen door het mooie landschap van de achterhoek meld je dan alsnog aan.
Als je zaterdags aan wilt sluiten we vertrekken uiterlijk 9.30 uur vanaf het kampeerterrein in Lochem.


Ben & Ingrid

Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges
ben huve schreef: Van de Valkenbeld fietsen we zaterdag via een mooie route van ongeveer 80 km naar NTKC camping "het Masterveld" , buurtschap Ratum bij Winterswijk.
Adres: Schotenmaatweg 11B
Ik ben de route aan het omzetten naar een GPS track. Maar ik kan het adres 'Schotenmaatweg' helemaal niet vinden. Ook Google Maps heeft hem niet in zijn kaarten. Klopt het adres of heb je een GPS locatie? Ik heb op de NTKC site gekeken maar ik denk dat je lid moet zijn om de adressen te zien.
Hans,
Goed dat je het ziet. De l ontbreekt het is Scholtenmaatweg.

Ben
Voor de volledigheid ook nog even de kaartcoordinaten:
het Masterveld: N.456,05 O.251,58

de Valkenbeld : N.460,73 O.222,65


Ben
Dank je. Gevonden. Het is zelfs zonder N, dus Scholtemaatweg.

Ik heb je route omgezet naar een GPS bestand. Ik vanavond even hier een linkje posten.
Ik heb de route die ik van Ben per mail heb gekregen omgezet naar twee tracks en twee routes (wat je zelf prettig vindt). Een of twee punten waren onduidelijk en heb ik zo goed mogelijk geprobeerd te routeren. De coördinaten die hij hierboven post kan ik én Google Maps niets mee, dus ik heb een beetje gegokt waar de campings zaten.

Gebruik is voor eigen risico, dus als het niet klopt... don't blame me.
Als het wel klopt, mag je me bedanken. :wink:

De GPX file kun je downloaden door hier rechts op te klikken en voor 'Opslaan als' of 'Save as' te kiezen.
.
Lukt het niet of is er wat anders, stuur me dan even een pb.
als er nog plek is wil ik wel mee ik weet alleen niet als we met ons tweeen
komen of alleen. groet rinus en ina
Als er nog plek is dan meld ik mij graag bij deze aan.
Aanmelden kan bij Ben en Ingrid:
Aanmelden of nadere info: bhuve@hotmail.com je krijgt dan de knooppuntenroute en eventueel GPS track toegestuurd. Vermeld svp ook je volledige naam en adres dat maakt voor ons de inschrijving makkelijker.
Voor de last minute beslissers. Het wordt mooi weer het weekend enne... er is een plek vrijgekomen in de groep.

Ben & Ingrid
Kunnen er misschien nog twee kleine tentjes bij?

gr. Jos
Ja dat kan. Stuur zsm een PB naar bhuve@hotmail.com met je volledige naam en adres ivm de NTKC inschrijving.


Ben & Ingrid
fijn dat we mee kunnen, Cilia belt je, Jos
Voor Astrid en Eric Winters uit Winterswijk wordt dit weekend ook hun kick off voor de wereldreis. Zij komen zaterdag naar het masterveld met een aantal goody bags met lokale gadgets, verder hebben ze een aantal flessen Achterhoekse wijn geregeld. Ook schrijven ze nog een stukje voor en lokale krant met foto.
Zo zie je maar, wordt de Wereldfietser ook nog bekend in de achterhoek......


ben
Ben benieuwd. Nog 5 minuten werken, dan naar huis en pakken.
We hopen er tussen 5 en 6 te zijn.

Tot dan.