Zou je denken, maar het is een Alhonga:
http://www.alhonga.com/products_detail. ... =26&Key=47
Ze hebben zich wel eh laten inspireren door de verkeerde handgrepen
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Deze zijn naar mijn mening wel beter dan die van magura, die zelfs als je voorzichtig bent nog wel eens willen breken bij de bevestiging op het stuur. Gevolg een compleet nieuwe handgreep waar je de hoofdprijs voor betaald. Deze krijg je dus ook op een racebocht gemonteerd.Ze hebben zich wel eh laten inspireren door de verkeerde handgrepen
ongezien moet dat alumnium al sterker zijnPman schreef:Deze zijn naar mijn mening wel beter dan die van magura, die zelfs als je voorzichtig bent nog wel eens willen breken bij de bevestiging op het stuur. Gevolg een compleet nieuwe handgreep waar je de hoofdprijs voor betaald. Deze krijg je dus ook op een racebocht gemonteerd.Ze hebben zich wel eh laten inspireren door de verkeerde handgrepen
Alhoewel ik nog nooit gehoord heb van Alhonga, verwacht ik niet dat de prijs hoog zal zijn. Zie bijgaande advertentie. Gewoonlijk zijn remblokjes al duurder!Revanho schreef:En valt er al iets zinvols te zeggen over prijs, kwaliteit, ...?
Renaat
Het ligt niet aan het aandraaimoment maar aan het feit dat als je ze over een bocht wilt monteren je de opening groter wil hebben dan de Duitsers dachten dat nodig was, zelfs met beleid en een grote schroevendraaier blijkt het materiaal erg snel te breken. Pisbakkenstaal noemden ze dat vroeger, nu is dit aluminimum (geen tikfout) van naar mijn idee matige kwaliteit.Pman schreef dat de Magura's nog wel eens willen breken bij de bevestiging op het stuur. Hoe je dit voorelkaar krijgt, weet ik niet, met beleid en gevoel mag dit niet voorkomen.
Remgrepen van Magura hebben een aanhaalmoment van 3 à 4 Nm.
Misschien als je ze veel te strak aandraait, dat de behuizing dan afbreekt.
Magura maakt alles met spuitgieten, de breukvlakken lijken dan ook altijd op een Brosreep. Een Magura onderdeel verbuigen is onmogelijk, het is of recht of stuk. Als alles volgens plan verloopt zal het wel heel blijven, maar een lullig valpartijtje houden ze helemaal niet van.Pman schreef:Pisbakkenstaal noemden ze dat vroeger, nu is dit aluminimum (geen tikfout) van naar mijn idee matige kwaliteit..
De nieuwe Magura HS33 grepen kennen dat probleem niet meer, gewoon te bevestigen met 2 bouten zonder de grips te moet verwijderen.Travelmaster schreef:Mooiste zou zijn als de remgrepen, zoals je nu ziet bij nieuwere Shimano-topgroepen, een scharnier hebben. Hoef je ook je grips niet meer de verwijderen als het eraf moet. Hebben de nieuwe XT/SLX-groepen dat niet? Snap niet dat dat nog niet verder is doorgevoerd.
Kijk, weer wat geleerd. Wist ik niet, van HS33.AB schreef:De nieuwe Magura HS33 grepen kennen dat probleem niet meer, gewoon te bevestigen met 2 bouten zonder de grips te moet verwijderen.
De oude maguragrepen hadden idd te bros alu, dat ding knapte spontaan op de lasnaad bij ietsjepietsje te vast aandraaien. Vast is vast geldt daar niet, beter ietsje loctite gebruiken en heel licht aandraaien totdat ie nog net een beetje wil draaien over het stuur en hopen dat je niet valt in de jungle. De nieuwe flipflop design braker is dus wel een verbetering.
m-gineering schreef:
Zou je denken, maar het is een Alhonga:
http://www.alhonga.com/products_detail. ... =26&Key=47
Ze hebben zich wel eh laten inspireren door de verkeerde handgrepen