Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooi hoor, crisis! - Forum Wereldfietser

Mooi hoor, crisis!

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/08/22/elk ... etswinkel/

Volgens mij kan ik nu met een gerust hart in Griekenland gaan fietsen. Fietsenzaken zat!
Travelmaster schreef:http://www.nrc.nl/nieuws/2012/08/22/elk ... etswinkel/

Volgens mij kan ik nu met een gerust hart in Griekenland gaan fietsen. Fietsenzaken zat!
crisis:

- minder auto's
- minder luchtverontreiniging
- minder verkeersongelukken
- minder files
- minder geluidsoverlast
- meer fietsen en bloemetjes
- betere gezondheid
- lagere verzekeringspremies
- en dan ook nog eens 1000euro bonus van ons aller markje rutte

* als dat maar niet tot prijsverhogingen en meer managers in de fietsenbranche leidt :)
ik wil crisis!!! :twisted:
Aha...we vroegen ons al af wat al die fietsen daar deden :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laten we dit eens rechts foruleren:
crisis:
- meer ruimte voor de auto's
- meer lucht zodat verontreiniging geen probleem meer is
- meer ruimte op straat zonder ongelukken
- meer tijd over om te werken
- meer mogelijkheden om iets te horen
- meer fietsen en meer bloemetjes
- meer gezonde mensen die kunnen werken
- meer geld over van de verzekeringspremies om in de economie te investeren
MEER!
Rutte houdt ook van de crisis!
Mijn auto heeft mij minder gekost dan een gemiddelde Santos fiets!

(Daarbij komen natuurlijk nog wel de belasting van EUR 30 p.m en de verzekering van EUR 22 p.m. en de APK bij)

Ik sta versteld van wat sommige mensen, crisis of niet, aan een (vakantie) fiets en verdere gadgets als gps, kleding etc. uitgeven.

Het lijkt erop dat een fietsvakantie voor velen duurder is dan een auto vakantie..


(al hoeft dat natuurlijk helemaal niet zo te zijn, een fietsvakantie kan heel goedkoop zijn)
Maar ik gun het de fietsenhandel van harte hoor.
Wel leuk artikel over dat fietsen in Athene trouwens. Al zie ik niet hoe fietsen met dat klimaat en die bergen ooit echt een vervanging van de auto of scooter moet worden..
Spinnetje schreef:Wel leuk artikel over dat fietsen in Athene trouwens. Al zie ik niet hoe fietsen met dat klimaat en die bergen ooit echt een vervanging van de auto of scooter moet worden..
Ik weet het niet van Griekenland fo Athene, maar in veel steden in bergachtige gebieden zijn minder heuvels tussen huizen en bestemmingen dan je zou denken.
Ook van mijn woonplaats maakt menigeen van boven Sittard zich allerlei voorstellingen.
Spinnetje schreef:Mijn auto heeft mij minder gekost dan een gemiddelde Santos fiets!
Ik sta versteld van wat sommige mensen, crisis of niet, aan een (vakantie) fiets en verdere gadgets als gps, kleding etc. uitgeven.
Van menige Mercedes is alleen de optie dat je iets fraaiere bekleding hebt dan de standaard bekleding al duurder dan een dure Santos.
Leon
Spinnetje schreef:Al zie ik niet hoe fietsen met dat klimaat en die bergen ooit echt een vervanging van de auto of scooter moet worden..
In België en Nederland zijn er ook veel niet-fietsers die denken dat het 'veel te veel regent' om vaak te fietsen, fietsers weten beter. (En Kopenhagen lijkt in theorie helemaal een ramp voor fietsers, maar er wordt wel heel veel gefietst.)

Volgens de klimaatgegevens van Athene zijn er 3-4 maanden waarvan ik me kan voorstellen dat de hoge temperatuur een drempel is, maar de andere maanden lijken me helemaal niet zo ongeschikt om te fietsen. Ik denk dat cultureel ingebakken gewoontes een belangrijkere drempel zijn, dan het klimaat van Athene.

Renaat
Leon schreef:Van menige Mercedes is alleen de optie dat je iets fraaiere bekleding hebt dan de standaard bekleding al duurder dan een dure Santos.
Leon
Tenzij je vriendin zo heet, dan gaat het niet op (ja, inderdaad Mercedes).
Spinnetje schreef:Mijn auto heeft mij minder gekost dan een gemiddelde Santos fiets!

(Daarbij komen natuurlijk nog wel de belasting van EUR 30 p.m en de verzekering van EUR 22 p.m. en de APK bij)

Ik sta versteld van wat sommige mensen, crisis of niet, aan een (vakantie) fiets en verdere gadgets als gps, kleding etc. uitgeven.

Het lijkt erop dat een fietsvakantie voor velen duurder is dan een auto vakantie..


(al hoeft dat natuurlijk helemaal niet zo te zijn, een fietsvakantie kan heel goedkoop zijn)
Maar ik gun het de fietsenhandel van harte hoor.
Wel leuk artikel over dat fietsen in Athene trouwens. Al zie ik niet hoe fietsen met dat klimaat en die bergen ooit echt een vervanging van de auto of scooter moet worden..
het is inderdaad waar dat de prijzen voor sommige fietsen fors zijn (Idworx, Santos, Koga, ligfiets, etc.); maar brandstof is ook niet gratis, wegenbelasting, apk, etc. Daarom denk ik dat zelfs een dure fiets op termijn veel goedkoper is dan een goedkope automobiel.