Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2012 - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2012

183 berichten
Blanche schreef:Douwe en ik fietsen op vrijdag vanaf de Randstad naar de Harskamp. via een korte route van 100 km. Deze loopt o.a. door Utrecht. (of een iets langere route met avondje kamperen startend op donderdagavond en dan terug via de korte route)
Aansluiters welkom!
Ik ga ten oosten van Utrecht via Austerlitz -> Leusden -> Barneveld -> Kootwijkerbroek -> Camping. Maar wil in de ochtend al vertrekken.

Groet,
Ruud
In de ochtend zullen wij waarschijnlijk nog niet ten oosten van Utrecht zijn dus ik denk dat samenrijden niet gaat lukken. Veel fietsplezier!
Blanche schreef:In de ochtend zullen wij waarschijnlijk nog niet ten oosten van Utrecht zijn dus ik denk dat samenrijden niet gaat lukken. Veel fietsplezier!
Zet ik toch het bier vast koud voor juliie :wink:

Zijn uit Utrecht e.o. nog fietsers die 's ochtens al willen aansluiten ?
lekker!
Dit klinkt erg gezellig allemaal!! Ik zal er als nog-niet-lid ook bij zijn, en me op de camping inschrijven. Ik heb net deze thread doorgelezen en ik heb er zin in :)

Wat doet men met eten en drinken op de vrijdag? Ik heb zelf helaas geen kampeer-kookspullen, maar ik kan best wat koude gerechten (en drinken) meenemen om te delen. En is er een supermarkt in de buurt om boterhammetjes en pils te scoren?

@ ruudvp: ook ik vertrek vrijdag vanuit Utrecht. Ik zal je zo een pb sturen, het lijkt me gezellig om samen met iemand anders te fietsen!

Groeten, Gijs
gijsvs schreef:Dit klinkt erg gezellig allemaal!! Ik zal er als nog-niet-lid ook bij zijn, en me op de camping inschrijven. Ik heb net deze thread doorgelezen en ik heb er zin in :)

Wat doet men met eten en drinken op de vrijdag? Ik heb zelf helaas geen kampeer-kookspullen, maar ik kan best wat koude gerechten (en drinken) meenemen om te delen. En is er een supermarkt in de buurt om boterhammetjes en pils te scoren?

@ ruudvp: ook ik vertrek vrijdag vanuit Utrecht. Ik zal je zo een pb sturen, het lijkt me gezellig om samen met iemand anders te fietsen!

Groeten, Gijs
Ik denk dat je vrijdag vast wel even een brandertje mag gebruiken van een medefietser. Wellicht wil iemand samen met jou koken. Gaat er allemaal erg gemoedelijk aan toe. Als je vanuit westelijke richting komt is in Barneveld een AH bij het station.
In het dorp Harskamp op ruim 2 km ten zuiden van de camping is een redelijk grote Plus supermarkt. Deze is op vrijdagavond tot 21:00 uur open! In de Dorpsstraat van Harskamp staat op vrijdagmiddag ook een visboer met gebakken vis.
Zaterdagmorgen is de bakker om 8:00 uur aanwezig bij de receptie van de camping.
Op zondag zijn alle winkels in de omgeving potdicht. Dit is de Veluwe!
Tip voor mensen die met hun automobiel komen: neem een tafel en stoelen mee, want de picknick-tafels op het groepsterrein zijn beperkt en klein :wink:

Zie voor meer informatie en de juiste locatie: www.harskamperdennen.nl
bert sitters schreef:
gijsvs schreef:
Wat doet men met eten en drinken op de vrijdag? Ik heb zelf helaas geen kampeer-kookspullen, maar ik kan best wat koude gerechten (en drinken) meenemen om te delen. En is er een supermarkt in de buurt om boterhammetjes en pils te scoren?

Groeten, Gijs
Ik denk dat je vrijdag vast wel even een brandertje mag gebruiken van een medefietser. Wellicht wil iemand samen met jou koken. Gaat er allemaal erg gemoedelijk aan toe. Als je vanuit westelijke richting komt is in Barneveld een AH bij het station.
In het dorp Harskamp op ruim 2 km ten zuiden van de camping is een redelijk grote Plus supermarkt. Deze is op vrijdagavond tot 21:00 uur open! In de Dorpsstraat van Harskamp staat op vrijdagmiddag ook een visboer met gebakken vis.
Zaterdagmorgen is de bakker om 8:00 uur aanwezig bij de receptie van de camping.
Op zondag zijn alle winkels in de omgeving potdicht. Dit is de Veluwe!
Tip voor mensen die met hun automobiel komen: neem een tafel en stoelen mee, want de picknick-tafels op het groepsterrein zijn beperkt en klein :wink:

Zie voor meer informatie en de juiste locatie: http://www.harskamperdennen.nl
In het verleden had de camping zelf ook winkel(tje) , maar op de plattegrond zie dat het nu een grote recreatieruimte is.

Mijn pan is groot genoeg voor een maaltijd van 3 personen. Getest met hemelvaart :lol:
Reactie aan het bestuur,

Afgelopen weken zijn er door verschillende leden van onze vereniging vragen geuit over het programma van het a.s. weekend op de Harskamperdennen. Niet alleen werden deze vragen gesteld op het forum maar ook kreeg ik als lid van de Ac commissie van een aantal nieuwe leden vragen hierover.
De vragen gingen veelal over het aanmelden voor het weekend, de kosten, wanneer is het gezamenlijke eten en niet in de laatste plaats wat gaan we daar precies doen. Wanneer is de vergadering en waar gaan we fietsen.
Ik heb deze vragen voor zo ver ik op de hoogte was kunnen beantwoorden maar krijg hier toch een vreemd gevoel van.
Het is nu dinsdag, gisteren zijn (eindelijk) de stukken gepresenteerd, maar er blijven voor de nieuwelingen talloze vragen.
Ik vraag mij dan ook af, leest het bestuur wel het eigen forum en waarom komt er van het bestuur geen reactie.
Ik verwacht van het bestuur dat zij a.s. weekend op de Harskamp met een goed antwoord komen vooral voor onze nieuwe leden.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Reactie aan het bestuur,

Afgelopen weken zijn er door verschillende leden van onze vereniging vragen geuit over het programma van het a.s. weekend op de Harskamperdennen. Niet alleen werden deze vragen gesteld op het forum maar ook kreeg ik als lid van de Ac commissie van een aantal nieuwe leden vragen hierover.
De vragen gingen veelal over het aanmelden voor het weekend, de kosten, wanneer is het gezamenlijke eten en niet in de laatste plaats wat gaan we daar precies doen. Wanneer is de vergadering en waar gaan we fietsen.
Ik heb deze vragen voor zo ver ik op de hoogte was kunnen beantwoorden maar krijg hier toch een vreemd gevoel van.
Het is nu dinsdag, gisteren zijn (eindelijk) de stukken gepresenteerd, maar er blijven voor de nieuwelingen talloze vragen.
Ik vraag mij dan ook af, leest het bestuur wel het eigen forum en waarom komt er van het bestuur geen reactie.
Ik verwacht van het bestuur dat zij a.s. weekend op de Harskamp met een goed antwoord komen vooral voor onze nieuwe leden.

Ronald van der Perk
Inderdaad! Wat kost het weekend en wie beheert de sleutels van de douches?
Ronald van der Perk schreef: Ik vraag mij dan ook af, leest het bestuur wel het eigen forum en waarom komt er van het bestuur geen reactie.
Ik verwacht van het bestuur dat zij a.s. weekend op de Harskamp met een goed antwoord komen vooral voor onze nieuwe leden.

Ronald van der Perk
Ronald,

Als het bestuur geen forum leest (wat heel goed mogelijk is want zij moeten tenslotte besturen) dan lezen ze jouw vraag toch ook niet?
Kun je dan niet beter een rechtstreekse mail sturen via de contact pagina? zodat ze dit weekend een antwoord kunnen geven?

Hans (die niet in het bestuur zit)
Misschien zijn ze ook een stukje fietsen? Dat moeten we misschien wel verbieden voor alle bestuursleden, al dat gefiets dan zijn ze niet gefocust :twisted: We moeten tenslotte wel weten wie de douchesleutel heeft, dat is geen sinecure voor een wereldfietser.

Mensen kop op, stel de vraag op de vergadering, stel je beschikbaar om alle forum reacties te lezen en te antwoorden vanuit het bestuur maar laten we vooral dankbaar zijn voor alle werk dat ze verzetten terwijl wij lekker op de fiets zitten!!!

Inge
Imeere schreef:Misschien zijn ze ook een stukje fietsen? Dat moeten we misschien wel verbieden voor alle bestuursleden, al dat gefiets dan zijn ze niet gefocust :twisted: We moeten tenslotte wel weten wie de douchesleutel heeft, dat is geen sinecure voor een wereldfietser.

Mensen kop op, stel de vraag op de vergadering, stel je beschikbaar om alle forum reacties te lezen en te antwoorden vanuit het bestuur maar laten we vooral dankbaar zijn voor alle werk dat ze verzetten terwijl wij lekker op de fiets zitten!!!

Inge

Inderdaad, goed gezegd Inge! Mensen aan de zijlijn ik begrijp dat er nog steeds ERG DRINGEND MENSEN NODIG zijn bij de WF. Want al dat werk op de achtergrond wordt niet door de kabouters gedaan. Met meer vrijwilligers, kan er ook sneller geantwoord in het forum e.d. Dus kom op en geef je op als vrijwilliger aanstaande weekend.
Al help je maar een keer in het jaar mee om een weekend te organiseren. Zo houden we deze fantastische vereniging in stand waar we zo vaak van genieten. :wink:

Voor mensen zich afvragen wat ik eigenlijk bijdraag.....
Blanche, moderator Facebookpagina van de WF en WorldCycle Videos
Blanche schreef:
Imeere schreef:Misschien zijn ze ook een stukje fietsen? Dat moeten we misschien wel verbieden voor alle bestuursleden, al dat gefiets dan zijn ze niet gefocust :twisted: We moeten tenslotte wel weten wie de douchesleutel heeft, dat is geen sinecure voor een wereldfietser.

Mensen kop op, stel de vraag op de vergadering, stel je beschikbaar om alle forum reacties te lezen en te antwoorden vanuit het bestuur maar laten we vooral dankbaar zijn voor alle werk dat ze verzetten terwijl wij lekker op de fiets zitten!!!

Inge
Inderdaad, goed gezegd Inge! Mensen aan de zijlijn ik begrijp dat er nog steeds erg dringend mensen nodig zijn bij de WF. Want al dat werk op de achtergrond wordt niet door de kabouters gedaan. Met meer vrijwilligers, kan er ook sneller geantwoord in het forum e.d. Dus kom op en geef je op als vrijwilliger aanstaande weekend. Al help je maar een keer in het jaar mee om een weekend te organiseren. Zo houden we deze fantastische vereniging in stand waar we velen zo vaak van genieten. :wink:

Voor mensen zich afvragen wat ik eigenlijk bijdraag.....
Blanche, moderator Facebookpagina van de WF en WorldCycle Videos
Als ex-bestuurslid van een volleybalvereniging kan ik bovenstaande onderschrijven. Commentaar op een bestuur van een vereniging leveren is niet zo moeilijk. Maar besef dat het vaak mensen zijn die met de beste bedoelingen gratis werkzaamheden verrichten, oftewel hun vrije tijd opofferen.

Als iedereen iets doet, dan kost het bijna niets.
Ronald van der Perk schreef:Reactie aan het bestuur,

Afgelopen weken zijn er door verschillende leden van onze vereniging vragen geuit over het programma van het a.s. weekend op de Harskamperdennen. Niet alleen werden deze vragen gesteld op het forum maar ook kreeg ik als lid van de Ac commissie van een aantal nieuwe leden vragen hierover.
De vragen gingen veelal over het aanmelden voor het weekend, de kosten, wanneer is het gezamenlijke eten en niet in de laatste plaats wat gaan we daar precies doen. Wanneer is de vergadering en waar gaan we fietsen.
Ik heb deze vragen voor zo ver ik op de hoogte was kunnen beantwoorden maar krijg hier toch een vreemd gevoel van.
Het is nu dinsdag, gisteren zijn (eindelijk) de stukken gepresenteerd, maar er blijven voor de nieuwelingen talloze vragen.
Ik vraag mij dan ook af, leest het bestuur wel het eigen forum en waarom komt er van het bestuur geen reactie.
Ik verwacht van het bestuur dat zij a.s. weekend op de Harskamp met een goed antwoord komen vooral voor onze nieuwe leden.

Ronald van der Perk
Geen flauw idee waar het over gaat, maar vermakelijk is het als buitenstaander zeker. Mooie illustratie hoe Nederland in elkaar steekt, waarbij elke vorm van improvisatie weggeorganiseerd is en men zelfs ontredderd raakt als het exacte dagprogramma niet op papier staat. Gaat het nog steeds over een relaxt weekendje fietsen in Nederland? Of is er dringend behoefte is aan een spoedcursus survivaltechniek :). Succes! Het wordt vast een leuk weekend :).
Het komt overal wel voor dat overorganisatie leidt tot vergeten van het meest essentiële.
Leon
Leon schreef:Ik vind de klacht ergens wel terecht. Het komt overal wel vaker voor dat overorganisatie leidt tot vergeten van het meest essentiële.
Leon
Ik vind het netter om dit niet openbaar te doen maar gewoon rechtstreeks. En ik vind het nog netter als je, bij wijze van hulp, ook een voorstel hebt hoe je het kunt verbeteren.

De Wereldfietser is zeker niet overgeorganiseerd. Eerder onder want er zijn maar een paar mensen die alles doen. De rest staat langs de kant te roepen en te sturen. :?
We moeten zuinig zijn op die mensen die wat doen want zonder hun hebben we niets meer.
HansvanderVeeke schreef:De Wereldfietser is zeker niet overgeorganiseerd. Eerder onder want er zijn maar een paar mensen die alles doen.
Je hebt daar wel gelijk in. Misschien bedoel ik dat die paar mensen te veel en te ingewikkelde dingen moeten of willen doen.
Leon
Leon schreef:
HansvanderVeeke schreef:De Wereldfietser is zeker niet overgeorganiseerd. Eerder onder want er zijn maar een paar mensen die alles doen.
Je hebt daar wel gelijk in. Misschien bedoel ik dat die paar mensen te veel en te ingewikkelde dingen moeten of willen doen.
Leon
Met name teveel, zoals ik dat zie. Dus wat Blanche ook al eerder noemde: Wat extra hulp zou welkom zijn.
HansvanderVeeke schreef:
Leon schreef:Ik vind de klacht ergens wel terecht. Het komt overal wel vaker voor dat overorganisatie leidt tot vergeten van het meest essentiële.
Leon
Ik vind het netter om dit niet openbaar te doen maar gewoon rechtstreeks. En ik vind het nog netter als je, bij wijze van hulp, ook een voorstel hebt hoe je het kunt verbeteren.

De Wereldfietser is zeker niet overgeorganiseerd. Eerder onder want er zijn maar een paar mensen die alles doen. De rest staat langs de kant te roepen en te sturen. :?
We moeten zuinig zijn op die mensen die wat doen want zonder hun hebben we niets meer.
Nu is Ronald van der Perk niet iemand die alleen maar vanaf de zijlijn wat staat te roepen. Ronald zet zich als lid van de activiteiten commissie ook in voor de vereniging. Laten we dus ook zuinig zijn op deze actieve leden en zorgen dat ze niet gedemotiveerd raken.
Op simpele vragen als wat kost het, moet toch gewoon snel antwoord gegeven kunnen worden, zonder er een beladenheid aan op te hangen. Digitale communicatiemiddelen zijn tegenwoordig overal ter wereld beschikbaar.

Laten we er gewoon een leuk weekend van maken, maar wel praten over: wat gaan we doen, hoe gaan we het doen en wie gaan het doen? Gewoon stimulerend leden er bij betrekken. Ik heb bij de organisatie van het Hemelvaartweekend ervaren dat als je een oproep met een boodschap plaatst, er zich best wel mensen melden. Aan kennis en creativiteit ontbreekt het niet onder de leden van de Wereldfietser.
Ik fiets, vanuit Leeuwarden, naar de Harskamperdennen.
De route (totaal ±207km); http://www.bikemap.net/route/1789494#la ... ts_terrain
Het plan;
Vertrek donderdag 23 aug. 9.30uur station Leeuwarden (zuid uitgang)
Kamperen op mini camping Efkes-Lins te Marknesse (±103km) Boodschappen doen in Blokzijl.
http://www.efkes-lins.nl/main.htm
Vrijdag vertrek 10.00uur vanuit camping Efkes-Lins naar de Harskamperdennen (±104km)
Boodschappen doen in Kootwijk.
Als je meefietst laat dit even weten
Telefoon. mobiel: +31 (0)6 10888387
E-mail; kaaijk@bouwcalculatiebureau.nl

Ik weet niet wie de leiding heeft over de organisatie van dit evenement maar ik ben wel bereid om voor zaterdag twee routes (80 en 120km) te maken.