Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2012 - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2012

183 berichten
Gevraagd fietsroutes met begeleiders voor het Nazomerweekend op 25/26 augustus
Inge,

Ik kom je zaterdag weer meehelpen.

Vrijdag rijd ik vanuit Oudenbosch naar de Harskamperdennen.
Iemand zin om mee te fietsen of onderweg in te haken?
Globale route Oudenbosch, Dordrecht, Hardinxveld, Vianen, Zeist, Barneveld, Harskamp.
Foutje
Vrijdag ochtend om 9 uur ga ik fietsen vanaf Scheveningen. Verwacht om 5 uur in Kootwijk te zijn. Wie rijdt er mee? Mijn route staat op http://www.routeyou.com/route/view/5246 ... ootwijk.nl . Wil je de gpx-file stuur me dan je emailadres. Ik kom langs de stations van Bodegraven, Woerden, Utrecht , Bilthoven en Amersfoort.
HansvanderVeeke schreef:
Ronald van der Perk schreef: Ik vraag mij dan ook af, leest het bestuur wel het eigen forum en waarom komt er van het bestuur geen reactie.
Ik verwacht van het bestuur dat zij a.s. weekend op de Harskamp met een goed antwoord komen vooral voor onze nieuwe leden.

Ronald van der Perk
Ronald,

Als het bestuur geen forum leest (wat heel goed mogelijk is want zij moeten tenslotte besturen) dan lezen ze jouw vraag toch ook niet?
Kun je dan niet beter een rechtstreekse mail sturen via de contact pagina? zodat ze dit weekend een antwoord kunnen geven?

Hans (die niet in het bestuur zit)
Ik had al tegelijk met plaatsing van dit bericht op het forum een copy naar het bestuur gestuurd via de link

Ronald van der Perk
Leuk al die initiatieven om samen naar het WF weekend te rijden! En een aanbod om mee te helpen met koken. Zo begint zo'n weekend al leuk 8)

By the way we zijn nog steeds op zoek naar routemakers en/of begeleiders . voor de fietstochten op zaterdag en zondag
Ik heb voor jullie een route gemaakt van 79km die we zaterdag kunnen fietsen. We gaan regelmatig over de hei die nu heel mooi in bloei moet staan en er is een GPs track en een beschrijving met knooppunten.

Ik zal Jim de gegevens toesturen zodat hij zorg kan dragen voor verspreiding via onze site

Uiteraard wil ik deze route ook begeleiden.

Ronald van der Perk
Heel fijn Ronald! We hebben tot nu toe drie mensen gevonden die een tocht willen uitzetten en begeleiden. Maar er zijn nog meer vrijwilligers nodig! Kortom wie heeft zin om te helpen? Houdt rekening met het feit dat we er omstreeks 18.00 uur een heerlijk diner wordt geserveerd op zaterdag.

Dit is het voorlopige aanbod;

- een offroad tocht voor beginners door Jaap Dijk van 56 km,
- de tocht van Ronald van 79 km
- en de zondag tocht van Fiets-ster op zondag van 66 km over gravel.
- Bovendien wil Henk Kaaijk twee tochten van 80 en een van 100 km maken.


Meer info
Aangezien ik zaterdag tegen het einde van de middag via een treinstation terug naar Amsterdam moet, maar wel graag overdag een route mee fiets met andere wereldfietsers ben ik benieuwd naar tracks, zodat ik al een plan kan maken ivm veel onderhoud aan het spoor.
Zouden de fietsers met geplande routes, linkjes in dit topic kunnen plaatsen? Alvast bedankt!
Suus schreef:Aangezien ik zaterdag tegen het einde van de middag via een treinstation terug naar Amsterdam moet, maar wel graag overdag een route mee fiets met andere wereldfietsers ben ik benieuwd naar tracks, zodat ik al een plan kan maken ivm veel onderhoud aan het spoor.
Zouden de fietsers met geplande routes, linkjes in dit topic kunnen plaatsen? Alvast bedankt!
Suus we zijn nu nog bezig met het verzamelen van vrijwilligers die tracks maken en willen begeleiden. Zodra we klaar zijn dan worden alle tracks gepubliceerd op deze website. Helaas nog even wachten dus. Maar wellicht heb je zelf zin om een route te maken en te begeleiden. Zo heb je het helemaal zelf in de hand- je kan de route bijvoorbeeld langs jouw treinstation laten lopen. :wink: Indien je dat wat lijkt, geef het dan even door aan Jim van den Berg jimvdberg(at)gmail.com Zie ook dit draadje
Fijn Blanche!
Kijk er naar uit om (met wat puzzelen in fietstijden/spooronderhoud/werktijden), toch nog even mee te kunnen fietsen!
Suus schreef:Aangezien ik zaterdag tegen het einde van de middag via een treinstation terug naar Amsterdam moet, maar wel graag overdag een route mee fiets met andere wereldfietsers ben ik benieuwd naar tracks, zodat ik al een plan kan maken ivm veel onderhoud aan het spoor.
Zouden de fietsers met geplande routes, linkjes in dit topic kunnen plaatsen? Alvast bedankt!
Let op: zaterdag vertrekken er wegens werkzaamheden géén treinen vanaf de stations Apeldoorn en Barneveld en Lunteren. Zie het bericht elders op dit forum.
Voor Amsterdam lijkt het station Ede-Wageningen het beste opstappunt. Tussen Harskamp en Ede staan de Edens Heide en de Ginkelse Heide in volle bloei. De heide is dit jaar prachtig. Leuk voor een fietstocht dus.
Tip: Volg vanaf de Harskamperdennen de volgende knooppunten 70, 82, 72, 84, 63 (koffie), 64, 84 (na 3 km is Renkum met winkels in de dorpsstraat links: dus even van de knooppunten af en terugkeren naar het zelfde punt) 82, 81, 80 (wijnproeverij), 89 (even voorbij dit knooppunt koffie), 88, 66 (dit is nog geen km van station Ede-Wagingen: je kunt hier de trein pakken en de groep gaat verder) 65, 64 (koffie), 62, 83, 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72, 82 en 70. Deze route is ongeveer 68 km: maak een groepstocht nooit te lang. Heide, wijn en uitzicht over de Rijn.
Wat vind je van de voorgestelde route van Bert Suus? Zou jij hem willen begeleiden voor een groepje? :wink:
Zonder GPS/Nederlandsefietskaart/telefoon die dit aan kan wordt het erg lastig voor mij om deze te begeleiden, Blanche. Maar het klinkt zeker als een goede route Bert!

Ook aan mij plannen kan nog alles wijzigen ivm een eventueel etentje in Eerbeek + autorit terug naar Amsterdam.. Ik kan dus (nog) niets toezeggen, sorry!
Suus schreef:Zonder GPS/Nederlandsefietskaart/telefoon die dit aan kan wordt het erg lastig voor mij om deze te begeleiden, Blanche. Maar het klinkt zeker als een goede route Bert!

Ook aan mij plannen kan nog alles wijzigen ivm een eventueel etentje in Eerbeek + autorit terug naar Amsterdam.. Ik kan dus (nog) niets toezeggen, sorry!
Ha die Suus,
GPS is niet nodig: de route gaat via de knooppunteen. Download de routeplanner: http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/
Klik de knooppuntenweergave functie aan. Zoom in op Gelderland. Zoek knooppunt 70 op. Klik dit aan als startpunt en klik vervolgens op nummers van de knooppunten in de volgorde die ik heb aangegeven. De route wordt nu geheel gemarkeerd. Print de route (in delen uit) en je hebt tijdens het fietsen de route in beeld.

Groetjes,

Bert
Tip voor alle routeplanners, probeer Ede en Lunteren zoveel mogelijk te vermijden in verband met de festiviteiten rondom de Edese Heideweek. Lunteren is dan echt een chaos in het centrum. Voor vlinder en passiebloemliefhebbers die even niet te ver willen fietsen is een uitstapje naar de Passiflorahoeve in Harskamp misschien iets. Zie http://www.passiflorahoeve.nl voor meer info.

Peter
Blanche schreef:Wat vind je van de voorgestelde route van Bert Suus? Zou jij hem willen begeleiden voor een groepje? :wink:
Die route is ook wel wat voor mij. Het station ligt niet *echt* in het centrum, dus zou toch nog te doen moeten zijn? Ik rij wel langzamer, want het tentje ligt al weer achterop. Zelfde probleem als Suus, maar een ander etentje.
Het lijkt me leuk om aan de offroad tocht voor beginners mee te doen.
Zijn m'n Marathon Supreme banden hier geschikt voor of kan ik ze beter omwisselen voor m'n Extremes?
( Stomme vraag misschien :oops: , maar ik heb nog nooit serieus offroad gefietst)
Change of plans, de route van Bert naar Ede, en dan wil ik wel mijn best doen om deze te begeleiden tot in de buurt van het stationEdeWageningen. Hierna zal iemand anders het over moeten nemen aangezien ik daar afhaak.
En dus met rustig tempo aangezien ik (en Ruud) met enige bagage fiets(en).

@Blanche, ik mail Jim even!
Update Harskamperdennen

Het weekend begint vrijdagmiddag 24 augustus, maar je kan uiteraard ook zaterdag of zondag aansluiten. Elke dag zullen afwisselende tochten worden gefietst. We nodigen je uit om zelf ook een tocht uit te stippelen.

Programma
* Vrijdagavond om 19.30u algemene ledenvergadering
* Zaterdagochtend om 10.00u vertrekken diverse groepjes voor fietstochten, zie verderop. Eind van de middag bestaat de mogelijkheid aan te sluiten bij het diner van Inge, die overdag samen met andere vrijwilligers keihard aan het werk gaat om ons een vorstelijk maal voor te schotelen. Kosten 10 euro incl. drank. Wil je ook aansluiten bij de maaltijd meld je dan aan bij jimvdberg@gmail.com.
Vervolgens presentatie van de Canada-reis die De Wereldfietser heeft gemaakt in juni 2012
* Zondagochtend om 10.00u start van diverse fietstochten, zie onder. Aan het einde van de middag eindigt het Harskamperdennenweekend.

Hoe werkt het
* je bent/wordt lid van de Vereniging De Wereldfietser
* de kosten van camping en eten betaal je zelf; campinggeld wordt centraal ingezameld; er zijn geen organisatiekosten
* eten verzorg je zelf, behalve zaterdagavond, dan zorgt onze eigen kok Inge voor een vorstelijke diner
* je fietst zonder bepakking
* de fietstochten beginnen steeds om 10.00u
* we fietsen in recreatief tempo 16-24km per uur en splitsen ons in kleinere groepjes met ongeveer gelijke interesse en tempo
* meld je aan bij jimvdberg@gmail.com

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.


Douches
Het gebruik van de douches is gratis. Wel dien je te beschikken over een sleutel; we hebben centraal een aantal sleutels in bezit; deze zijn te verkrijgen bij de tent van Jim van den Berg.
Heel belangrijk: hou nooit de sleutel bij je, ook al is het maar “heel even”. Leg de sleutel dus altijd meteen terug of geef hem aan iemand anders die staat te wachten op de douche. We raken namelijk altijd sleutels kwijt en daarvoor betaal je een fikse boete, die we wee moeten doorverdelen. Heel belangrijk dus.

Kosten
Per persoon betaal je 7 euro per nacht, incl. kampvuren (kind halfgeld).
Diner zaterdagavond 10 euro incl. drank.
Allemaal ter plekke te voldoen bij Jim van den Berg, bij voorkeur op zaterdagavond vóór het diner.

Routes zaterdag
* Mountainbikeroute o.l.v. Jaap Dijk: http://www.routeyou.com/route/view/2246 ... ic-40km.nl
* Knooppuntenroute van Ronald vd Perk 70, 81 58 59 81 79 83 84 73 72 14 40 42 45 46 77 63 60 59 42 41 40 71 70, http://www.bikemap.net/route/1790503
* Rondje Posbank Henk Kaaijk 82km: 70, 71, 40, 41, 15, 14, 13 Hoenderloo, 12, 69, 85, 28, 87, 96, 95, 73, 74, 63, 65, 66, 67, 24, 3, 4, 5, 70, 63, 84, 72, 73, 70 http://www.bikemap.net/route/1171109
* Fred: zuidelijke route Harskamp: 70-73-72-84-63-70-85-34-44-LF4 (45-46-47-67-66)-65-73-95-96-87-28-85-69-12-7-6-15-41-40-71-70 zie http://www.bikemap.net/route/1791707
* Route Sanne en Ruud: 70, 82, 72, 84, 63 (koffie), 64, 84 (na 3 km is Renkum met winkels in de dorpsstraat links: dus even van de knooppunten af en terugkeren naar het zelfde punt) 82, 81, 80 (wijnproeverij), 89 (even voorbij dit knooppunt koffie), 88, 66 (dit is nog geen km van station Ede-Wagingen), 65, 64 (koffie), 62, 83, 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72, 82, 70. Deze route is ongeveer 68 km
* Annita: vanuit de camping rechtsaf, bij bord Amaliaroute het fietspad op. Dan Veluweroute volgen bij splitsing van deze route linksaf knooppunt 57 vandaar 58 - 59 ijswinkel, cafés, supermarkt - 81 – 56 – 80 - 39 – 78 – 77 – 50 – 53 – 51 – 85 – 84 – 83 - 82 - 60 – 61 – 9 – 10 – 38 café - 41 – 40 – 71 - 70
* Anita (start 09.45u): 70-71-81-58-59-81-79-83-86-87-88-73-72-14-40-89-39-8-9-10-38-41-40-71-70

Routevoorstellen zondag
* Rondje: vanuit de camping rechtsaf, bij bord Amaliaroute het fietspad op. Dan Veluweroute volgen bij splitsing van deze route linksaf knooppunt 57 vandaar 58 - 59 ijswinkel, cafés, supermarkt - 81 – 56 – 80 - 39 – 78 – 77 – 50 – 53 – 51 – 85 – 84 – 83 - 82 - 60 – 61 – 9 – 10 – 38 café - 41 – 40 – 71 - 70
* Rondje: 70-71-81-58-59-81-79-83-86-87-88-73-72-14-40-89-39-8-9-10-38-41-40-71-70
* Of de rondjes van Henk, Fred of Ronald van zaterdag
* Harskamp-Utrecht 70, 73, 72, 82, 81, 80, 79, 78, 60, 37, 36, Renswoude, 86, 79, 80, 74 Scherpenzeel, 73, 81, 84, 85, 89, Maarn 6, 3, 4, 79, LF4, 80, 81, 43, 44, 41, 38, 31, 26: http://www.bikemap.net/route/1790540